Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä lopetin tänään hoitovapaan ja aloitin "työt". Olen opettaja ja lasten kanssa kotona:=)

Vierailija
04.06.2012 |

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta olisit ehkä voinut pitää tuon omana tietonasi. Itse olen tuntenut aika katkeria tunteita kevätjuhlapäivänä, kun olen ihan puhki koko vuoden aherruksesta ja tapaan viranhaltijan (jonka sijainen olen ollut) ja hän alkaa minun kuulteni hehkuttaa, että on ollut taloudellisesti tiukkaa, mutta onneksi huomenna alkaa palkka juosta!

Minä olen siinä niellyt harmistustani tietäessäni, että on mentävä seuraavana arkipäivänä työkkäriin jonottamaan ja palkka on alkanut juosta vasta sinä päivänä, kun syyslukukausi alkaa.

Tietenkään palkkaa ei olisi maksettu minulle siitä huolimatta, että äitiyslomalainen ei olisi sitä itselleen hakenut, koska työsuhde oli jo etukäteen määritelty päättyvän kevätjuhlapäivänä. Mutta siitä huolimatta edes pieni hienotunteisuus olisi ollut paikallaan (olin tuolloin muodollisesti kelpoinen, kahden pienen lapsen äiti).

Vierailija
22/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä lasten päiväuniaikaan.

T: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukuvuosia, eli en ole ottanut kesältä palkkaa, joka ei minulle kuulu. Ja minulle on lähetetty kotiin tiedot sijaisten palkkauksesta, ja kyllä, sijaiset on palkattu samoiksi ajoiksi, kun minä olen ottanut virkavapaata, eli ovat saaneet palkan kesältä.

Minä luulen, että tuo on tyypillistä oman omantunnon puhdistelua tuo, että kaupunki ei kuitenkaan olisi maksanut sijaiselle. Kyllä minä luulen, että olisi, ja maksoi minunkin sijaiselleni. Palkan pidättäminen muusta syystä kuin vakituisen paluun takia olisi isompi päätös, ja OAJ puuttuisi siihen.

Vierailija
24/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole teidän opettajien vika, vaan systeemin. Tottakai tuollaista mahdollisuutta käyttää hyväksi, niin tekisi ihan jokainen. Ihme jeesustelijoita jengi täällä.

Vierailija
25/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin opettaja ja sitä mieltä, että systeemi on aivan väärin. Mieheni sanoi jo kauan aikaa ennen lapsia, että jos ja kun lapsia tulee, en moista kikkailua saa harrastaa. En sitten harrastunatkaan, koska olen sitä mieltä, että kesän palkka kuuluu sille, joka sen uurastuksen siellä koulussa on tehnyt. Kumma, ettei muutosta tähän ole vieläkään tullut.

Vierailija
26/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsekäs ja oma napasi on näköjään tärkein. Eräs tuttavani on myös opettaja ja ollut hoitovapaalla useamman vuoden, mutta aina kesäisin on "töissä". Täysin itsekäs tapaus myös ja olen sen hälle sanonutkin. Tuo on muutenkin aivan järjetön systeemi, mutta minun mielestäni osoittaisi jotain inhimillisyyttä se, että tällaiset "opettajat" eivät käyttäisi tuota systeemiä hyväkseen.

voi sopia vaikka viidestä paluusta.

Yhdestä lapsesta hoitovapaalta voi palata vain kerran, koska hoitovapaa voidaan myöntää kahdessa osassa.

Vierailija
27/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttikaa lomastanne :)

Vierailija
28/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin olla kiltti sijaiselle ja anoin hoitovapaani loppumista vasta elokuulle. Rehtori palautti lapun minulle ja sanoi, että toki sinä saat kunnalle lahjoittaa rahasi, mutta sijaiselle tästä ei ole mitään hyötyä. Tein uuden lapun ja palasin omaan virkaani jo kesäkuussa.

Vierailija
29/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesältä, jos en itse sitä ota. Ei voi vaan se menee kunnalle. Minä menetin myös äitiysloman alkamisen takia kesälomani, joten katsoin tämän oikeudekseni tällä kertaa.

ap

Vierailija
30/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

20; Ymmärrätkö lukemaasi lainkaan?

Ymmärrän lukemani ja ymmärrän nämä opettajien palkka- ja lomakiemuratkin, toisin kuin useat täällä. Kommentoin kirjoitustasi, koska äitiys- ja vanhempainvapaan keskeyttäminen koulujen loma-ajaksi on eri asia kuin hoitovapaan keskeyttäminen (kuten ap oli tehnyt ja mistä tässä ketjussa siis oli kyse).

20

Vierailija
31/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempainvapaa olisi päättynyt parin viikon päästä, mutta koska mieheni haluaa pitää isäkuukauden, piti minun antaa miehelleni kaksi viikkoa vanhempainvapaasta. Joten näin nyt mennään. Itse siis palasin yläaste-lukion opettajaksi ja mieheni pitää isäkuukautta kotona lasten kanssa. Saan järjestää ehtokuulustelut ja uusintakokeet, joten on töitäkin ihan oikeasti. Se vasta olisi ollut hassua palata töihin esim. viikko tai kaksi ennen lukuvuoden loppua, mutta on heitäkin nähty koulussamme.

Eräs kollegani oli 3 vuotta kotona ja hoitovapaa päättyi juuri kesäkuun alkuun. Minkäs teet. Jos ei ole enää oikeutettu lapsenhoidontukeen, pitäisikö silti jäädä kotiin ilman palkkaa tai tukea, vaan koska opettajan työt eivät ole pääosin kesäkuussa? lisäksi muille ammattiryhmille kertyy äitiys- ja vanhempainvapaalta lomia, opettajille ei.

Vierailija
32/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla moni muu, kuten hyvä ystäväni, miettii, että riittääköhän viime vuoden säästöt kesälle. Hän siis toiminut sijaisena. Jatkaa syksyllä samassa paikassa, mutta kesän ajaksi jäi työttömäksi.

Vierailija
33/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäviäsi, kun kerran kaupunki on jo etukäteen tehnyt päätöksen olla maksamatta palkkaa viransijaisille? Ei ole opettajan vika.

ap

Vierailija
34/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä ihmettä täällä taas itketään??

Jos systeemi on luotu tällaiseksi, sitä on lupa käyttää.

Ihan niinkuin kunnallista päivähoitoetuakin kaikille, jopa työttömillä kotona lusmuilijoilla on oikeus viedä lapset hoitoon. Itse en veisi, mutta niin kauan kun systeemi mahdollistaa tämän, sitä käytetään.

Mitähän väärää ja laitonta ap on tehnyt?

Vierailija
35/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäviäsi, kun kerran kaupunki on jo etukäteen tehnyt päätöksen olla maksamatta palkkaa viransijaisille? Ei ole opettajan vika. ap

ja jos kaupunki sitten ei olisi palkannut sijaista koko vuodeksi, nostaa tapauksen julkisuuteen. Yleensä sitten koko vuodeksi on ihmiset palkattu, kuten esim Helsingissä juuri.

Vierailija
36/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloooo????!!! Olla ilman hoitovapaarahaa koko vuosi kesän takia===????

Vierailija
37/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni erityispuolen päättöluokka, joten paperitöitä piisaa. Hojksien päivitystä ensi vuoden suunnittelua työryhmän kanssa jne. Ei siis olisi mahdollista "palata töihin" ja olla kotona lasten kanssa. Ehtojen suorittaminen myös suunnitellaan ja hoidetaan kesällä.

Vierailija
38/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen se systeemi on. Jos ei ope palaa kesäksi "töihin", menee raha hukkaan, ei se sijainen sitä saa.

Turha tästä on tietämättömien itkeä. Mutta en myöskään ymmärrä, mitä järkeä tästä on tulla aina jonkun provoilemaankaan kesän alussa.

Systeemi on mikä on, that´s it.

Vierailija
39/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni erityispuolen päättöluokka, joten paperitöitä piisaa. Hojksien päivitystä ensi vuoden suunnittelua työryhmän kanssa jne. Ei siis olisi mahdollista "palata töihin" ja olla kotona lasten kanssa. Ehtojen suorittaminen myös suunnitellaan ja hoidetaan kesällä.

sillä olisin ainoa ihminen töissä. Noihin kun tarvitaan myös kuraattoria, koulupsykologia, yms. jotka on siirretty koululta muihin töihin kesänajaksi + toki lomalle.

Vierailija
40/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. erityislapsen äiti

p.s. Minusta on ihan luonnollista, että koska te opettajat aina joudutte lomailemaan silloin kun matkat ovat kalliita jne. niin voitte olla hyvällä omalla tunnolla lomalla nyt. Minä siisrsin aikoinani hoitovapaan perään kertyneitä lomiani ja olin myös lähes koko kesän palkallisena lasten kanssa kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme