Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen äitejä jotka olivat poissa ekaluokkalaisen kevätjuhlasta...

Vierailija
07.06.2012 |

Itselleni se oli niitä tapahtumia jota todella odotin ja sarjassa elämän tärkeitä muistoja. Luokan lauluesityksen kuvasin ja todistuksien jaon.

En voi ymmärtää että juuri eronneet äidit eivät vaivaudu paikalle lainkaan, ihan kuin ei välittäisi lapsen tärkeästä juhlasta, esitystäkin oli harjoiteltu koko kevät :(

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on melko mahdotonta olla kolmessa paikassa yhtä aikaa! Mietipä sitä ap..

Ekaluokkalaisen todistuksenjaossa olin jouluna, mies nyt keväällä. Olin itse nyt keväällä 6 lk todistustenjaossa, halusin kiittää opettajaa menneestä kuudesta vuodesta henkilökohtaisesti.

Vierailija
22/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yläkoulun ope, joten ekaluokkaisena lapseni eivät ole koskaan olleet samassa koulussa minun kanssani. Jos olen ollut äitiyslomalla, olen mennyt kevät- tai joulujuhlaan, mutta muutoin en sinne ole päässyt omien töiden takia. Tuskinpa siitä ihan hirveitä traumoja on tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini ei tosiaankaan käynyt myöskään vanhempainilloissa. Mutta siihen ei ollutkaan mitään tarvetta: koulu sujui kaikilla meillä lapsilla erittäin hyvin ja kavereitakin riitti. Silloin jos tuli jotain asiaa opettajalle, niin äitini otti heti näihin suoraan yhteyttä ja selitti asiansa fiksusti ja lempeästi. Aina kaikki järjestyi näin oikein päin hänen neuvottelutaitojensa ansiosta.

On monia tapoja olla hyvä äiti. Ainut oikea tapa ei tosiaankaan ole aina joukon jatkona kevätjuhlissa ja vanhempainilloissa istuminen. Joillekin se sopii, jotkut taas hoitavat asiat toisin ja onnistuvat erittäin hyvin.

Vierailija
24/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös aina sanota ettäjuuri ne eivät tule, joiden pitäisi?

Aika välinpitämätöntä touhua lasta kohtaan.

Vierailija
25/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ei muistanut kertoa kaikille vanhemmille...

Törkeintä oli se, että ope hutiloi ihan samalla tavoin myös joulujuhlan kanssa. Siitäkin kuulin sitten jälkikäteen.

Vierailija
26/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän äiti ei koskaan ollut lastensa (3 kpl) päättäjäisjuhlissa koska on aina opettanut itse eri koulussa ja ollut siellä kevätjuhlissa. Ei se meitä haitannut. Taisi olla sentään meidän kaikkien lakkiaisissa kun sai järjestettyä oman koulunsa juhlan niin aikaiseksi (8-9), että ehti vielä myöhemmin (10-11) alkaneeseen lakkiaisjuhlaan.

Vierailija
27/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeintä oli se, että ope hutiloi ihan samalla tavoin myös joulujuhlan kanssa. Siitäkin kuulin sitten jälkikäteen.

Vierailija
28/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni on ns. kympin oppilas, hymypojan ja stipendin saanut oppilas. Kun siellä kysellään että missä tahdissa edetään ja kuinka yritetään odottaa hitaampia, pitäisikö minun vaatia, että mennään meidän "janipetterin" vauhtiin vaan koko luokka ja kyllä, olen valmis antamaan luokan kassaan vaikka 100 e kuukaudessa, mutta yhtään pullaa en leivo.

Ja taas mitä tuli lapseni ensimmäiseen kevätjuhlaan, makasin koomassa sairaalassa, joten kiva kun juhlassa on näitä av-mammoja kyttäämässä ja arvostelemassa kuka on paikalla ja kuka ei.

Vierailija
29/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljoa selitelty, että olisi lapsen kevätjuhlat!

Vierailija
30/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omana koulu-aikana. Eivät riittäneet tilat.

Jokainen tekee omat valintansa, ja vaikea tuomita kun ei tiedä todellisia taustoja.

Vierailija
31/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonkun kerran ollut noissa kevätjuhlissa ja varsinkin lähikoulussa ne oli ihan järkkyjä. Melkein joka luokan piti jotain esittää, vaikka todellisuudessa eivät osanneet. Ja oliko jotain yhteislaulujakin, joita en ollut koskaan aiemmin kuunnellut. Ja rehtorin oli pakko puhua, vaikka hänellä ei ollut mitään sanottavaa eikä hän ollut puhetta edes valmistellut.

En ymmärrä mikä noiden juhlien idea oikein oli. Pakko väkisellä vanhemmille jotain showta järjestää, vaikka selvästi kykyjä ei ole?`Ja kaiken lisäksi juhlat olivat useamman päivän ennen koulun loppumista - what's the point!?

Nykyisessä koulussa on vähemmän ohjelmaa ja sitäkin on harjoiteltu. Läheskään aina ei kuitenkaan vanhemmilla ole mahdollisuutta osallistua, koska saliin ei mahdu. Nyt keväällä oltiin koulun ulkopuolisessa juhlatilassa ja koko ala-asteen vanhemmille oli varattu 100 hengen parvi. Sanomattakin selvää, etteivät sinne kaikki olisi mahtuneet.

Vierailija
32/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan katsovat maailmaa yhdestä reijästä.

Vierailija
33/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

PERJANTAINA klo 9,30. Luulisin, että jotkut yh:t ovat silloin myös töissä. Tuo oli ainoa juhla joka järjestettiin. Meidän perheestä mies/isä oli paikalla ja minä jouduin valitettavasti olemaan huono äiti ja töissä... aioin kyllä lintsata, mutta yksi valmistujaisjuhlia valmisteleva äiti tarvitsi työpanostani klo 10 toisella puolella kaupunkia, etten voinutkaan olla poissa.

Vierailija
34/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa siltä että olet hylännyt lapsesi henkisesti. olet jättänyt hänet selviämään itse elämästä. Toki näyttää selviävän todella hienosti mutta miten tulee myöhemmin vaikuttamaan sinun kylmä asenteesi.

Helposti ajattelen että lapsesi on niitä jotka pärjänneet jo pienenä yksin ja se on ollut niin hienoa.

Toisekseen olet hirveän negatiivinen ja ilkeä kun alat heitellä näitä "Janipetteri" kommentteja.

Olet tehnyt lapsestasi suorittajan.

Vierailija
35/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalaiset eivät esittäneet mitään. Monella vanhemmalla ei vain ole mahdollisuutta jäädä töistä pois tuohon aikaan.

Vierailija
36/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin juhlat on aina joko arkiaamuisin klo 9 tai iltapäivisin klo 15, ei mitään helppoja aikoja työssäkäyville.

Vierailija
37/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvittää asiaa itse? Kevät- ja joulujuhlat kun eivät ajankohdaltaan tule yllätyksinä...

Vierailija
38/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei juuri koskaan ole mahdollisuutta osallistua omien lasten koulun juhliin.

Vierailija
39/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kun ovat työelämässä mukana. Minulle esim osui työreissut, eka kotimaassa ja toinen ulkomailla, samoihin ajankohtiin kun oli lastemme kevätjuhlat. Kaikkina muina vuosina olen päässyt ja tykkään osallistua. Meillä onneksi isä on läheinen lastensa kanssa ja hän sentään pääsi paikalle.

Vierailija
40/63 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen omassa koulussa samoissa juhlissa. Harmittaa toki, mielelläni näkisin lapseni saavan todistuksen, mutta olen samalla hetkellä jakamassa todistuksia toisille lapsille. Ja omille oppilailleni on tärkeätä, että minä jaan todistukset eikä kukaan sijainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä