Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lainasin ystävälle 100€

Vierailija
24.07.2014 |

Ja nyt tämä "ystävä" ei maksa takaisin. Summa ei ole kovin iso monen av-mamman mielestä, mutta minulle se on ja olin budjetoinut tuon rahan omiin menoihini. Lainatessaan hän kertoi maksavansa tiistaina takaisin ja sanoin, että ainoa ehtoni on, että hän maksaa myös silloin takaisin, sillä tarvitsen itse tuon summan käyttööni. Muistutin tiistaina häntä tuosta maksusta ja annoin uudestaan tilinumeroni. Hän väitti laittavansa velan heti maksuun. Eilen ei näkynyt tililläni, joten soitin hänelle ja hän väitti maksaneensa sen. Sanoin hänelle, että siinä tapauksessa siirron pitäisi näkyä tililläni, mutta ei ole tullut ja pyysin tarkistamaan tilinumeron. Sanoi sen olevan oikein. Pyysin, että laittaisi mulle kuitin ja soittaisi pankkiin. No eipä ole kuittia, eikä rahoja näkynyt. Ja nyt hän ei vastaa puhelimeenkaan.

Mua itseäni ärsyttää eniten valehtelu. Autoin ystävää pulassa ja itse saan kärsiä, tympeää.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittumaine juttu ja itselläni samankaltaista meneillään. Hyvä ystäväni jonka kanssa vietin paljon aikaa vielä vähän aikaa sitten on nyt soitellut mulle vain jos haluaa lainata rahaa.. Aika paska juttu ja oon aika kypsyny sellaseen touhuun.

Vierailija
22/54 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa itselle käynyt noin. Ei ole kauhean isoja summia, mutta yhteenlaskettuna on kyllä jo monta sataa mennyt kankkulan kaivoon.

Tiedän, että joissakin piireissä turvaudutaan väkivaltaan, jos ei rahoja ala kuulua. Sekin saattaa toimia opetuksena niille, jotka surutta lainaavat muilta, mutta jättävät maksamatta. Kyllä kato maailmasta uusia kavereita löytää, onhan meitä monta miljardia tällä pallolla. Ei ne opi, jos ei joku opeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen kaveri on taas keksinyt mitä ihmeellisempiä tekosyitä, miksi ei ole maksanut velkaansa. "Mun puhelin meni rikki, en voi käyttää mobiili verkkopankkia", "en pääse tääl helsingissä maksamaan, kun kaverilla ei ole nettiä". Siihen ei vastannut mtn, kyn kysyin, miksi valehteli maksaneensa aiemmin. Kerroin myös odottavani valehtelun vuoksi anteeksipyyntöä. Ei ole pyytänyt. Lisäksi on viesteissään kamalan vihaisen oloinen, loukkaantui, kun ilmaisin, etten luota häneen tässä asiassa. Tänään taas vannonut maksavansa, ja kun viestitin takaisin, että toivon hänen tällä kertaa olevan tosissaan, laittoi viestin "voisit uskoo, kun sanon maksavani". Joudun hoitamaan asiaa viestein, koska hän ei vastaa puheluihini. Väittää siis puhelimen olevan rikki, viestit kyllä toimivat. Ap

Vierailija
24/54 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei koskaan jostain, milloin mistäkin syystä satu olemaan rahaa, kun joku tarttee lainaa. Ei ole pokkaa sanoa suoraan, että en lainaa. Sossu on rahanpuutetta varten, en minä. Joskus sanon, että eipä mulla ole nyt tilillä kuin muutama kymppi tai on iso lasku tulossa tjsp. Kyllä se lainan pyytäminen loppuu yleisestikin, kun saa pihin ämmän maineen. 

Vierailija
25/54 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu ei juurikaan lainaa, mutta yrittää kyllä siipeillä. Välillä annoin aina muutaman euron tupakkaan, kun pyysi "lainaa". No koskaan ei ole maksanut mitään takaisin. Ja kerran sattumalta olisin tarvinnut noin euron pikalainaa. Oli niin saita, ettei voinut lainata. Siihen loppui luotto hänen kanssaan.

Vierailija
26/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:06"]

Yllättäen kaveri on taas keksinyt mitä ihmeellisempiä tekosyitä, miksi ei ole maksanut velkaansa. "Mun puhelin meni rikki, en voi käyttää mobiili verkkopankkia", "en pääse tääl helsingissä maksamaan, kun kaverilla ei ole nettiä". Siihen ei vastannut mtn, kyn kysyin, miksi valehteli maksaneensa aiemmin. Kerroin myös odottavani valehtelun vuoksi anteeksipyyntöä. Ei ole pyytänyt. Lisäksi on viesteissään kamalan vihaisen oloinen, loukkaantui, kun ilmaisin, etten luota häneen tässä asiassa. Tänään taas vannonut maksavansa, ja kun viestitin takaisin, että toivon hänen tällä kertaa olevan tosissaan, laittoi viestin "voisit uskoo, kun sanon maksavani". Joudun hoitamaan asiaa viestein, koska hän ei vastaa puheluihini. Väittää siis puhelimen olevan rikki, viestit kyllä toimivat. Ap

[/quote]Tuttua! Toi on just niin saatanan tyypillistä, että suututaan, kun kyselet luvattujen maksujen perään, että "etkö luota"? Argh!

Vierailija
27/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, en muista että kukaan kaverini olisi ikinä edes pyytänyt minulta rahaa lainaksi...

Vierailija
28/54 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa näkynyt... ja tänään vastasi viestiin, että on matkalla Helsinkiin, voi laittaa yöllä. No saapi nähdä. Ap

Vierailija
29/54 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt soitin kaverin miehelle, kun en muuten saa kaveriin kunnolla kontaktia ja väestörekisterissä oli tuo vanha osoite, jossa asui miehensä kanssa. Mulle selvisi, ettei kaveri ole muuttanut, vaikka viime sunnuntaina väitti olevansa viemässä tavaroita uuteen kotiin. En tiedä, mitä tämä kaveri oikein puuhaa, ja miksi valehtelee jatkuvasti. Mietin vain, että muuttaakohan ollenkaan, ja jos ei muuta, niin mihinköhän ne rahat meni.

No, nyt se sentään soitti sitten, kun miehensä käski soittaa mulle. Soitti vielä omasta puhelimestaan, vaikka sen piti olla rikki. Selitti, että ei hän vielä muuttanut, mutta muuttoauto on varattu ja oli vihainen, kun olin soittanut miehelleen, muuton piti tapahtua salaa. Ovat siis eroamassa, mutta mies tiesi kyllä, että kaveri etsi asuntoa. Kysyin, miksei ole maksanut velkaansa, niin sanoi, että kun kaikki rahat meni tähän muuton järjestämiseen ja mitään ei jäänyt...Pyysi vielä, että olisin jotain valehdellut miehelleen ja pyörtänyt puheitani tuosta lainasta.

En ymmärrä, miten paljon yksi ihminen voi suoltaa valheita suustaan. Nyt tässä viikon sisään on väittänyt muuttaneensa, maksaneen velan ja sitten muka puhelinkin hajosi, eikä voi soittaa/vastata, mutta kummasti onnistui soittaminen sen jälkeen, kun otin tuohon mieheen yhteyttä. Ap

Vierailija
30/54 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitä"fb:n seinällä"luotettavasta" ystävästä.Tämä toimi yllättävän nopeasti ,kun kaverini peri rahojaan eräältä tutultaan.Rahat tuli tilille saman tien.

Vierailija
31/54 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli, että kaveruus menee rahan takia pilalle :/ mäkin lainasin kaverille 20e. Sen tivaamiseen meni pari kuukautta. Ei se 20e olis mun budjettia kaatanut, mutta kaveri. on töissä käyvä ihminen, niin oli periaatekysymys. Kaveruushan siitä kärsi, kun toinen aina sanoo "mä laitoin sen sun tilille"

Vierailija
32/54 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se täytyy kaikkien oppia tämä asia elämässä kantapään kautta jossain vaiheessa elämää. Minä lainasin 50 euroa sedälleni! Isän veljelle siis. Ja tämä perkele ei koskaan maksanut takaisin. Kaljaan rahaa näytti kuitenkin löytyvän, kun menin pubiin sisälle rahoja pyytämään niitä koskaan takaisin saamatta.

jokaisen täytyy kai maksaa nämä oppirahat jossain vaiheessa elämää. On vain paljon ihmisiä, joskus ihan lähisukulaisiakin, jotka eivät maksa takaisin lainaamaansa rahaa. Ei siis kannata lainata ja yrittää olla hyvätahtoinen, se kostautuu vain itselle tässä itsekkäässä maailmassa.

Tällaisten kavereiden kanssa kannattaa laittaa välit muutenkin poikki. Niistä ihmisistä harvoin mitään positiivista omaan elämään saa, jos henkilö on valmis jättämään maksamatta takaisin.

mies

Vierailija
33/54 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin itse ystävältäni 100 euroa viime syksynä. Oli todella tarkoitus maksaa takaisin, mutta missään vaiheessa ei sitten ollutkaan mahdollisuutta maksaa :( Tilanne alkoi hävettää minua tosi paljon enkä saanut otettua yhteyttä ystävääni. Kaverini otti muhun yhteyttä muiden asioiden tiimoilta, mutta mua niin paljon nolotti etten pystynyt pitämään yhteyttä häneen :( En ole kuullut hänestä mitään muutamaan kuukauteen. Ehkä sinunkin ystävää vaan nolottaa niin paljon? Jos hänellekin on tullut joku henkinen este :( Velka painaa mua edelleen, mutta ei ole yksinkertaisesti varaa maksaa takaisin

Vierailija
34/54 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:46"]Lainasin itse ystävältäni 100 euroa viime syksynä. Oli todella tarkoitus maksaa takaisin, mutta missään vaiheessa ei sitten ollutkaan mahdollisuutta maksaa :( Tilanne alkoi hävettää minua tosi paljon enkä saanut otettua yhteyttä ystävääni. Kaverini otti muhun yhteyttä muiden asioiden tiimoilta, mutta mua niin paljon nolotti etten pystynyt pitämään yhteyttä häneen :( En ole kuullut hänestä mitään muutamaan kuukauteen. Ehkä sinunkin ystävää vaan nolottaa niin paljon? Jos hänellekin on tullut joku henkinen este :( Velka painaa mua edelleen, mutta ei ole yksinkertaisesti varaa maksaa takaisin

[/quote]

Tätä voi kyllä oikeasti verrata varkauteen. Sun täytyy vaan nipistää laskurahoista ja maksaa ystävälles. Toinen voi itse joutua heikkoon asemaan kun et maksa velkaasi. Ap

Vierailija
35/54 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pääsi pummista halvalla eroon! Ei tarvitse pelätä että tyyppi ottaa enää yhteyttä. 

Panosta oikeisiin ystäviin, jotka ei ole rahan perässä!

Vierailija
36/54 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh, menee ihan helposti kaksi vuorokautta. Jos hän on siirtänyt sen ti-iltana myöhään, että on lipsahtanut keskiviikon puolelle, niin raha voi ihan hyvin näkyä tililläsi huomenna perjantaina. Vähän jäitä hattuun, jos YSTÄVÄ on sanonut siirtäneensä sen.

Vierailija
37/54 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 00:31"]

Siis täh, menee ihan helposti kaksi vuorokautta. Jos hän on siirtänyt sen ti-iltana myöhään, että on lipsahtanut keskiviikon puolelle, niin raha voi ihan hyvin näkyä tililläsi huomenna perjantaina. Vähän jäitä hattuun, jos YSTÄVÄ on sanonut siirtäneensä sen.

[/quote]

Ap:llä ja ystävällä on tili samassa pankissa.

Vierailija
38/54 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:46"]

Lainasin itse ystävältäni 100 euroa viime syksynä. Oli todella tarkoitus maksaa takaisin, mutta missään vaiheessa ei sitten ollutkaan mahdollisuutta maksaa :( Tilanne alkoi hävettää minua tosi paljon enkä saanut otettua yhteyttä ystävääni. Kaverini otti muhun yhteyttä muiden asioiden tiimoilta, mutta mua niin paljon nolotti etten pystynyt pitämään yhteyttä häneen :( En ole kuullut hänestä mitään muutamaan kuukauteen. Ehkä sinunkin ystävää vaan nolottaa niin paljon? Jos hänellekin on tullut joku henkinen este :( Velka painaa mua edelleen, mutta ei ole yksinkertaisesti varaa maksaa takaisin

[/quote]

Olisit sopinut, että maksat vaikka erissä, ja siten osoittanut, että oikeasti tahdot ja aiot maksaa sen lainan.

Vierailija
39/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä lainaa rahaa kellekään älä edes parhaalle ystävälle ku rahoja ei aina saa välttämättä takaisin!

Vierailija
40/54 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmph :/ perseestä tuommonen , autetaan ystävää hädässä ja sitte kärsii ite ja saa paskat niskaan