Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa vinkkejä, miten nelikymppinen voi näyttää kolmekymppiseltä!

Vierailija
06.06.2012 |

Tyyli, hiukset, pukeutuminen, meikki...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ihmisistä nykyään osaa edes arvoida ikää...

Olen 40-v, mutta pieni ja sporttinen. Minua luullaan aina nuoremmaksi kuin olen. Ehkä kyse on olemuksesta, näin luulen. Hiukset leikkautan kerran kuussa sekä värjäytän. Pidän ulkonäöstäni huolta.

En pukeudu teinivaatteisiin, niinkuin ei kukaan itseään arvostava 30- tai 40-vuotias.

Vierailija
2/38 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokaa itsellesi joku 50-60v ruma ja ylipainoinen suutaan soittava ja itseään täynnä oleva sovinistimies. Sitten kukaan ei voi uskoa että olet edes kolmeakymmentä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/38 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ihmisistä nykyään osaa edes arvoida ikää... Olen 40-v, mutta pieni ja sporttinen. Minua luullaan aina nuoremmaksi kuin olen. Ehkä kyse on olemuksesta, näin luulen. Hiukset leikkautan kerran kuussa sekä värjäytän. Pidän ulkonäöstäni huolta. En pukeudu teinivaatteisiin, niinkuin ei kukaan itseään arvostava 30- tai 40-vuotias.

Vierailija
5/38 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika moni voikin. Jotain tällaista ehdottaisin:

- paino: ei lihava, mutta ei liian laihakaan, koska neljänkympin iässä liika laihuus jo alkaa lisätä ryppyjä ja kasvojen painumia ja muutama kiloa lisää nuoruudenpainoon voi tehdä ihmeitä ulkonäölle

- pukeutuminen: ei naisellisen tyylikäs vaan sporttinen ja rento, esim. farkut ja joku laadukas printti-T-paita voi olla hyvä arkiasu

- hiukset: mieluiten pitkät tai puolipitkät, ei ainakaan se punaruskea kananpersetukka joka on keski-ikäisen tantan tunnusmerkki. Jos värjää, useimpien on paras alkaa värjätä aavistuksen vaaleammaksi ennemmin kuin tummemmaksi, koska vaalea tuo valoa kasvoille ja tumma korostaa louttoposkia, silmäkuoppia ja juonteita. Luonnostaan tummalle voi kyllä sopia tumma nelikymppisenäkin.

- meikki: ei pakkelimaista tangokuningatar/missimeikkiä banaanivarjostuksineen arkeen, se vanhentaa. Juonteisiin täytepakkeli esim. Tri-Aktiline Deep Wrinkle Filler meikin alle, sitten kevyt ja valoa heijastsava meikkipohja, korostus vain silmiin tai huuliin ei molempiin. Raikkaat värit, tunkkaiset ruskeat eivät sovi kuin harvalle vanhemmiten.

Vierailija
6/38 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vee vanhenee aina kun tukka lyhenee, oli sitten minkälainen hiirenhäntä kyseessä. tähän ei ole poikkkuksia vaikka tukanlyhentämisvirheen tehneet kohta tulevat tänne runsain joukoin niin väittämäänkin.

Nuorekkaat vaatteet vaikuttavat ihmeitä tekevästi. Jos käytät tossa iässä toimistontätivaatteita, näytät juuri siltä 40vee toimistontädiltä.

Ryhdy opiskelemaan. Ihmiset kokevat opiskelevan aikuisen aina todellista ikäänsä nuorempana.

Vierailija
7/38 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takertuu ihohuokosiin ja näyttää karmealta. Hiukset aina laitettu, ei hoitamattomana roikkona.

Ja HYMYÄ! Se nuorentaa parhaiten 10v

Vierailija
8/38 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vee vanhenee aina kun tukka lyhenee, oli sitten minkälainen hiirenhäntä kyseessä. tähän ei ole poikkkuksia vaikka tukanlyhentämisvirheen tehneet kohta tulevat tänne runsain joukoin niin väittämäänkin.

