Mihin mun kannattais hakea yhteishaussa?
Oon ollut kotikoulussa koko peruskoulun ajan ja mulla ei oo ollu mitään ohjattuja harrastuksia tai muuta missä olisin tavannu muita samanikäsiä säännöllisesti, mistä johtuen oon todella ujo ja ahistaa sosiaaliset tilanteet ihan sietämättömästi. Mut nyt äiti sanoo et tossa yhteishaussa on pakko hakee. Mihin kannattais tälläsen super ujon hakee? Onks mahdollisuutta käydä mitään koulua etänä? Ajatus siitä et pitäis joka päivä puhua koulussa ihmisten kanssa tuntuu tosi kaukaselta ja pelottavalta, mulla kun ei oikeestaan ikinä oo ollu kavereitakaan
Kommentit (18)
Mikä sinua kiinnostaa? Unohda mitä äiti sanoo ja mieti mitä juuri sinä haluaisit tehdä jos saisit vapaasti päättää. Sitten haet niihin paikkoihin.
Nettilukio? Mutta ajattelitko loppuelämäsi viettää kotona äidin helmoissa? Koska jos ikinä mitään töitä haluat tehdä, ulos sun sieltä kämpästä on lähdettävä.
Tuva. Siellä on pienet ryhmät ja ryhmä pysyy samana. Toisin ku lukiossa jossa tunnilla voi olla samaan aikaan jopa 30 oppilasta (tietty tää riippuu koulun koosta). Tai miks ei amikseen jos on joku tietty ala joka kiinnostaa. Toki en tiedä minkälaiset ryhmäkoot siellä on
Nythän sulla olis loistava tilaisuus päästä mukaan porukkaan. Haet johonkin isoon lukioon. Siellä suurin osa ei tunne alussa toisiaan, vaan aluksi tutustutaan. Ei kukaan tunne sua, eikä tiedä, että ahdistaa. Samoin ajattelevia on paljon muitakin. Sinne vaan sekaan. Muuten jäät kotiin lopuksi ikää.
Vierailija kirjoitti:
Nythän sulla olis loistava tilaisuus päästä mukaan porukkaan. Haet johonkin isoon lukioon. Siellä suurin osa ei tunne alussa toisiaan, vaan aluksi tutustutaan. Ei kukaan tunne sua, eikä tiedä, että ahdistaa. Samoin ajattelevia on paljon muitakin. Sinne vaan sekaan. Muuten jäät kotiin lopuksi ikää.
Yritin tuota yliopistossa, enkä silti saanut kavereita.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Opo? Onko koulussasi opo?
Sisälukutaito?
Hae lääkäriltä resepti sosiaaliseen ahdistukseen joka rajoittaa elämää.
Hakeudu poliitikoksi, muut kirjoittaa puheet, senkun vaan patsastelet ja olet tekevinäsi jotain.
Ajattelitko etäkoulua ja sen jatkona etätyötä. Äitis olisi pitänyt havahtua aiemmin ja sinun myös.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelitko etäkoulua ja sen jatkona etätyötä. Äitis olisi pitänyt havahtua aiemmin ja sinun myös.
Tämä. Surullista. Normaalisti nuorilla on myös harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin tuota yliopistossa, enkä silti saanut kavereita.
Eri
No vaikka ei saisi kavereita, saa opinnot hoidettua, ja sitten jatkossa työpaikan.
Datanomi, eli koodariksi.
Saat olla omissa oloissa näpyttelemässä.
Tuva vois olla hyvä. Siellä voi oppia että aamulla lähdetään ja nähdään muita ihmisiä, ja saa vuoden lisäaikaa miettiä, mihin sitten oikeasti haluaa jatkamaan. Tuvassa on pienet ryhmät, niin se ei ole niin pelottava. Älä jatka enää etänä.
Moni ainakin rupeaa myymään huumeita kun tienaa niin hyvin. Voi ostaa käteisellä talon helposti jollei halua asua teltassa.
En nyt osaa sanoa suoraan että mihin, mutta yleisenä huomiona nyt vaan, että kannattaa yrittää rohkeasti vain mennä toisten nuorten mukaan, opiskelit sitten missä tahansa. Ihminen on luontaisesti sosiaalinen eläin ja tarvitsee toisia ihmisiä ympärilleen voidakseen hyvin. Toisen asteen opinnot ovat muutenkin loistava aika yrittää löytää sitä omaa porukkaa. Itse kävin ihan normaalissa koulussa, mutta eivät ne samat ystävyyssuhteen kestäneet peruskoulusta lukioon, kun nuorena aikuisena onkin niin erilainen persoona kuin lapsena. Näin käy monelle, eli usea ikätoverisi etsii myöskin uusia ystäviä.
Ison lukion sijasta johonkin pieneen lukioon, jossa on hyvä yhteishenki. En usko että jossakin tuhannen hengen jättilukiossa kukaan voi erityisen hyvin.
Only Fans-linjalle. Päivät Mäkkärissä.