Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen äitejä jotka olivat poissa ekaluokkalaisen kevätjuhlasta...

Vierailija
07.06.2012 |

Itselleni se oli niitä tapahtumia jota todella odotin ja sarjassa elämän tärkeitä muistoja. Luokan lauluesityksen kuvasin ja todistuksien jaon.

En voi ymmärtää että juuri eronneet äidit eivät vaivaudu paikalle lainkaan, ihan kuin ei välittäisi lapsen tärkeästä juhlasta, esitystäkin oli harjoiteltu koko kevät :(

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään kevätjuhlaa. Lapset käyvät viimeisellä viikolla kirkossa ja viimeisenä päivänä hakevat todistukset. Ei esiintymisiä.

Vierailija
42/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta juhlasalissa ei nähnyt yhtään mitään, koska esiintymislavaa ei oltu edes nostettu. Pienet ekaluokkalaiset esiintyivät siellä jossakin salin etuosassa ja minä seisoin ihmismuurin (ei ollut tuoleja kenellekään) takana salin takaosassa.

En siis nähnyt yhtään mitään. Kuulin kun joitain stipendejä jaettiin ja virsi veisattiin, mutta omaa lasta tai hänen luokkalaisiaan en nähnyt edes vilaukselta.

Luokassa jaettiin nopeasti todistukset ja se siitä.

Lapsi vain odotti että pääsee kavereiden kanssa leikkimään.

En katso että olisi ollut kenenkään kannalta iso synti olla pois :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä oli toisessa koulussa oman luokkansa kevätjuhlat, samoin isälläni kolmannessa.

Vierailija
44/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvittää asiaa itse? Kevät- ja joulujuhlat kun eivät ajankohdaltaan tule yllätyksinä...

Opettaja ei muistanut kertoa kaikille vanhemmille...

Törkeintä oli se, että ope hutiloi ihan samalla tavoin myös joulujuhlan kanssa. Siitäkin kuulin sitten jälkikäteen.

Isoissa kouluissa juhlat jaetaan. Kaikki luokat eivät ole esiintymisvuorossa eikä kaikkien luokkien vanhempia kutsuta. Toiset Joulu-, toiset kevätjuhlassa. Toisin varmasti useammassa pienessä koulussa.

Vierailija
45/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hitto vie, olen 35 vee enkä edes muista, oliko oma äitini paikalla ensimmäisen luokan kevätjuhlissa. Ja en kyllä muista, että oliko muissakaan... perhana sentään! ja itse vielä esiinnyin näytelmissä sekä ala- että yläasteella.

Vierailija
46/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt mitenkään jakaantumaan molempiin vaikka olisin halunnut. Isä oli sitten toisessa videokameran kanssa.

Vierailija
47/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään äideiltä tunnutaan vaativan liiankin kanssa, että koko ajan pitäisi olla siinä lapsessa kiinni ja valtavan aktiivisesti: perhepetiä, kestovaippoja, itse tehtyjä soseita, pitkälle mietittyjä lahjoja opettajille jouluna ja keväällä, lapsille koko ajan harrastuksia alle 1-vuotiaista lähtien jne. jne. Sivussa väännetään vielä jotkut kakkublogikakut vähintään joka toinen päivä.

Äitiydestä on tullut jotain suorittamista, jossa kaikkien pitäisi vielä heilua kameroiden kanssa joka kevätjuhlassa, jotta varmasti kelpaisi. Otetaan nyt hengähdystauko ja muistellaan sitä omaa lapsuutta: onko jäänyt kauheat traumat niistä kaupan soseista ja kestovaipoista ym. vähemmän osallistuvasta äitiydestä? Onko tunne, ettei itse ole kehittynyt normaaliksi lainkaan, kun ei äiti ollutkaan joka vanhempainillassa ylimpänä kukkona tunkiolla? Entä kun ei olekaan itse ollut vauvauinnissa tai muskarissa tai missä vain, vieläkinkö tuntuu kauhean syrjityltä?

Todennäköisesti vastaus on ei. Ja todennäköisesti edelleenkin ollaan niiden omien rakkaiden huithapeliäitien kanssa vähän väliä tekemisissä.

tuntuu, että kersat saavat traumoja, joka ikisestä asiasta ja alati pitäisi olla ajattelemassa sen oman lapsen parasta joka ainoassa tilanteessa ja tuntea syyllisyyttä, jos ei pystykään täyttämään niitä odotuksia, joita yhteiskunta tai itse on itselleen luonut. Ei voi ymmärtää...

Vierailija
48/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta nyt sitten rohkenit laittaa ketjun pystyyn, peräti 7.6. - juhlat meni jo, ja ap sen kun kieriskelee paremmuudessaan.Hohhoijaa...

Vierailija
49/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin sairaalassa uuden vauvan kanssa.

T: huono äiti, joka ei mennyt kevätjuhlaan.

Vierailija
50/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten palstamamma jakaa itsensä 3:n lapsensa samaan aikaan oleviin kevätjuhliin ja hyvällä tuurilla vielä oman lapsen tai kummilapsen ylioppilasjuhliin.

Me ei asuta edes isossa kaupungissa, mutta tänä vuonna oli 3:lla lapselle juhlat samaan kellon aikaan ja eri paikoissa.

Itse olin ekaluokkalaisen juhlissa. Monesti olen 3-vuorotyötä tekevänä "uraäitinä" ollut työvuorossa ja näin estynyt kevätjuhlista.

Mies oli 9-luokkalaisen juhlissa ja erityiskoulussa olevan pojan juhlissa ei ollut kumpikaan vanhemmista läsnä.

... kun me ollaan niin erilaisia ihmisiä ja perheitä, eri elämäntilanteissa ja -vaiheissa.