Minä 38 v tein juuri tuon virheen ja nyt näytän 10 vuotta vanhemmalta kuin vielä viikko sitten :( Ja kampaaja kun vielä väitti mulle että kun laitetaan vaaleita raitoja ja leikataan lyhyeksi niin kuulemma nuorenee kun hiukset ei paina piirteitä "alaspäin". Ja paskat, musta pitkä tukka oli paljon nuorekkaampi kuin tämä epämääräisen ruskeanvaalea kananperse!

Vierailija
9/38 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaista on hyvin hoidettu iho. Siis tuotteet, jotka on tarkoitettu nelikymppisen iholle. Siisti, kevyt meikki. Kauniit kädet. Hillityt kynnet. Käsien (ja kaulan) ihosta ikä nakyy helposti. Kosteutusta ja kiinteytystä siis niille alueille. Paljon vettä ja terveelliset elämäntavat (ei tupakalle, ei liialliselle auringolle). Itseluottamus näkyy kaikkein eniten. Hymyllä voi vähän huijata.

Vierailija
10/38 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä pitäisi aloittaa jo nuoresta asti: kun ei käytä meikkejä, iho pysyy nuorekkaampana. Ei alkoholia eikä tupakkaa, sama vaikutus.

Hiukset, kun niitä ei värjäile, kiilto säilyy pitkään.

Meikittömyys on myös itsessään tyttömäistä, joten nuorekas vaikutelma tulee jo siitä. Raskas meikki vanhentaa

Vierailija
11/38 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minua luullaan koko ajan ikäistäni nuoremmaksi. Eilen esimerkiksi eräs tuttu sanoi että sinulla on vielä vuosikausia aikaa päättää, haluatko sittenkin toisen lapsen. Hän hämmästyi oikeasti, kun kuuli ikäni. Luuli, että olen 30-v.

Luulen, että pitkä, musta tukkani hämää. Samoin se, että pidän tukkaa usein letillä tai auki. Käytän koruja mutta ei mitään kalevalaa. Ja pukeudun farkkuihin ja Espritin trikoopaitoihin.

Vierailija
12/38 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 38 v tein juuri tuon virheen ja nyt näytän 10 vuotta vanhemmalta kuin vielä viikko sitten :( Ja kampaaja kun vielä väitti mulle että kun laitetaan vaaleita raitoja ja leikataan lyhyeksi niin kuulemma nuorenee kun hiukset ei paina piirteitä "alaspäin". Ja paskat, musta pitkä tukka oli paljon nuorekkaampi kuin tämä epämääräisen ruskeanvaalea kananperse!

Myötätuntoa sulle! Kampaajiin ei kande ikinä luottaa, koska ne saa rahansa toisten tukkien silpomisesta! Onneksi sun tukka kasvaa takaisin.

Vierailija
13/38 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmat geenit. Jos olet rupsahtavaa tyyppiä niin eihän sille voi mitään.

Sanoisin, että syö hyvin, nuku hyvin, liiku, ole iloinen, katso eteenpäin, ole myönteinen.

Vierailija
14/38 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että sellainen ajattomuus ja klassisuus ilman pönöttävää tätimäisyyttä häivyttää myös ikää. Valkoiset paidat, tasaväriset tummat kapoisat farkut, mustat housut, ballerinat, beiget trenssit ja laadukkaat laukut pukevat niin 25- kuin 45-vuotiastakin. Ne pitää vain osata valita oikein. Esim. blogeista Char and the cityn kirjoittajan tyyli kuuluun tähän tyyliin.

Tukkavinkistä olen samaa mieltä: ei lyhyttä miestukkaa, jos haluaa näyttää viehättävältä naiselta. Ihan mustaa väriä en kyllä suosittele kuin niille, joilla se on luonnostaan (eli ei monellakaan suomalaisella). Kaikenlainen värikikkailu: kaksivärisyys ja luonnottomat värit antavat mielestäni halvan vaikutelman.

ap

Vierailija
15/38 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika...

Vierailija
16/38 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... siis beige trenssi sille joka EI halua näyttää nelikymmpiseltä??? :D :D

Vierailija
17/38 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä pitäisi aloittaa jo nuoresta asti: kun ei käytä meikkejä, iho pysyy nuorekkaampana. Ei alkoholia eikä tupakkaa, sama vaikutus.

Hiukset, kun niitä ei värjäile, kiilto säilyy pitkään.

Meikittömyys on myös itsessään tyttömäistä, joten nuorekas vaikutelma tulee jo siitä. Raskas meikki vanhentaa

Alko ja tupakka vanhentaa, varsinkin tupakka, tämä ok.Mutta nuo muut jutut, niihin en usko.

Meikki ei mitenkään pilaa ihoa kyllä, itse olen käyttänyt teini-iästä asti päivittäin ja on oikein hyvä iho. Meikki toimii myös aurinkosuojana ja voi sitä kautta jopa estää vanhenemismuutoksia (toki suojakertoimisella päivävoiteella ajaa saman asian). Hyvin tehty luonnollinen meikki ei myös vanhenna, vaan päinvastoin häivyttää mahdollisia tummia silmänalusia, juonteita ja epätasaista ihonväriä ja siksi nuorentaa.

Hiuksista - kovat vaalennukset voivat viedä kiiltoa, totta. Tummentavat värit taas usein jopa tuovat sitä lisää. Ja toisaalta joskus vähän kiillottomampikin blondi (kelle väri sopii) on paljon parempi kuin vähän kiiltävämpi perunankuorenharmaanruskea. Lisäksi jos nyt sitten tuhoaakin tukkansa liikaväreillä niin se onneksi kasvaa ja uusi hius ei ole mitenkään vanhoista värjäilyistä vaurioitunut.

Vierailija
18/38 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolipitkät suorat hiukset ilman sen kummempia laittamisia. Hiusten värit ovat myös suurimmalla osalla hyvin luonnollisia, itselläni ei ole värjätty ollenkaan.

Vierailija
19/38 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinivaatteisiin pukeutuminen ei nuorenna ketään. Printtipaidat ja mustaksi värjätyt hiukset ovat armoton epätoivon merkki.

Vierailija
20/38 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ olen nyt 40. Olen vihdoinkin auktoriteetti. Olen urallani vaiheessa, jossa minut otetaan vakavasti ja minua kuunnellaan. Kun menen Stockalle, multa tullaan kysymään, että joko mua palvellaan. Mulla on rahaa ottaa taksi jos en viitsi autoilla, rahaa niihin vaatteisiin, joita tekee mieli ja niihin kosmetiikkatuotteisiin, jotka mun iholle sopii - ja se näkyy. Mulla on rohkeutta käyttää tätä kaikkea hyväkseni, jos satun haluamaan jonkun miehen (ja sit mulla on sellainen mies, jonka saadakseni mun ei tarvi "käyttää" mitään, koska se haluaa olla mun kanssa - sekin näkyy).

KOlmikymppisenä mä olin urallani joku, josta saattaa joskus tulla jotain tai sit ei. Joku jonka tehtävä oli miellyttää muita. Tavarataloissa perässä ei toki enää kulkenut teollisuuvartijaa, mutta eipä juuri palveltukaan. Rahat oli vähissä ja suurin osa voimistakin kului lapsiin. Miehiä ei jaksanut edes ajatella ja jos olisi, en olisi kuitenkaan uskonut niille kelpaavani raskausarpineni jne.

Mä en ihan heti keksi, miksi haluaisin luopua tästä ja vaihtaa siihen, mitä oli kolmikymppisenä?

(Mut voisi olla kivaa olla 15 tai 16. Muistan olleeni aika kaikkitietävä ja maailman paras yhdessä jos toisessa asiassa...)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän