Miehen kengännumero?
Minkä kokoisia kenkiä teidän mies käyttää?
Meillä on 46/47 ja kenkäkaupassa se tuntuu aina
jotenkin nololta.
Kommentit (123)
Tuntuu olevan aika paljon ns. isokenkäisiä. 🙂
Olkoon se koko mikä vain, mutta lättäjalka miehellä on junttimainen.
Mieheni kengänkoko on 45 ja herra itse on mitoiltaan 192cm/97kg.
Vierailija kirjoitti:
Sehän oli liki pieni rotevalle uroolle!
Kumma aloitus. Mitä noloa miehelle on isoista jaloista ?
Mieheni kengännumero on 45, 13v pojalla on 46 ja itselläni on 43. Ainoa kolmosella alkava numero meidän perheessä on kutosluokkalaisella tytöllä, 39. Minusta ei ole yhtään mitään noloa isoissa jaloissa. Pysytäänpähän paremmin pystyssä! Ja netistä saa nykyään hyvin kaikenkokoisia kenkiä, itsekin ostin juuri kivat nilkkurit syksyksi.
Kumpiko on miehelle nolompaa, ottaa esim. töissä oikean kengännumeronsa (42) työkengät vaikka turvajalkineet, vai ottaa vähän suurempi 43:n vaikuttaakseen kookkaammalta, ja sitten se hulppea kenkä irtoilee jalasta työmaalla...
46-47. Ihan sopusuhtaiset miehen pituuteen nähden. Hankalaa on kyllä löytää kun usein koot loppuvat 46.
Mulla on 42 ja miehellä 46-47. Kummallakin sama ongelma löytää sopivia kenkiä, itselläni on vielä helkatin kapea lesti ja Suomessa myytävistä malleista suurin osa on hervottomia sämpylöitä, yhtä pitkiä kuin leveitä malliltaan. Miehellä taas lättäjalka, mikä hankaloittaa sopivan mallin löytämistä vaikka oikea koko muuten sattuisikin löytymään.
Vierailija kirjoitti:
Kumpiko on miehelle nolompaa, ottaa esim. töissä oikean kengännumeronsa (42) työkengät vaikka turvajalkineet, vai ottaa vähän suurempi 43:n vaikuttaakseen kookkaammalta, ja sitten se hulppea kenkä irtoilee jalasta työmaalla...
No noin sitä voi miehelle käydä, jos se kengän koko on mihuuden mitta. Mutta onko muka juttu oikea ja totta? Onko se niin arka asia joskus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaapi olla kengästä riippuen huimat 46. ;)
46/47 ja pituus 190 cm. Mitoissa ei ole mtn hävettävää.
Vierailija kirjoitti:
Olkoon se koko mikä vain, mutta lättäjalka miehellä on junttimainen.
Tässä on muuten jotenkin vähän perää. Yksi tuttu lääkäri, joka on nuorten kanssa tekemisissä kerran sanoi, että lättäjalka on yleisempi, ainakin pojilla, amiksilla kuin lukiolaisilla!
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kengännumero on 45, 13v pojalla on 46 ja itselläni on 43. Ainoa kolmosella alkava numero meidän perheessä on kutosluokkalaisella tytöllä, 39. Minusta ei ole yhtään mitään noloa isoissa jaloissa. Pysytäänpähän paremmin pystyssä! Ja netistä saa nykyään hyvin kaikenkokoisia kenkiä, itsekin ostin juuri kivat nilkkurit syksyksi.
Netti on isojalkaisille kyllä mahtava. Mieheni on isojalkaista sukua, ja on löytänyt netistä muutaman paikan, josta saa juuri sopivia kenkiä itselleen. Appeni yli 70 on aina ollut tarkka pukeutumisestaan, ja valitellut kuin tuollaisia mukavannäköisiä 48 numeron kenkiä on ollut niin vaikea löytää. Nyt voi käydä hänenkin kanssaan maailmalla kenkäostoksilla!
47.Ei tunnu nololta mutta käy tosi kalliiksi. Esikoisella jalka 47/48.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni koko noille mitoille, paitsi jos on ns laiha läski. Tai kovin nuori ja turhamainen.
47 olisi normaalimpi.
Vierailija kirjoitti:
Naapurinäijä 47 kengän koko.
Alle 47 on vaan niin epämiehistä - melkein kuin olisi 171,5 cm pitkä.
Miehellä kengät kokoa 39 ja 16 vuotiaalla pojallamme koko 44.
Miehellä 36 minulla 46