Vierailija
51/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin joutuu valitsemaan mihin menee ja menen sen kevätjuhlaan joka esittää jotain. Mm poika juonsi tänään juhlan joten tietenkin menen sinne. Juhlia tulee ja menee. Tietenkin on haaskat haukkumassa äidit jotka eivät ehdi juosta viisiä juhlia jotka ovat kaikki samaan aikaan ja 4 eri koulussa.

Vierailija
52/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvittää asiaa itse? Kevät- ja joulujuhlat kun eivät ajankohdaltaan tule yllätyksinä...

Opettaja ei muistanut kertoa kaikille vanhemmille...

Törkeintä oli se, että ope hutiloi ihan samalla tavoin myös joulujuhlan kanssa. Siitäkin kuulin sitten jälkikäteen.

Pystytkö kuvittelemaan, eri kouluissa ja eri kaupungeissa on eri käytäntöjä. Ajattelet ilmeisesti että kaikilla on juhlat sinä päivänä kuin koulu päättyy.

Esim. lastemme koulussa on 4 juhlaa, joissa esiintymiset vuorottelevat. esim. nyt vuorossa olivat 2. 4. ja 6. luokkalaiset. Juhlat on jaettu luokittain kahdelle tai jopa kolmelle eri päivälle. Lisäksi nyt sattui niin, että kaikilla kolmella lapsellamme oli eri juhla. Juhlien kaava menee niin, että lapset menevät 45-30 min ennen juhlaa luokkiin ja vanhemmat omia aikojaan saliin ja juhlan jälkeen kaikki lähtevät kotiin, seuraava juhla alkaa yleensä n. 20 min. päästä ja seuraavat ovat jo jonossa. Juhlat ovat koulun päättymistä edeltävällä viikolla, eivät koulun päättymispäivänä.

Todistukset jaetaan koulun päättymispäivänä luokissa hymypatsaiden ja stipendien kanssa. Tämä tilaisuus on mielestäni n. 10 kertaa "tärkeämpi" tilaisuus kuin istua katsomassa 3 x sama ohjelma joissa oma lapsi esiintyy korkeintaan kerran ja jossa et edes tapaa sitä lastasi (meillä tänä vuonna 4. luokkalainen esiintyi yhdessä "näytöksessä").

Että jos ap ihan tosissasi tätä ihmettelit, niin ehkä tämä avartaa asiaa hieman.

Vierailija
53/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsen pitää kärsiä vanhempien eron vuoksi?

Vierailija
54/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun myös koulun vanhempaintoimikuntaan ja johtokuntaan. Mutta en ole edes ajatellut, mistä syystä jonkun vanhemmat eivät osallistu juhliin tai koulun toimintaan. Heillä on siihen aivan omat syynsä eikä se tee heistä huonompia vanhempia. Minä nyt vain satun viihtymään tuossa kouluyhteisössä erinomaisesti ja minulla myös riittää energiaa noihin hommiin.

Vierailija
55/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te urpoja. Mitä väliä sillä on kumpi vanhemmista siellä on paikalla? Ainiin, mut ku ei saa irtopisteitä opettajalta jos ei siellä kukkamekko viuhuten riennä lavan edessä kera kameran:D Mä oon niin huono äiti, nyyh.

Eikös aina sanota ettäjuuri ne eivät tule, joiden pitäisi?

Aika välinpitämätöntä touhua lasta kohtaan.

Vierailija
56/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan kumma juttu, että jotkut pitävät niin vähäpätöisenä noita juhlia, ettäe

Vierailija
57/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ihmetteli yh äitejä jotka eivät viitsi tulla ainokaisensa kevätjuhliin koska on isäviikonloppu! Miksi lapsen pitää kärsiä vanhempien eron vuoksi?

Ap varmasti tiesi, että viitsimisestä se kaikilla on kiinni. Kukaan ei voi olla töissä tai sairaana.

Miksi se muka ei riitä että isä tulee juhliin? Joissakin paikoissa esimerkiksi on rajoitetu että vain yksi vieras per lapsi koska tilat ovat rajalliset.

Vierailija
58/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta taas nuo kevät ja joulujuhlat ei enää ole isoja juhlia, kun käydään vain hakemassa todistus.

Vierailija
59/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisataan virsi, lauletaan muutama yhteislaulu ja pois. Ja kamala touhotus mokoman takia. Ei edes istumapaikkoja ollut juhlasalissa vaan kaikki seisoivat. Ja tämä nyt on niin übertärkeää. Samoin kuten opettajan lahjominen. Olet huono jos et osta osta ja osta sille jotain.

Siis ihan kumma juttu, että jotkut pitävät niin vähäpätöisenä noita juhlia, ettäe

Vierailija
60/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevätjuhlan pois, koska kuopus oli kuumeessa. Ja ei yksivuotiasta lasta voi jättää yksin kotiin kipeänä.

Ja ei, minä en ole niitä äitejä, jotka jättää lapsen hoitoon jollekin puolitutulle turvaverkolle silloin kun vauva on korkeassa kuumeessa.

Joten elä rennommin ja lopeta kaikenmaailman ihmettely.Elämästäsi tulee tosi raskasta jos meinaat loppuelämän ihmetellä toisten ratkaisuja.

Katso, aurinko paistaa ja elämä on oikeastaan ihanaa. Ja lapsetkin on hengissä ja Suomessa ei ole sotaa.

Itselleni se oli niitä tapahtumia jota todella odotin ja sarjassa elämän tärkeitä muistoja. Luokan lauluesityksen kuvasin ja todistuksien jaon.

En voi ymmärtää että juuri eronneet äidit eivät vaivaudu paikalle lainkaan, ihan kuin ei välittäisi lapsen tärkeästä juhlasta, esitystäkin oli harjoiteltu koko kevät :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi