Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laihtuva nainen on kaikkien kommenteille vapaata riistaa,

Vierailija
03.06.2012 |

mutta kukaan ei koskaan sano mitään lihomisesta?

Tarkoitan nyt naisten kommentteja naiselle esimerkiksi työympäristössä tai yksityiselämässä. Miehet harvemmin kollegojaan tai tuttaviaan kommentoivat.

Laihtumiselle voi olla monia syitä, joita ei ihan kenelle tahansa halua alkaa vuodattamaan. Sairaudet, stressi, suru ja monet muut asiat voivat aiheuttaa laihtumista ihan ihmisen tahdosta riippumatta. Se, että joku tunkeutuu yksityisalueelle kommentoimaan toisen vartaloa ja painoa on loukkaavaa rajojen ylittämistä, oli paino sitten laskenut tai noussut. On epäkohteliasta huomautella ihmiselle tämän painosta ja vartalosta tämän haluamatta ja pyytämättä.

Mieti, haluatko itse omaan vartaloosi ja olemukseesi puututtavan, ja ilmaise itseäsi toisia kunnioittaen. Kiitos.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava huomata, etten ole yksin sen ajatukseni kanssa, ettei ulkopuolisilla vain ole mitään hyväksyttävää syytä puuttua toisten ulkomuotoon/painoon/vartaloon kommentein.

Ajattelinkin nyt vastaisuudessa sanoa, jos varsinkin "kauhistelevia" kommentteja kuulen, että koen vartaloni kommentoinnin tungettelevaksi. Saavatpahan haahkat mietittävää.

ap

Vierailija
2/11 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siksi, että laihtumisen ajatellaan yleisesti olevan tarkoituksellinen asia ja lihomisen tarkoitukseton.

Vaikka eihän se niin tietenkään yksiselitteisesti ole. Itse en viitsi kommentoida kenenkään painoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jotenkin loukkavaa toisin päin (koska lihavuus liitetään rumuuteen), mutta kai sitten ok jos joku laihtuu. En haluaisi kyllä kuulla mitään kommentteja keneltäkään vartalostani, tai no mieheltäni tietty positiivisia :)

En kyllä sanoisi kenellekään puolitutulle missään nimessä mitään kroppaan liittyvää, enkä kyllä varsinkaan työkaverille. Eikö tuo ole jo jotain häirintää? Kai se ainakin silloin olisi, jos painon noususta joku tulisi työkaverilleen tai alaiselleen sanomaan?

Vierailija
4/11 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka jotkut kehuvat karppaus-dieeteillään ja nirsoavat ruokien kanssa. Olen itse laihtunut sairauden takia, lihava en ole koskaan ollut. Nyt olen saanut painon normaalipainoon syömällä herkkuja.

Vierailija
5/11 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin on vain vaikeaa pitäytyä siinä omassa pikku elämässä ja antaa muiden elää rauhassa.

Samoja tyyppejä, jotka puuttuvat kaikkeen muuhunkin, joka heidän mieltään toisten elämässä askarruttaa.

Vierailija
6/11 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisista ihmisistä ääneen. Voihan sillä olla vaikka syömishäiriö, jolloin on hyvä että kommentoidaan. Ei kaikki itse ymmärrä omaa parastaan.

Vierailija
7/11 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistettynä epäkohteliaisuuteen ja tungettelevuuteen. Mahtaa olla mukava ihminen...

toisista ihmisistä ääneen. Voihan sillä olla vaikka syömishäiriö, jolloin on hyvä että kommentoidaan. Ei kaikki itse ymmärrä omaa parastaan.

Vierailija
8/11 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla oli syömishäiriö, niin kommentit vain pahensivat oloani. Eli en suosittele että täysin ulkopuoliset kommentoivat kenenkään laihtumista. Eri asia jos henkilö itse ottaa asian puheeksi.

Vierailija
9/11 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ainakin tuntui pahalta, kun ihmiset sanoivat minun laihtuneen. Tuntui siltä, että he olivat ajatelleet minun olleen kamala läski. Olihan minä ollutkin, mutta...

Vierailija
10/11 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen samoilla linjoilla

Vierailija
11/11 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin sanottiin aikanaan lihoamisesta herkemmin ja rumemmin kuin sitten laihtuessani. Laihtuessa kommentit olivat yleisesti ottaen jopa kehuvia, vanhempani vain kommentoivat miten en laihdu riittävän nopeasti.

Lihoamisesta käytiin paljon rajummin päälle, vanhemmat varsinkin. Mikä oli aika vaikeaa teininä syömishäiriön sairastaneelle.

Mutta luulen, että ihminen joka tahtoo sanoa ilkeästi, kärkkäästi toisen ulkonäöstä, keksii sanottavaa mistä vain "virheestä". Jos olisit niin laiha ettei kannattaisi laihduttaa enempää, olisit muodoton noille sanojille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän