Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kengännumero?

Vierailija
06.06.2012 |

Minkä kokoisia kenkiä teidän mies käyttää?

Meillä on 46/47 ja kenkäkaupassa se tuntuu aina

jotenkin nololta.

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehelläni on muuten 42 kengät, ja painoa 130 kg ja leveät hartiat, siro mies kyllä :D

Ehkä transmies?

Vierailija
102/123 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen oikea koko olisi 42, mutta jalka on niin leveä karhuntassu että käyttää kokoa 44.

Vaikuttaa raukka lättäjalalta...

Hyvin mahdollista. Olen itsekin joskus maininnut hänelle siitä. Minulla taas on päinvastainen ongelma. Kaikki kengät ovat liian leveitä luisevaan jalkaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpiko on miehelle nolompaa, ottaa esim. töissä oikean kengännumeronsa (42) työkengät vaikka turvajalkineet, vai ottaa vähän suurempi 43:n vaikuttaakseen kookkaammalta, ja sitten se hulppea kenkä irtoilee jalasta työmaalla...

No noin sitä voi miehelle käydä, jos se kengän koko on mihuuden mitta. Mutta onko muka juttu oikea ja totta? Onko se niin arka asia joskus?

No 42 on aika tyttömäistä, barbienukeillahan sen kokoiset pikkujalat on. Raavaammat miehet rupeaa lähentelemään noin sirorakenteisia hempukoita.

Mun mielestä taas aika iso kengänkoko naiselle joku 42. Itselläni 36-37 ja miehellä 42-43.

Vierailija
104/123 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen oikea koko olisi 42, mutta jalka on niin leveä karhuntassu että käyttää kokoa 44.

Hyvin mahdollista. Olen itsekin joskus maininnut hänelle siitä. Minulla taas on päinvastainen ongelma. Kaikki kengät ovat liian leveitä luisevaan jalkaani.

Meillä on myös miehellä ongelmana tuo lättäjalka. Juuri se, että on päässyt edestä leviämään, että lesit ei tahdo riittää. Ja sitten käyttää vielä tuollaisia ihan ortoberisuutarilla teetettyjä tukia, nekin sitten vie tilaa kengästä. Ja koko on siisnä 47 vähintään. Muuten ukko on muodoiltaan ihan ok, ei siis jalkojen latuskaisuus johdu ylipainosta tai muusta. Mutta eihän se suoaan sanottuna kovin hyvän näköinen ole tuo jalkaterä.

Vierailija
105/123 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpiko on miehelle nolompaa, ottaa esim. töissä oikean kengännumeronsa (42) työkengät vaikka turvajalkineet, vai ottaa vähän suurempi 43:n vaikuttaakseen kookkaammalta, ja sitten se hulppea kenkä irtoilee jalasta työmaalla...

Kannattaa ostaa sellaiset Pelle-Hermanni malliset työkengät, ne näyttää hyviltä myös pienemmässä koossa.

Vierailija
106/123 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sitä juuri. Miehen mitta on kengän numero. Tuttavapiiriini kuuluu yksi rakennusmestari, jonka turvasaapas on kokoa 39. Mies on toki pätkä muutenkin. Mutta on olemus ja ammattitaito sellainen, ettei siinä paljon kaverin pikkuruista kengännumeroa ajatella.

Miehen mitta on siis olemus ja ammattitaito?

Vierailija
107/123 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikko meni kenkäkauppaan ostamaan uudet lenkkarit.Kysyi onko isoja kokoja.Myyjä toi 47 numeron kengät.

Veikko sovitti kenkiä ja sanoi kyllä nyt nämä tuntuvat vähän liian pieniltä.

Minä kysyn suoraan että onkohan kaupassa aikuisten kokoja, jollei ole niin lähden pois. 46 mihin usein pienikokoisten maailmassa koot loppuvat kun ei vaan ole aikuisen raavaan miehen kengän koko.

Isot miehen kengätnumerot alkavat muuten vitosella, onneksi minun ei tarvitse etsiä niitä.

Talvisaappaiksi kylläkin pitäisi semmoiset löytää, jotta mahtuisi jalkarätit ja syylingit. Kävelykengissä käytän kyllä sukkia.

Vierailija
108/123 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sitä juuri. Miehen mitta on kengän numero. Tuttavapiiriini kuuluu yksi rakennusmestari, jonka turvasaapas on kokoa 39. Mies on toki pätkä muutenkin. Mutta on olemus ja ammattitaito sellainen, ettei siinä paljon kaverin pikkuruista kengännumeroa ajatella.

Siis minä kirjoitin tuon. Mieluummin miehen mitta olemus ja ammattitaito, ei kengännumero. Eli siis tuon kaverin ei tulisi mieleenkään yrittää pönkittää mieheyttään käyttämällä liian isoja kenkiä. Ja se on asiaa.

Vierailija
109/123 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki isot jalat on bonusta. Mutta jos sieltä kengistä paljastuukin vain leveä lättäjalka, ei se nyt ihan parasta ole.

Kuha vaan iso kalu ja isot jalat 👍

Vierailija
110/123 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän niilläkin jo pääse yrittämään miehen reiän täyttämistä, ainakin sillä olemuksella saattaa joku suosia.

Vierailija
111/123 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 12 vuotias sain ensimäiset sirot 46 numeron kengät. Arvatkaa onko valinnanvaraa nykyään. Kengät on kuin Titanic ,,, se kääntyy kääntyy...kääntyy vielä seuraavan vuorokauden puolella....KLONKs ...jäävuori upposi!

Vierailija
112/123 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minä kirjoitin tuon. Mieluummin miehen mitta olemus ja ammattitaito, ei kengännumero. Eli siis tuon kaverin ei tulisi mieleenkään yrittää pönkittää mieheyttään käyttämällä liian isoja kenkiä. Ja se on asiaa.

Ei edes Aku Ankka käytä liian isoja kenkiä!

Vierailija
113/123 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla mammojen miehillä +45 kenkä. Sama kun kysyttäisiin omaa painoa niin harvalla yli 60kg ..

Siinähän nämä unelmat ovat.

Vierailija
114/123 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No noin sitä voi miehelle käydä, jos se kengän koko on mihuuden mitta. Mutta onko muka juttu oikea ja totta? Onko se niin arka asia joskus?

No 42 on aika tyttömäistä, barbienukeillahan sen kokoiset pikkujalat on. Raavaammat miehet rupeaa lähentelemään noin sirorakenteisia hempukoita.

Eli "raavaat miehet" siis ovat mielestäsi homoja, jotka näkevät muut miehet hempukoina. Kuulostaa aika tyttömäiseltä.

Ei yleisesti muita miehiä vaan sirorakenteisia naisellisia olemuksia. Ei välttämättä takaapäin näe onko hän sitten tosiaan nainen vai sirorakenteinen joku muu. Etenkään rakennuksella työvaatteissa.

Sitäkös sinä sitten mietit, kun raksamiehen näet...

En ole niin seksistinen sovinisti, että näkisin ja roolittaisin raksamiehiä - minä näen raksahenkilöitä. On siellä muitakin kuin miehiä.

Vierailija
115/123 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla mammojen miehillä +45 kenkä. Sama kun kysyttäisiin omaa painoa niin harvalla yli 60kg ..

On kai täällä sentään edes jollain mammoilla miehet, onhan?

Vierailija
116/123 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös miehellä ongelmana tuo lättäjalka. Juuri se, että on päässyt edestä leviämään, että lesit ei tahdo riittää. Ja sitten käyttää vielä tuollaisia ihan ortoberisuutarilla teetettyjä tukia, nekin sitten vie tilaa kengästä. Ja koko on siisnä 47 vähintään. Muuten ukko on muodoiltaan ihan ok, ei siis jalkojen latuskaisuus johdu ylipainosta tai muusta. Mutta eihän se suoaan sanottuna kovin hyvän näköinen ole tuo jalkaterä.

Saako noihin jonkun maksusitoumuksen?

Vierailija
117/123 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kai täällä sentään edes jollain mammoilla miehet, onhan?

...suuri jalkaiset miehet - ja vielä sellaiset, joilla jaloissa korkeat holvit.

Vierailija
118/123 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako noihin jonkun maksusitoumuksen?

Työterveydessä lääkäri kirjoitti paperit, että saa työterveyden kautta nuo tukipohjalliset. Niitähän pitää uusia vähän kuin silmälaseja noin kolmen vuoden välein. Ensimmäiset tukipohjalliset on saanut vissiin valtiolta armeija-aikana. Mutta ei se mitään maksusitoumuksia erikoiskenkiin saa. Pitää vain sitkeästi etsiä tarpeki leveä lestisiä. Työnsä puolesta matkustelee, ja yllättäin Saksasta on löytänyt sopivasti leveitä kenkiä. En sitten tiedä onko siellä miehillä useammi leveä lättäjalka kuin täällä, vai eikö täällä tuota markkinaa ole huomattu.

Vierailija
119/123 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä taas aika iso kengänkoko naiselle joku 42. Itselläni 36-37 ja miehellä 42-43.

Sirokokoiset jalat teillä. 40-41 lienee yleisin naisen jalan koko, kenkien ostetuin koko lienee 39.

Taitaa olla tärkeitä nuo kokokysymykset naisille.

Vierailija
120/123 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 46-47 on melkoisen iso jalka jopa miehelle. Keskimääräinen kengän koko suomalaisilla miehillä on luokkaa 43-44.

En kyllä itse näe isoissa miehissä ja valtavissa kanooteissa tasan mitään hienoa, mutta jokaisella makunsa.

43-44 on hyvinkin semmoisilla 172 senttisillä yleinen koko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän