Käy sääliksi niitä, joille työssä käynnin ainoa motiivi on raha. Onko se yleistäkin?
Tuli tuosta 31-vuotiaasta työtä tekemättömän ketjusta mieleen. Itse olen vaativassa, mutta pienipalkkaisessa työssä. Mieleen ei ole koskaan tullutkaan, että tavoite tai ihanne olisi jäädä kotiin tai että tekisin niin, jos vain mahdollista. Työ on minulle yksi elämäni tärkeimmistä asioista. Koen sen haastavaksi, kiinnostavaksi ja itseäni ennen kaikkea henkisesti rikastuttavaksi. Tällä hetkellä olen siis tutkimustyössä yliopistolla. Mutta olen elämässäni tehnyt paljon muutakin, vuosikausia esimerkiksi siivoustyötä. En silloinkaan ajatellut, että kunpa saisin jäädä kotiin.
Kommentit (24)
oman kertomuksensa mukaan aina töissä,suomessa siis ainakin. Jos voittaisin lotossa,vähentäisin työntekoa huomattavasti,pitäisin useammin lomaa,tekisin vain alani keikkahommia kunnes rahat loppuisi.Mielestäni elämän tarkoitus ei saisi olla työ,mitä se nyt on.Eläkkeelle pääsee kun on jo toinen jalka haudassa,ja sitäkin yritetään vielä myöhentää.Harvan eläke riittää edes kohtuulliseen elämiseen,eli kärsimys jatkuu kun olisi sitä aikaa.Lapsien ja aikuisten elämää hallitsee koulu ja työ ja koulussakin käydään jotta olisi sitten valmiuksia työelämään.Siispä työtyötyö...
Itseni jos ei tarvitsisi tehdä töitä niin tekisin vapaaehtoistyötä vanhusten ja eläinten parissa,siinä ajan saisi kulumaan ja toisi hyvän mielen.En sohvalla jaksaisi maata päivästä toiseen,ellei olisi oikeasti niin paljon rahaa että voisi joka päivä keksiä uutta tekemistä uusissa paikoissa.Tyttömänä ei ainakaan elämä ole herkkua,sivusta seurannut ihmisiä,kuinka tylsää heillä kotona on ilman rahaa.
Miksi muuten Suomessa kun lukee lehdissä lottovoittajista niin tarina on aina sama:"rempataan asuntoa,matkustellaan enemmän,jatketaan töissä" Siis täh!Valehtelevatko koska Suomalaiset kateellisia?Jos voittaisin lotossa niin lehteen menisi tiedote veikkauksen kautta:"rahat menevät hyväntekeväisyyteen,mökkiin,hauskanpitoon,teen enemmän vapaaehtoistyötä,pidän töistä lomaa.." Tylsää lukea kun voitto menee tuollaisille tylsimyksille.
Oletko ap kommunisti? Itse olen, ja suorastaan halveksun rahan takia työtä tekeviä ihmisiä.
Minulla ainut motiivi työssäkäyntiin on raha. Jos olisi muuten varaa, jäisin pois töistä. Olen ollut kaksi vuotta työttömänä, enkä silloinkaan vaan istunut kotona peukaloita pyörittelemässä, vaan kehitin itseäni ja vietin aikaa harrastusten parissa.
Minulla ei olisi vaikeuksia keksiä tekemistä jollen olisi töissä, kävisin vapaaehtoistöissä ja opiskelisin. Teen niin nytkin, mutta työn ohessa. Työni on mielekästä, mutta paljon mielekkäämpää olisi tehdä jotain ihan muuta.