Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuisuus keskustelu- kun mies ei halua naimisiin, vaikka lapsiakin on

Vierailija
04.06.2012 |

Asia painaa minua. Tuntuu, kuin en kelpaisi miehelle, vaikka kelpaankin. Lapsia meillä on, mies sanoo rakastavansa minua, mutta silti ei halua naimisiin.

Asiathan itsessään ei muuttuisi, kun paperilla. Minulle sen vain olisi tärkeää. Miten puhua asiasta rakentavasti, ilman että miehelle tulee tunne, että painostaisin häntä.

Ja älkää vaivautuko vastaamaan TE, jotka jaksatte jauhaa aina samaa: ensin naimisiin, sitten lapset.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei vain halua naimisiin, niin yksinkertaista se on. Miksi haluat naimisiin, niinkuin miehesi sanoo, sehän ei muuta mitään.

Vierailija
2/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muuttuuko mieli joskus, mutta pari vuotta sitten ainakin nainen sanoi ettei miehensä ikinä halua naimisiin. Tiedä sitten johtuuko miehen menestyneestä perheyrityksestä jonka haluaa "turvata", mutta minusta tuo olisi aika huono syy olla sitoutumatta rakastamaansa ihmiseen.

Voit ainakin kysyä mieheltäsi syytä miksi ei halua sitoutua.. Ovatko tunne- vai järkisyitä? Kuten sanoit, eiväthän ne asiat muuttuisi kuin paperillisesti, mutta ymmärrän sen olevan tärkeää sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täysin muuta kuin avoliitto. Avoliitossa nainen on aika heikoilla varsinkin, jos talo vaikka on vain miehen nimissä. Hän ei esimerkiksi peri miestään. Minulle tulee sellainen tunne, että mies pitää takaoven auki, että pääsee sinusta eroon, jos tulee kiinnostavampi nainen eteen.

Kyselepä tarkasti mieheltä, miksi hän ei halua naimisiin. Minulla oli nimittäin samanlainen tilanne. Lopulta mieheni sanoi - uskokaa tai älkää - että hän pelkää seksin loppuvan. Siis jos menee naimisiin, vaimosta tulee nalkuttava akka, joka pihtaa ja antaa ja sillä tavoin säätelee miehen elämää. Ihan naurettavaa!

Lupasin pyhästi olla pihtaamatta :D ja nyt olemme olleet kaksi vuotta naimisissa. Mies on niin tyytyväinen, että tokaisi eilen kesken ruokailun, että mitä jos mennään naimisiin ja ollaan koko loppuelämä yhdessä. Sitten hän muisti, että aijuu mehän ollaan jo naimisissa...

Vierailija
4/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muuttuuko mieli joskus, mutta pari vuotta sitten ainakin nainen sanoi ettei miehensä ikinä halua naimisiin. Tiedä sitten johtuuko miehen menestyneestä perheyrityksestä jonka haluaa "turvata", mutta minusta tuo olisi aika huono syy olla sitoutumatta rakastamaansa ihmiseen.

Voit ainakin kysyä mieheltäsi syytä miksi ei halua sitoutua.. Ovatko tunne- vai järkisyitä? Kuten sanoit, eiväthän ne asiat muuttuisi kuin paperillisesti, mutta ymmärrän sen olevan tärkeää sinulle.

Yritys löytyy meiltä siis. Mutta olenkin sanonut miehelle, että en minä ole sen rahojen perään. Avioehto on keksitty.

-ap-

Vierailija
5/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon niistä onko mahdollista yrittää kääntää hänen päätään tuossa asiassa.

Vierailija
6/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisitte naimisissa, ei sillä olisi muuta keinoa kiristää kuin uhkailla erolla. Ja se on aika paljon isomman kynnyksen takana kuin kieltäytyä menemästä naimisiin.

Mut joo, minä olen näitä ensin naimisiin, sitten lapset -tyyppejä. Ja vielä ensin kihloihin ja sitten muutto yhteen kun hääpäivä varattuna. Ei ollut ongelmia naimisiinmenon kanssa, eikä myöskään avioliitossa sen jälkeen. Se on kaikki ihan omasta omanarvontunnosta kiinni.

Vierailija
7/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen en myöskään halua naimisiin. Ympärilläni ei taida olla yhtään ihmisparia joiden avioliitto olisi pysynyt ja säilynyt. Miksi mennä naimisiin... sen takia että voisi sitten joskus erota. Ei kiitos. Me ollaan yhdessä ja meillä on lapsi ja talo yhdessä.

Pelkään sitoutumista ja sitä että jos menen naimisiin niin varmasti tulen eroamaan.

Vierailija
8/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaako miestäsi itse häätilaisuus.Sukulaisten kutsuminen ja valojen vannominen.Häistä voi tehdä juuri sellaiset kun haluaa.Me menimme salaa naimisiin kun lapset oli tehty.Kyselyihin,että koska menemme,totesimme että ollaan jo =)

Entä omaisuus ? Onko miehelläsi sitä enemmän.Avioehtohan on silloin ihan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
9/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun olisi pitänyt vaatia naimisiinmenoa viimeistään silloin kuin olit ensi kertaa raskaana. Ja anna kun arvaan, lapsetkin ovat miehen nimellä.

Vierailija
10/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taloudellis-juridinen sopimus, jonka vaikutukset tulevat esiin - ironista kyllä - vasta kun liittoo päättyy.

Ja kuulkaas palstamammat - TADAA! - jokainen avioliitto päättyy. Joko eroon tai kuolemaan. Niissä tilanteissa on ihan helvetin iso merkitys sillä onko aviossa vai ei.

Vierailija
11/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko miehelläsi siis olla tunneperäisiä syitä? Keskustelkaa ihmeessä, sillä onhan tuollainen kuitenkin asia joka sinua vaivaa ja mietityttää. Harvoin syy on kuitenkaan pelkkä "en vain halua".

Toivottavasti asia selviää! :)

Vierailija
12/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vaatinut niitä häitä ennen lapsia! Olisit voinut sellaiset saadakin silloin, nyt miehelläsi ei ole mitään syytä enää mennä naimisiin.

Vierailija
13/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi mennä naimisiin, kun erotaan kuitenkin."

Mitä lie tuolla sitten tarkoittaakaan. Nyt en ole yli vuoteen asiaa ottanut esille, joten siksi ajattelin täällä vähän jutella ensin ja miettiä, miten taas puhua tuosta naimisiin menosta.

Its olen ehdottanut maistraattia jopa, jos hääjuhlat ahdistavat. Eivät ne ole minulle niin tärkeät. Mutta eipä mies lämmennyt tuollekaan ajatukselle silloin.

Ja tosiaan avioehtohan turvaa miehen omaisuuden ja mies tietää, etten ole rahan perään.

-ap-

Vierailija
14/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sanottaisko ei-niin-suunniteltuna, mutta ilolla otettiin vastaan. Eipä sitä paljoa osannut sillon miettiä niitä hääkelloja :)

Niin ja lapset ovat minun nimelläni. Ihan siitä syystä, kun mies ei ole naimisiin suostunut ;) Nimet vaihtuu sitten vasta papin aamenen jälkeen. Ja mies tietää senkin. Hiukan kirpaisi miestä, mutta vaihtoehtoja en edes antanut.

-ap-

Vierailija
15/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on sinulle tärkeä asia, ja jos mies rakastaa sinua, ja aikoo sinun kanssasi olla, hän voi myös mennä kanssasi naimisiin. Ja mainitse myös, että suostut tarvittaessa oikeudenmukaiseen avioehtoon. Mutta minusta rakastava puoliso ei toimi noin.

Vierailija
16/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taloudellis-juridinen sopimus, jonka vaikutukset tulevat esiin - ironista kyllä - vasta kun liittoo päättyy.

Ja kuulkaas palstamammat - TADAA! - jokainen avioliitto päättyy. Joko eroon tai kuolemaan. Niissä tilanteissa on ihan helvetin iso merkitys sillä onko aviossa vai ei.

jos on yhteisiä lapsia, he perivät kaiken, eli perimisen kannalta sillä ei ole merkitystä.

Vierailija
17/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen en myöskään halua naimisiin. Ympärilläni ei taida olla yhtään ihmisparia joiden avioliitto olisi pysynyt ja säilynyt. Miksi mennä naimisiin... sen takia että voisi sitten joskus erota. Ei kiitos. Me ollaan yhdessä ja meillä on lapsi ja talo yhdessä.

Pelkään sitoutumista ja sitä että jos menen naimisiin niin varmasti tulen eroamaan.

Vierailija
18/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheltä vastauksen kysymykseen. Onko hänen mielestään parisuhteenne niin heikossa jamassa, että naimisiinmeno voi kaataa sen? Onko hän henkisesti varautunut eroon, ja avoliitosta on helpompi lähteä.

Sinun pitää pystyä osoittamaan hänelle, kuinka tärkeää naimisiinmeno sinulle on. Jotenkin luulen, ettei hän tajua sitä.

Vierailija
19/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiset lapset ja talo(laina) ovat sitoutumista. Varsinkin ne lapset sitovat. Siksi ihmettelen, miksi hommata lapsia avoliittoon jos ei halua sitoutua toiseen.

Joo, me menimme miehen kanssa naimisiin vain ja ainoastaan juridisista syistä (miehen toive). Minulle oli yksi ja sama hailee, olenko naimisissa vai avoliitossa. Arjessa se ei näy mitenkään.

Yhtä lailla se avoliittokin voi päättyä.

Vierailija
20/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ei ole niin paljoa väliä, kenen kanssa menee naimisiin. Mutta sillä on väliä, kenen kanssa tekee lapsia. Hänestä kun ei koskaan tule pääsemään eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan