Näytetäänkö abortoitu sikiö?
Jos siis niillä viikoilla että on jouduttu synnyttämään se?
Kommentit (45)
Hyi miks pitää olla näin utelias ja lukee näitä🤢
Kukaan ei halua syntyä valuvikaisena, jos voisi valita. Hyvä vain nuo keskeytykset ja toivottavasti kehittyy tarkemmaksi, että muitakin vikoja voidaan kitkeä pois seuraavista polvista.
Suomessa tehdään 97% keskeytyksistä lääkkeellisesti ennen 12 raskausviikkoa. Sen jälkeen pitää olla lääketieteellinen syy. Sieltä ei pilkota eikä kaavita yhtään mitään. Korkeintaan jämät mitkä ei abortoituneet ihan niin kuin kohtu saatetaan puhdistaa myös keskenmenon yhteydessä jos kaikki ei tullut ulos.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua syntyä valuvikaisena, jos voisi valita. Hyvä vain nuo keskeytykset ja toivottavasti kehittyy tarkemmaksi, että muitakin vikoja voidaan kitkeä pois seuraavista polvista.
Ei todellakaan. Monesti olen ollut vihainen vanhemmilleni siitä miksi minun piti syntyä tänne kärsimään jatkuvasti jotain. Kummallakin vanhemmistani on kehityshäiriöitä kehossaan, niin myös minullakin, sekä autoimmuunisairaus, tulehduksellinen sairaus, neurologisia ongelmia. Koko elämä on ollut tulehduskierrettä ja sairastelua milloin mitenkin. Kolmekymppisenä eläkkeelle kun mielenterveys meni. Paskaa paskan perään ja koska ikinä ei vaivauduttu mitään tutkimaan niin menin vielä lapsia hankkimaan nuorena, joista suurin osa mietti itsemurhaa jo lapsena ja yksi on jopa kysynyt miksi minun piti syntyä. Elämä ei todellakaan ole lahja vaan pakko ja tuomio. Jos se pitää elää niin eläisi edes mahdollisimman terveenä ja niin että on edes mahdollisuus yrittää elää hyvää elämää.
Vuosin runsaasti ja istukka oli osin irti. Vuoto yltyi ja yltyi ja mentiin kaavintaan . Niin kuulemma tehdään jos sikiö ei tule ulos ja vuoto on runsasta.
Kaavintajäte oli sitten verisenä mössönä jossain imulaitteessa, näin hoitaja minulle kertoi kun tivasin mahdollisuutta nähdä sikiö. Eli ei ne aina synny kokonaisina . Mielellään olisin katsonut sen pienen kyllä.
Ehkä tuo on harvinaista , en tiedä. Istukka oli kiinnittynyt jotenkin kohdunsuulle , ainakin ultran mukaan. Verenvuotoa oli yhteensä 2000ml.