En ymmärrä miks joissain perheissä lapsi pelkää imuria
Eikö ne oo imuroinut säännöllisesti? Kyllä meillä ainakin koko ajan imuroitu ihan normaalisti pari kertaa viikossa vaikka ja kun ollut vauvoja. Sitten ne kasvaa siihen että imuri on normaali asia. Jotkut perheet sitten vissiin pitää taukoa imuroinnissa sillon kun tulee lapsia?
Kommentit (27)
lapset on herkempiä melulle kuin toiset? Mitä luulet?
Meillä imuroitiin joka viikko, mutta itse pelkäsin, koska äiti imuroi käytännössä aina vihaisena ja tuntui, että huitoi sillä kovin varomattomasti. Ja kova ääni pelotti myös. Pidän huolen, etten imuroi lapsen aikana itse vihaisena.
lapset on herkempiä melulle kuin toiset? Mitä luulet?
olla sellanen meteliä pitävä imuri? kun niitä on hiljaisiakin?
Meillä kolmesta lapsesta yksi pelkäsi imuria ihan hulluna ainakin 3-vuotiaaksi, yksi pelkäsi vauvana, mutta oli kuitenkin kiinnostunut siitä ja yksi ei välitä pätkääkään, vaikka imuroisi lapsen vieressä. AIna ollaan imuroitu yhtä paljon/vähän. AP:kin oppii vielä, että lapset ovat erilaisia ja vanhempien toiminta ei aina käy selitykseksi.
oli ihan helvetin huonolla tuulella aina mutta etenkin kun siivosi. Ihan pikkulapsena huusi että mun kaikki nallet joutuu imurin syömäksi ellei ne häviä lattialta. Olin varma että imurista ei nalleja enää saa takaisin.
Muutenkin käytti pelottelua paljon kasvatuksessa. Pelkäsin sitten vähän kaikkea.
Meillä esim. markkinoiden yksi hiljaisimmista. Mutta se on hiljainen vain kun säädän tehon pienimmilleen. Mutta imuteho on täysin hyödytön esim.eteisen matolla, joka on aina hiekkainen. Eli jos haluan saada siistiä jälkeä aikaan, niin imuroin täydellä teholla tai ainakin melkein.
Mun lapset ei varsinaisesti pelkää imuria, mutta eivät pidä kovista äänistä. Yhdellä lapsella on aistiyliherkyyttä, ja epäilen, että toisella myös. Kolmas muuten vaan valittaa, kun isommatkin sisarukset tekee niin.
Maanataina ei pelkää, keskiviikkona pelkää.
joskus vieläkin vessanpöntön kannen paukahdusta. Meillä ei sit vissiin oo käyty vessassa?
Säikkyi tuota jo ennen syntymäänsä.
No meidän 3-vuotias pelkää imurin lisäksi ruohonleikkuria, traktoreita, hiustenkuivaajaa, moottorisahaa.... Melkein mitä tahansa. Ei olla missään äänieristetyssä tynnyrissä sitä kasvatettu, ei vaan tykkää isoista äänistä. Kattoo piirrettyjäkin niin pienellä äänellä että itse en saa mitään selvää. Onhan lapsilla parempi kuulo.
Täytyy kyllä sanoa että itsekkin stressaannun metelistä, eli ei ole kovin ihme jos lapsellakin samoja tuntemuksia. Haluamme yleensä molemmat ulos kun mies imuroi, itse en voi sietää imurointia juuri äänen takia. Ostimme hiljaisen imurin (Miele) mutta jostain syystä tuntuu että sen ääni on suurentunut ajan myötä.
11
meillä tyttö (nyt 4 v) pelkää edelleen hysteerisesti imuria. On pelännyt aivan vauvasta asti ja pelkää edelleen. Syytä en tiedä. Imuroimme 1-3 kertaa viikossa. Nyt lapsi sentään ei enää saa silmitöntä hysterista huutokohtausta kun imuroidaan mutta samassa huoneessa ei suostu olemaan.
On sullakin ap hienosti asiat jos ehdit muiden lasten imurinpelkäämistä vatvoa ;)
Täytyy kyllä sanoa että itsekkin stressaannun metelistä, eli ei ole kovin ihme jos lapsellakin samoja tuntemuksia. Haluamme yleensä molemmat ulos kun mies imuroi, itse en voi sietää imurointia juuri äänen takia. Ostimme hiljaisen imurin (Miele) mutta jostain syystä tuntuu että sen ääni on suurentunut ajan myötä.
11
että mä inhoan suuresti imurin ääntä, mutta vauva taas tykkää siitä, niin kuin muustakin melusta, kuten kahvimyllyn äänestä. Mutta vessanpöntön kannen paukautuksesta ei!
yksi kolmesta lapsesta on jo vauvasta asti pelännyt kamalasti imurin ääntä. Kun imuroidaan, hän on edelleen nyt 4-vuotiaana asunnon kauimmaisessa nurkassa kuulosuojaimet päässä kyyryssä silmät kiinni toisen vanhemman sylissä. Hän inhoaa myös muita kovia ääniä ja hänellä onkin äskettäin diagnosoitu ääniyliherkkyys.
Muut lapset on suhtautuneet imuriin vaihtelevasti, yksi pelkää hiukan, yksi ei ole ikinä pelännyt. Joten ap, taitaa se imurin pelko olla ihan lapsikohtaista eikä riipu kämpän siisteydestä.
noin kaksivuotiaaksi asti imuria. Just sitä ääntä, säikkyi muutenkin helposti kovia ääniä, ja ehkä siinä oli jotain pelottavaa sitten sen mielestä että sinne sen imurin uumeniin vaan katos kaikki pölypallerot sun muut roskat. Mene ja tiedä. Nykyään ei enää säiky kovia ääniä eikä imuriakaan.
aika pitkään. Tämä on kyllä oudoin en ymmärrä, miksi -avaus aikoihin.
Meillä esikoinen pelkäsi imuria jostain syystä. Nuorempi konttasi imurin perässä innoissaan ja yritti kiivetä kyytiin. Pitäneekin pohtia tämä ilta, miksi oli noin.
meillä tyttö (nyt 4 v) pelkää edelleen hysteerisesti imuria. On pelännyt aivan vauvasta asti ja pelkää edelleen. Syytä en tiedä. Imuroimme 1-3 kertaa viikossa. Nyt lapsi sentään ei enää saa silmitöntä hysterista huutokohtausta kun imuroidaan mutta samassa huoneessa ei suostu olemaan.
On sullakin ap hienosti asiat jos ehdit muiden lasten imurinpelkäämistä vatvoa ;)
On sulla pienet ongelmat/ole onnellinen jos ei muita huolia/ hanki elämä /kun tälläsestä aiheesta teit aloituksen...
Tee äkkiä lastensuojeluilmoitus!
Mahtava ketju!
Tee äkkiä lastensuojeluilmoitus!
Mahtava ketju!
että aloitus oli muutenkin provo.
Mut asiaa on kommentoitava siitä huolimatta.
Muutenkin oli melusta stressaantuva vauvana.
Nyt ihan menestyvä kolmasluokkalainen, mutta ensimmäiaet viisi vuotta olisi aika melustressaava.
En muista vauva-aikaa enää hänen kohdalla. voi olla ettei imuroitu kuin kerran viikossa.
Edelleen tosin paiskaa oven kiinni ja menee huoneeseensa jos imuri on päällä.
Isossa koulussa, metelissä ihan viihtyy