Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä eutanasiasta?

Vierailija
05.06.2012 |

Mä kannatan elämää. En puolla eutanasiaa.Noista linkeistä löytyy samoja perusteluja kuin mulla on;

http://www.jariiivanainen.net/eutanasia.html

http://koti.phnet.fi/petripaavola/eutanasia.html

Noi artikkelit on kyllä niin perusteellisia ja selkeitä etten voi muuttaa kantaani.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en sitä kannata enkä halua siihen osallistua mutta jos joku tahtoo päivänsä päättää, niin voinko minä sille mitään? Voin sanoa, että älä viitsi ja avustamaan en ryhdy.

Vierailija
2/40 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasin 4v ajan 42v sairastuneen äitini taistelua josta se viimeinen vuosi varsinkin oli yhtä kärsimystä ja helvetin tuskia, ei auttanut edes morfiinipumput.

Joten kyllä, kannatan todellakin eutanasiaa, ihmisarvoista ja elämän kunnioittamista on MYÖS se, että ihmisen ei tarvitse pitkiä aikoja, kuolemaan tuomittuna, kärsinä valtaisia tuskia ja kipuja.

-Äitix2-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ainoastaan kohta kuolevan, elämän viimeisiä hetkiään elävän ja kärsivän ihmisen tuskien vähentämistä ja kuolemankamppailun lyhentämistä.

Vierailija
4/40 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos joku eutanasialaki hyväksytään ja eutanasiasta tulee ihmisten oikeus, niin samalla pitää perustaa oma ammattikuntansa (pyövelit?) tähän tappamiseen.

Toisen ihmisen tappamista ei missään tapauksessa voi sälyttää lääkäreiden velvollisuudeksi.

Tässä keskustelussa jotenkin aina unohtuu, että jos jostain asiasta tehdään jollekin ihmiselle oikeus, niin samalla siitä tulee jollekulle toiselle velvollisuus. Minusta tappamisesta ei voi tehdä kenellekään velvollisuutta - eikä ainakaan lääkäreille, jotka ovat halunneet ammattiin, jossa voivat puolustaa ja säilyttää elämää!

Vierailija
5/40 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on murha, elämä on lahja.

Vierailija
6/40 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mieltä, että jos haluaa kuolla, niin hoitakoot siihen itse keinot. Ei ole oikeutta sälyttää omaa kuolemaansa muiden niskoille. Jos on liian pelkuri päättämään itse päivänsä, niin sitten pitää kestää, kuten tähänkin asti ihmiset ovat kestäneet monet.

Vierailija
7/40 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn, hoitoalalla olen. Tarkoitan tuolla kuolemia, missä tuskat jatkuvat päiviä, ihmisellä on kipuja ja tuskaa. Oletteko olleet silloin vierellä raamattuinenne?

Vierailija
8/40 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on murha, elämä on lahja.

että saa kuolla suurissa tuskissa, huutamalla ja kitumalla?

Huomaa, että että sulla ei ole ollut kokemusta lähisukulaisesta joka olisi joutunut kuolemaan noin.

Toivottavasti itsekään et joudu.

Vierailija
9/40 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheisenne kuolin kamppailua!

Teidänkö mielestä ihmisen kuolemaa pitää pitkittää kaikin mahdollisin tavoin? Ja kenties syöpäsairaalle tehdä leikkauksia tms. jotka vaan pidentävät hänen elinaikaansa max parilla kuukaudella ja siltikin elämä olisi yhtä tuskaa??

Vierailija
10/40 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vapaaehtoisten lista pystyyn vain ja siitä listalta voi sitten kukin valita tappajansa. Tältäkin palstalta varmaan löytyy monta vapaaehtoista listalle.

Ei tosiaan voi kenenkään velvollisuudeksi toisen tappamista laittaa jos ei itse halua tappaa.

Vierailija
11/40 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koira pitää päästää kärsimyksistään mutta ihminen ei saisi itse niin halutessaan toivoa eutanasiaa. Siskoni on kärsinyt suuret syöpätuskat ennen kuolemaansa ja pääsin aika läheltä katsomaan sitä kärsimystä. Sen voin sanoa että kivunlievitys on olematonta!

t.Maiju

Vierailija
12/40 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. antamaan nimensä listalle, josta eutanasiaa haluavat voivat valita tappajan itselleen?

Minusta on aika kyseenalaista kannattaa eutanasiaa, jos ei ole itse kuitenkaan valmis tappamaan.

Vierailija
13/40 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eutanasian suorittamiseen? Käsittääkseni ne lääkärit jotka niitä tekevät niin tekevät ihan omasta halustaan. Siinä ei pitäis olla kenelläkään mitään sanomista asiaan!

Vierailija
14/40 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. antamaan nimensä listalle, josta eutanasiaa haluavat voivat valita tappajan itselleen?

Minusta on aika kyseenalaista kannattaa eutanasiaa, jos ei ole itse kuitenkaan valmis tappamaan.

Ihan sama, kuin vaatisi niitä jotka kannattavat aborttia, olemaan valmis tekemään sen itse.

Teperää jorinaa.

Vierailija
15/40 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaikka muutenkin jos omaiseni kärsisi helvetin tuskia ja pyytäisi sitä minulta ja tietäisin ettei muuta ole kuin tuskallinen ja pitkä kuolema.

t.Maiju

Vierailija
16/40 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes kohtaavan huonoa kuolemaa. Huono kuolema on minusta sellainen jossa kuolevasta ei huolehdita, hän kokee turhaa pitkää kipua. Puhun syöpäpotilaista, muista ei kokemusta. Eutanasia ilmeisesti joissakin sairauksissa vielä tärkeämpi, jotta ihminen saisi arvokkaan, rauhallisen, tuskattoman, armollisen ja hyvän kuoleman. tämä vaatimus on asiaa vain ulkopuolisena raamatun kautta katsoville liikaa?

Vierailija
17/40 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jokaisen ihmisen oma asia jos haluaa toiselle sellaisen tehdä tai haluaa itselleen sellaisen tehtävän!

Kaiken maailman "elämä on lahja-paskanjauhannat voidaan lopettaa!

Vierailija
18/40 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutui kärsimään helvetillisä tuskia (aggressiivinen aivokasvain) eikä hän saanut kipuun apua mistään. Monta viikkoa kärsi helvetillisistä tuskista, halvaantui, ei kyennyt syömään eikä juomaan...loppuaikana oli ihan kasvis ei tuntenut enää ketään.voin siis sanoa että puollan eutanasiaa!

t.Maiju

Vierailija
19/40 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tappaminen mitään teknisiä taitoja vaadi, sen oppii helposti pienellä opastuksella. Ei ole mitään todellisia tai lääketieteellisiä perusteita sille, miksi tappajan pitäisi olla koulutukseltaan lääkäri, siihen kelpaa kuka tahansa. Esim. valmiiksi laitettuun kanyyliin osaa myrkyn ruiskuttaa vaikka pikkulapsi.

Tässä tulee jälleen esille se, että vaatimassa kyllä ollaan, mutta itse ei olla valmiita tekemään sitä, mitä toisilta vaaditaan. Jos eutanasiasta tehdään potilaan oikeus, niin kyllä siitä valitettavasti samalla hetkellä tulee jonkun lakisääteinen valvollisuus, ei sille mitään mahda.

Minusta on yksiselitteisesti eettisesti väärin vaaatia toista ihmistä tappamaan tai säätää laki, joka velvoittaa jonkun tappamaan.

Mikäli vapaaehtoislistaa ei saada aikaiseksi, niin minä ehdotan, että tämä lakisääteinen velvollisuus säädetään vaikkapa kansanedustajien, tuomareiden, poliisien tai miksei opettajien tehdäväksi.

Ja mitä tulee siihen aborttiin, niin aikanaan sitäkin oikeutta säädettäessä VÄITETTIIN, ettei kenekään lääkärin ole pakko sitä tehdä. Vuosien kuluessa tilanne on kuitenkin mennyt siihen, että lääkärin lakisääteinen velvollisuus on abortti tehdä jos laki antaa potilaalle siihen oikeuden. Kieltäytyä ei voi.

Vierailija
20/40 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

???