Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tupakoinnin lopettaminen

Vierailija
17.07.2014 |

olen polttanut tupakkaa viitisen vuotta ja nyt on aika lopettaa!  poltan alle askin, ehkä 10-15 tupakkaa päivässä ja tahdon lopettaa. En ole koskaan ollut pidempää aikaväliä tupakoimatta ja n. vuosi sitten kuvittelin vielä pääseväni siitä helposti eroon. Nykyään jo päivän polttamatta olo saa minut kärttyisäksi ja levottomaksi.

Oletteko sitä mieltä että tupakointi on parempi lopettaa seinään vai pikkuhiljaa vähentämällä? Entä onko mitään hyviä vinkkejä päästä eroon tapakasta? En ole koskaan ollut iso nikotiinilaastareiden/purkkien/tuotteiden fani.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut pystyy vuosikausien säännöllisen polttamisen jälkeen lopetettuaan polttamaan pelkästtän esim. juhlissa. Luulis että sama vierotusoirehelvetti iskis uudestaan? Mielenkiinnosta kysyn.

Vierailija
42/63 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut pystyy vuosikausien säännöllisen polttamisen jälkeen lopetettuaan polttamaan pelkästtän esim. juhlissa. Luulis että sama vierotusoirehelvetti iskis uudestaan? Mielenkiinnosta kysyn.

Samaa ihmetellyt. Itse en pystyis siihen. Jos vaikka bileissä polttaisin niin siitä se päivittäinen sauhuttelu alkais uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakkariippuvuus on loppujen lopuksi enemmän henkistä kun fyysistä riippuvuutta.

”en polta enää ikinä” oli minulle liian vaikeaa ja sorruin aina 6kk -vuoden päästä polttamaan uudelleen. Niinpä en lopettanut, vaan siirsin aina seuraavaa polttamiskertaa pidemmälle ja pidemmälle. Esim. ”seuraavan kerran poltan tupakkaa vasta 2kk:n päästä Liisan mökkireissulla”. Näin luopuminen ei ollut liian lopullista ja tuskallista. Nykyään se on minulla ”seuraavat kännit” ja juon ehkä 2 krt vuodessa.

Tämä on taas luonnekysymys, toisilla ei ehkä toimi ollenkaan ja sellainen ”ei enää ikinä” on se toimivampi.

Itsellä toimi tämä hyvin, kunnes lopulta alkoi tuntumaan etten tarvinnut enää sitä yhtäkään tupakkaa silloin tällöin. Lisäksi en myöskään lihonut ja luulen sen johtuvan siitä, ettei aineenvaihdunta joutunut äkilliseen shokkitilaan. Monta askia kyllä meni lähes täysinäisenä roskiin. Saatoin niistä ottaa vain yhden ja senkin polttaa vain puoleen väliin.

Vierailija
44/63 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on kyllä niin hölmöä hommaa kun järjellä ajattelee. Tahallaan hönkiä savua keyhkoihin ja vielä maksaa siitä että menee terveys ja haisee ihan paskalle.

Vierailija
45/63 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssat ei ole enää ollenkaan niin kauhean räkäsiä kun tuli lopetettua käryttely.

Vierailija
46/63 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin puolisen vuotta että pitäisi lopettaa ja sinä aikana sain ajatukset tupakanvastaisiksi, sitten olikin helppoa tehdä päätös joka on pitänyt jo 15 vuotta.

Vierailija
47/63 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vihreän tupakan myynti ensi toukokuussa Suomessa lopetetaan, niin ei itselläkään ole enää muuta vaihtoehtoa, kuin lopettaa. Tää on hyvä tsemppausketju!

Vierailija
48/63 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei käy usein juhlissa ja taas vastaavasti ei heti mene juhliin kun on saanut lopetettua. Itse asiassa vieroitusoireet ei tule uudestaan yhdestä eikä kahdestakaan tupakasta. Mutta siitä tulee sen kaltainen mielihyvä, että sitä kaipaa uudestaan.

Vierailija
49/63 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ei käy usein juhlissa ja taas vastaavasti ei heti mene juhliin kun on saanut lopetettua. Itse asiassa vieroitusoireet ei tule uudestaan yhdestä eikä kahdestakaan tupakasta. Mutta siitä tulee sen kaltainen mielihyvä, että sitä kaipaa uudestaan.

Lisäys: itse kahdesti jo tänä vuonna lopettanut eikä loppua näy.

Vierailija
50/63 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tulee kohta 20 vuotta tupakointia takana, useamman kerran kokeillut lopettaa mutta retkahdus usein tapahtunut ensimmäisen 2 viikon aikana joka on vaikeinta aikaa tupakoinnin lopettamisessa. Nyt menossa uusi yritys ja jos sitä vihdoin pääsisi eroon, nikotiinilaastari ja siihen kylkeen pahimpiin niksoihin purukumi toiminut hyvin. Oas tästä: https://vihamiinit.fi/blogi/9-tehokasta-tapaa-paasta-eroon-tupakoinnist…

Vierailija
51/63 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota viinaa se on yhtä paha aivoille ja sydämmelle kysy sinun keuhkoilta tarvitsevatko ne savua keuhkoihin.Ajattele myös mikä rahamäärä siihen menee vuosittain.Eräs vanha nainen oli polttanut 55 vuotta ja huomasi sitten, että hänhän voi käydä sillä rahalla ulkomailla.Lopetti kerta laakista.Oli lähdössä kolmannelle matkalle.Kurita sinun aivoja,että miksi ne pakottavat sinut polttamaan.Ota ne aivot hallintaasi ja ole omfan kroppasi hallitsija.Onnistut varmasti. Onnea matkallesi terveellistä elämää

Vierailija
52/63 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota viinaa se on yhtä paha aivoille ja sydämmelle kysy sinun keuhkoilta tarvitsevatko ne savua keuhkoihin.Ajattele myös mikä rahamäärä siihen menee vuosittain.Eräs vanha nainen oli polttanut 55 vuotta ja huomasi sitten, että hänhän voi käydä sillä rahalla ulkomailla.Lopetti kerta laakista.Oli lähdössä kolmannelle matkalle.Kurita sinun aivoja,että miksi ne pakottavat sinut polttamaan.Ota ne aivot hallintaasi ja ole omfan kroppasi hallitsija.Onnistut varmasti. Onnea matkallesi terveellistä elämää

Entä jos minua kiinnostaa enemmän aamusavuke kuin ulkomaanmatka?

Vierailija
53/63 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen monen kaverini tavoin lopettanut nikotiinipusseilla, joita en aio lopettaa.

Vierailija
54/63 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sinun henkisestä tilanteesta.Kysy itseltäsi haluatko lopettaa kokonaan lopuksi elämää.Haluatko pysyä terveenä lopun elämää.Itse lopetin 54 vuotta sitten enkä ole savuakaan vetänyt sen jälkeen.Enkä ole sairastanut sen jälkeen ja olen nyt 85 vuotias.Muuntuvuus on yksi mielen hinoimmista ominaisuuksista.Mieti miten monta kertaa olet joutunut  tekemään elämäntapa muutoksen.Älä odota milloin sairastut ja joudut sairaalaan ja siellä et saa polttaa.Ennen sanottiin edestä sen löytää minkä taakseen jättää.Ei ihmisen kroppa ole tarkoitettu,että sinne pannaan myrkyllisiä eineita.Ihminen pystyy muuttamaan elmässään mitä tahansa jo se ymmätää mikä on hänelle parhaaksi.Elämä on niin kallisarvoinen asia.että siitä pitää nauttia sen lyhyen hetke kun olemme täällä.Olen nähnyt niin monta ihmintä joiden loppuelämä on ollut happipullojej varassa.Ei voi lähteä mihinkään liikkumaan kun henki ei kulje.Toivo kaikille lopettamista harkitseville tahtoa lopettaa olla tupakan orja.Eihän se voi olla niin,että tupakka ohjaa ihmisen elämää.

Vierailija
55/63 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilin Purkkaa, Laastereita, Inhalaattoria, Sähkökessua mutta näillä en saanut lopetettua tupakointia, nikotiinipussit olivat itsellä toimiva ratkaisu, tässä pidempi blogaus jos haluat kokeilla samaa tapaa mikä toimi itsellä: https://sunhinta.fi/miten-lopettaa-tupakointi/

Vierailija
56/63 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ees aloitit ? Pakottiko ns kaverit ? Sen ja kaiken viinan myynti on ehdottomasti kiellettävä koko Suomessa NYT HETI. Ite en oo IKINÄ koskenut kumpaankaan pjaskaan, enkä koske ! Koko Suomi 100 % savuttomaksi välittömästi. Muualta ei saa tilata/ ostaa niitä. Mä oon 100 % allerginen. Hajukin ärsyttää. Suuresti ! Oikeat ystävät EIVÄT pakota edes kokeilemaan mitään tyhmää. 

Vierailija
57/63 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin 12v. Aina ennen mä kun lopetin siivosin kaikki pois silmistä ja poissa mielestä. Söin korvaustuotteita. Eihän se ikinä toiminut. 

Vuosi sitten lopetin seinään, jätin kaikki töhikset ulos ja en ottanut nikotiinikorvaustuotteita. 

Nyt oon ollu polttamatta vuoden, ne tuhkikset vieläkin pihalla muistuttamassa. Kesällä ne haisee pahalle ja muistuttaa siitä kuinka kauhealle minä ite haisin. 

Nykyään haistaa niin herkästi kaiken, että pyysin anteeksi kaikilta läheisiltä ketkä ei polttanut, sitä että olin haissut iha hirveelle. 

Vierailija
58/63 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polta, polta tupakkaa

Henkeen vedä jotta keuhkot halkeaa

Vielä luona taivaan portin pyhä Pietar tarjoo nortin

Siis polta, polta tupakkaa

Vierailija
59/63 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttoi suuresti lopettamaan kun hankin keuhkosyövän, mutta siltikin piti vähentämällä vähentää. Purkat ym eivät auta mitään lopettaessa, mutta ne helpottaa pitkiä lentomatkoja yms tilanteita joissa ei saa polttaa. Kaikkien riippuvuutta aiheuttavien aineiden käyttö lopetetaan vähentämällä hallitusti, ennalta laaditun suunnitelman mukaisesti.

Vierailija
60/63 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa seinään. Tiedän ihmisiä jotka ovat jääneet korvaustuotteisiin jumiin. Kun sitten vihdoin olet kärvistellyt ne vieroitusoireet ja tekee mieli tupakkaa kuitenkin, niin mustuta itsellesi, että ET HALUA NIITÄ VIEROITUSOIREITA ENÄÄ KOSKAAN TAKAISIN: Joten älä sytytä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi