Onko sinulla oma kortti vai rinnakkaiskortti miehesi luottokorttiin?
Minulla on jatkuva ongelma siitä, ettei ole aikaa juosta kaupoissa enkä tule tilanneeksi vaatteita netistä kun on rinnakkaiskortti. Mies valittaa joka ostoksesta. Onko teillä muilla samoin?
Kommentit (40)
Minä hoidan raha-asiat, joten mies ei kysele ostoksistani. Toki käytän rahaa harkiten, koska mies on ne työllään ansainnut.
kohdistuu yhteiselle tilille. Sen lisäksi molemmilla on omat tilit, jonne pankkikorttiominaisuus. iisiä ja selkeää. Tällä tavalla pärjätään yhdellä kortilla ja yhdellä tunnusluvulla
Asunto on ainoa asia mikä tähän perheeseen on luotolla hankittu, muuten eletään periaatteella, että sitä ei tarvita, mitä ei ole varaa ostaa. Hyvin toimii, säästöjäkin on.
että luottokortilla tehdään muutakin, kuin eletään velaksi? Maksetaan ulkomailla, ostetaan netistä, varaillaan esim. hotelleja netistä, lentoja, yms. yms.
että joku pärjäilee elämässään ihan hyvin Visa-debit kortilla. Kun on semmoisiakin ihmisiä, jotka pärjää käteisellä rahalla.
Itse en kyllä lähtisi pelkän Debit -kortin varassa reissaamaan yhtään mihinkään jos on tarkoitus varata hotelleja ennakkoon, vuokrata auto tms. mitä ei sillä automaatista nostetulla käteisellä pysty hoitamaan... Mutta kukin tyylillään.
Asunto on ainoa asia mikä tähän perheeseen on luotolla hankittu, muuten eletään periaatteella, että sitä ei tarvita, mitä ei ole varaa ostaa.
Hyvin toimii, säästöjäkin on.
osta koskaan mitään netistä, varaa hotellia tms.? Ei mekään luotolla eletä, mutta verkko-ostoksissa ja hotellivarauksissa luottokortti on usein ainoa vaihtoehto.
-14-
en tarvi luottoa. Debitillä tilaan netistä, nostan rahaa ulkomailla...
Itse en kyllä lähtisi pelkän Debit -kortin varassa reissaamaan yhtään mihinkään jos on tarkoitus varata hotelleja ennakkoon, vuokrata auto tms. mitä ei sillä automaatista nostetulla käteisellä pysty hoitamaan... Mutta kukin tyylillään.
Asunto on ainoa asia mikä tähän perheeseen on luotolla hankittu, muuten eletään periaatteella, että sitä ei tarvita, mitä ei ole varaa ostaa. Hyvin toimii, säästöjäkin on.
osta koskaan mitään netistä, varaa hotellia tms.? Ei mekään luotolla eletä, mutta verkko-ostoksissa ja hotellivarauksissa luottokortti on usein ainoa vaihtoehto. -14-
ja varaa autoja.
Monelle riittää se Visa-debit siihen elämään, jota he viettävät. Kai ne ottaa luottokortin, jotka sitä tarviikin. Hiukan avarakatseisuutta elämään, please.
Asunto on ainoa asia mikä tähän perheeseen on luotolla hankittu, muuten eletään periaatteella, että sitä ei tarvita, mitä ei ole varaa ostaa.
Hyvin toimii, säästöjäkin on.
osta koskaan mitään netistä, varaa hotellia tms.? Ei mekään luotolla eletä, mutta verkko-ostoksissa ja hotellivarauksissa luottokortti on usein ainoa vaihtoehto.
-14-
Toistaiseksi olen päässyt matkaan tilaamalla matkan johon kuuluu hotellihuone ja maksanut matkan ihan tililtä, että silleen.
enkä ole eläissäni varannut hotellia netin kautta. Enkä kyllä autoakaan.
Ihan Euroopassakin, vaikka pohjoismaissa, tarvitaan luottokortti autonvuokraukseen, hotellivaraukseen tai edes päästäkseen sisään varaamaansa hotellihuoneeseen.
Sanotaan nyt vaikka Kööpenhaminaan, niin joudut esittämään luottokortin ennen huoneeseen pääsyä. Siitäkin huolimatta, että maksaisit vaikka käteisellä.
Ihan Euroopassakin, vaikka pohjoismaissa, tarvitaan luottokortti autonvuokraukseen, hotellivaraukseen tai edes päästäkseen sisään varaamaansa hotellihuoneeseen.
Hotellihuoneenseen olen päässyt aina, olenhan sen matkan ja majoituksen maksanut!
Ootko sä ihan nuija?
juuri sitä AVARAKATSEISUUTTA tässä yritän itsekin peräänkuuluttaa kun mammoilla on se käsitys (kuten tässäkin ketjussa tuli heti ilmi) että luottokortti otetaan VAIN siksi, että ei ole varaa muuten vaikkapa matkustaa. Näin ei siis tosiaankaan ole, vaan se on ihan KÄYTÄNNÖN syistä hyvä omistaa.
osta koskaan mitään netistä, varaa hotellia tms.? Ei mekään luotolla eletä, mutta verkko-ostoksissa ja hotellivarauksissa luottokortti on usein ainoa vaihtoehto. -14-
ja varaa autoja.Monelle riittää se Visa-debit siihen elämään, jota he viettävät. Kai ne ottaa luottokortin, jotka sitä tarviikin. Hiukan avarakatseisuutta elämään, please.
Sanotaan nyt vaikka Kööpenhaminaan, niin joudut esittämään luottokortin ennen huoneeseen pääsyä. Siitäkin huolimatta, että maksaisit vaikka käteisellä.
Eihän kaikki käy missään hotelleissa Kööpenhaminassa tai muualla. Miten tää juttu taas tämmöseksi kääntyi? Tuolla joku jo aiemmin kommentoi hyvin, että ne jotka sitä luottokorttia arkielämässään tarvitsevat niin heillä kai se on. Ja sitten on niitä, jotka ei sitä koskaan tarvitse. Liian vaikeaa käsittää joillekin?
Eikö pankki- ja luottokortit ole henkilökohtaisia, eli ei ole useampaa käyttäjää samalla?
Ei ole rinnakkaiskorttia pankki eikä luottokorttiin, mutta koko perheen polttoaineostoihin on useampi rinnakkaiskortti.
Polttoainekortit ovat miehen nimissä kuten niiden lasku, puhelinliittymät ja ja niiden lasku minun nimissä.
Tiedättekö, että jos mies kuolee, te ette voi käyttää hänen tiliään ennen perunkirjoitusta? Tai jos jompi kumpi teistä joutuu edunvalvontaan, homma menee vaikeaksi.
Mutta turhahan tuota täällä on koittaa selittää...
juuri sitä AVARAKATSEISUUTTA tässä yritän itsekin peräänkuuluttaa kun mammoilla on se käsitys (kuten tässäkin ketjussa tuli heti ilmi) että luottokortti otetaan VAIN siksi, että ei ole varaa muuten vaikkapa matkustaa. Näin ei siis tosiaankaan ole, vaan se on ihan KÄYTÄNNÖN syistä hyvä omistaa.
Tuntuis erikoiselta, jos olis mahdollisuus käyttää miehen korttia. Yhteiset ostokset tehdään yhdessä (siis isommat) ja mies maksaa yleensä (ei tosin aina), koska hänellä on enemmän rahaa. Kaupassa käy se joka ehtii ja maksaa sen sitten omalta tililtä.
Eihän kaikki käy missään hotelleissa Kööpenhaminassa tai muualla. Miten tää juttu taas tämmöseksi kääntyi? Tuolla joku jo aiemmin kommentoi hyvin, että ne jotka sitä luottokorttia arkielämässään tarvitsevat niin heillä kai se on. Ja sitten on niitä, jotka ei sitä koskaan tarvitse. Liian vaikeaa käsittää joillekin?
Luullaan luuseriksi jos sellaista kayttaa. USAssa on painvastoin, jos ei ole luottokorttia se merkitsee sita etta olet sotkenut asiasi pahemman kerran.
Mulla on oma tili, oma yhdistelmäkortti (pankkikortti ja visa), SEKÄ rinnakkaiskortti miehen visaan. Olen hoitovapaalla, eikä omalla tililläni ole koskaan laskujen maksamisen jälkeen rahaa. Omaa visaani lyhennän pari sataa kuussa, mutta aina joudun käyttää sitäkin, ja monen vuoden kotonaolonn jälkeen visani on liki tapissa n. joka toinen kuukausi. Miehen rinnakkaisvisalla käyn kaupassa ja hoidan akuutit ostokset.
Oma Amexin kultakortti, toisena Visa.
En edes ottaisi miehelleni rinnakkaiskorttia omaani.
N43
Mulla on oma kortti, on myös mieheen yhteen tiliin rinnakkaiskortti ja hui kauhistukaan! olen jopa käyttänyt sitä!