Siis mitä hittoa - hammaskoru tokaluokkalaiselle??
Taidan olla itse hieman rajoittunut äiti kun ei tulisi pieneen mieleenkään laitattaa tokaluokkalaiselle hammaskorua. Sama kaveri laitatti lapselleen korvikset vauvana heti kun siihen joku vaan suostui.
Mitäköhän seuraavaksi? Hiustenpidennys? Nenäleikkaus?
Kommentit (12)
Meillä kyllä jo 4v asti vinkunut reikiä korviin, nyt ehkä ennen kouluun menoa ne saa. Ja hammaskorua kinuaa kun mullakin on, sitä ei kyllä saa kun vasta kun itse sen kustantaa. Tarkoitin siis että kyllähän nuo osaa pyytää ja haluta vaikka mitä jo vaikka kuinka pienenä mutta vanhemmathan sen päättää mitä saa... Vaikka toisaalta, mitäs pahaa siinä hammaskorussa tuon ikäisellä on..? Pääasia jos ei sentään tatuointeja ja lävistyksiä nenässä! :)
Hammaskoruun en suostuisi, mutta korvikset voisin laittaa vauvallekin. Mies Keski-Euroopasta ja korvikset on tyttövauvalle tavallinen ristäislahja.
ihan kuin ruoan murunen tai reikä hampaassa kaukaa katsottuna. Eikä läheltäkään kovin kaunis.
Muistan kun laitatin omalle tytölle korviksen 4 vuotiaana, pari äitiä sitä kritisoi ja haukkui ja kitisi ja kätisi. Lopulta selvisi syy. Olin muka rintamarikkuri. Nyt muutkin lapset niitä haluaa kun meidän tytöllä on. Meidän äitien velvollisuus olisi ollut kasvattaa jokainen lapsemme samalla tavalla kuin he. Niin ja pitää samoja rajoja.
ja se on helppo homma laittaa ja myös helppo ottaa pois, eikä jää mitään jälkeä.. Ennemmin mä sellasen antaisin omalleni kun korviin/ nenään reijät...
ihan kuin ruoan murunen tai reikä hampaassa kaukaa katsottuna. Eikä läheltäkään kovin kaunis.
samaa mieltä. Hammasrautoja kammoksutaan, mutta sitten vapaaehtoisesti laitetaan tuollaisia kapistuksia suuhun. Itse ainakin vihasin hammasrautojani enkä ikimaailmassa laittaisi hammaskorua itselleni.
En sellaista laittaisi itselleni saati sitten lapselle.
Hammaskorua siis. Äitini minulle ehdotti 12 vuotiaana sitä kompromissina kun vinguin napakorua. En kuitenkaan halunnut hammaskorua, vaan sen napakorun. Jonka laitoin sitten vasta 19 vuotiaana lopulta.
Mutta jos lapsi hammaskorun haluaa niin miksi ei? Ja korvakorut voi ihan hyvin laittaa kun lapsi ymmärtää niitä pyytää, miksi ei?
kuka valvoo, että lapsi osaa puhdistaa varmasti kyseisen kohdan plakittomaksi? Vaikka koru vaan liimataankin, niin puhdistus täytyy todella osata!
Se on vaan hammaskoru! Ei siitä ole haittaa, eikä hyötyä... Joten ketä se vaikuttaa? Sen saa poiskin;) parempi hammaskoru kuin korvareijät... Korvikset on sama kuin lävistys! Hammaskoru on vain liimalla kiinni... Hammaskorunlaitto: ensin hampaan pintaa rapsutetaan. Sitten siihen laitetaan liimaa ja hammas koru siihen ja sitten painetaan vaan tosi kovaa että se jää kiinni! Näin yksin kertaista eikä edes satu!
No tuntuu kyllä vähän tyhjäpäisen hommalta tuokin. Mitä lie näyttämisen halua siltä äidiltä. Ei tuon ikäinen mitään tee hammaskorulla. Ja korvikset laittaisin vasta kun itse ymmärtää niitä pyytää, teini-ikäiselle vasta.