Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä uusperheen muodostuksessa?

Vierailija
06.05.2023 |

Meillä on (lähes) teini-ikäisiä lapsia uuden mieheni kanssa ja molemmilla kova halu olla yhdessä.
Lapsien iät 11, 14 ja 15 ja mietimme missä kohtaa meidän olisi järkevää muuttaa yhteen; taloudellisesti se olisi kannattavaa. Miehelläni talo johon me lapsen kanssa mahtuisimme, mutta koitan etukäteen ymmärtää jo vaaranpaikat. Mitä teillä tulee mieleen?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset. Pärjäävätkö ne keskenään?

Vierailija
2/58 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-8 vuoden kuluttua arviolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsille omat huoneet nyt? Entä uudessa kodissa? Kuinka mies kohtelee omia lapsiaan, entä sinun lapsiasi? Kummalla on isommat tulot, miten menot jaetaan?

Itsehän en tuossa tilanteessa muuttaisi kuin aikaisintaan viiden vuoden päästä, silloin lapset voisivat jo muuttaa omilleen. Nimim. perhehelvetin alias uusioperheen kokenut.

Vierailija
4/58 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusioperheessä kasvaneena en voi muuta sanoa kuin : Ä-LÄ !!!

Vierailija
5/58 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuossa on molempien lapsia? Miten jakaantuu; eli mitkä lapset ovat kumman?

14 ja 15 v on vähän hankala ikä uusperheeseen, 11 v vielä sopeutuu paremmin.

Mutta jos yhteen muutatte niin kaikille lapsille on ainakin taattava omat huoneet ja oma tila, samaten sinulle ja miehelle. Kun kaikilla on omaa tilaa halutessaan asiat sujuu yleensä paremmin (myös ydinperheissä).

Vierailija
6/58 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että menkää heti perheneuvolaan

SIellä ammattilainen ja ulkopuolinen ohjaa mistä asioista on hyvä puhua välttääksenne ne sudenkuopat joihin uusperheet yleensä kariutuu.

Vierailija
7/58 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko oikeasti muuttaa miehen taloon? Onko sama missä asui exän kanssa?

Onko lapsia siis yhteensä 3?

Oletko nähnyt miehen elävän, pidempään, arkea lastensa kanssa? Oikeasti arkea? Ja oikeasti pidempään, ei viikkoa, kuukautta eikä edes puolta vuotta.

Entä kun lapset muuttavat toisten kotiin?

Olisiko helpompi hankkia kaikille uusi koti?

Kuinka kauan eroistanne on aikaa? Kuinka kauan olette seurustelleet? Oletteko viettäneet pidempiä aikoja yhdessä, arkea eläen?

Itse en perustaisi uusperhettä. Lapset ei enää monia vuosia kotona ole. Ja yhteinen arki teini-iän ja uusperheen muodistumisen myllerryksessä voi olla melko haastavaa. Odottaisin, että lapset lähtevät omilleen, sitten voisin harkita yhteenmuuttoa.

Ja ps. Mulla just samaniköiset lapset, ja eronnut olen minäkin.

Vierailija
8/58 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi lapsi ja hän tuo 11-vuotias.

Todettiin eilen keskustellessa että 15-vuotias ei varmaan enää oikein sulaudu mukaan kuvioon, mutta 11-vuotias ja 14-vuotias samaa sukupuolta. Kaikilla lapsilla olisi omat huoneet, itsestäni olen lähinnä huolissani kun minulla ei olisi ns. Omaa tilaa, mutta toisaalta mies poissa kotoa paljon. Miehellä yksin laina talosta ja ehdotti, että maksaisin 1/3:n kuluista. Mietin tuossakin kohtaa, että tavallaan mies kerryttää pääomaa itselleen sillä, että asuu kanssamme, mutta minä en; onko tuohon jotain oikeudellista suojaa jos vain toisella velka nimissään ja sitten maksajia onkin kaksi, eli miten pitäisi toimia eron sattuessa ja talon myynnin kohdalla. Tähän mennessä olen sanonut ehdoksi sen että sitten voin harkita, kun hän kaivaa myös esille tietoa uusperheiden muodostamisesta ja sudenkuopista.

Toki mietimme tuota myös, että onko järkeä muuttaa ollenkaan yhteen kun lapset asuvat kotona, mutta toisaalta kerran me vaan eletään.

Vierailija
9/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsesi on asiaa kommentoinut? Omasta mielestä nuo ovat surullisia kuvioita, joihin lasten on vain sopeuduttava. Vanhempien onni on pääasia- kerranhan täällä eletään ajatuksella. Ikinä, painotan sanaa ikinä en lapsiani laittaisi vastaavaan tilanteeseen. Tosin, miestä ei eroni jälkeen ole ollutkaan,syystä että parisuhde jo ajatuksena saa voimaan pahoin.Toisekseen, lapset ensin maailmalle, vaikka aikaisintaan tuo on kohdallani vasta viiden vuoden kuluttua. Mielestäni olen sen velkaa lapsilleni, koska en ydinperhettä pystynyt kasassa pitämään.

Vierailija
10/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun kaikki lapset ovat aikuisia ja itsenäisiä.

Vierailija
11/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todettiin eilen keskustellessa että 15-vuotias ei varmaan enää oikein sulaudu mukaan kuvioon, mutta 11-vuotias ja 14-vuotias samaa sukupuolta. Kaikilla lapsilla olisi omat huoneet, itsestäni olen lähinnä huolissani kun minulla ei olisi ns. Omaa tilaa, mutta toisaalta mies poissa kotoa paljon. Miehellä yksin laina talosta ja ehdotti, että maksaisin 1/3:n kuluista. Mietin tuossakin kohtaa, että tavallaan mies kerryttää pääomaa itselleen sillä, että asuu kanssamme, mutta minä en; onko tuohon jotain oikeudellista suojaa jos vain toisella velka nimissään ja sitten maksajia onkin kaksi, eli miten pitäisi toimia eron sattuessa ja talon myynnin kohdalla. Tähän mennessä olen sanonut ehdoksi sen että sitten voin harkita, kun hän kaivaa myös esille tietoa uusperheiden muodostamisesta ja sudenkuopista.

Toki mietimme tuota myös, että onko järkeä muuttaa ollenkaan yhteen kun lapset asuvat kotona, mutta toisaalta kerran me vaan eletään.

Lapsilla on vain yksi lapsuus ja nuoruus.

Ps omaisuutta voi kerryttää muillakin tavoin kuin omistamalla asunnon.

Vierailija
12/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kiire teillä on? Ankkurilapsi tulossa?

Vierailija
13/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies pois kotoa paljon.

Vierailija
14/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotias ei kummankaan mielestä "sulaudu kuvioon" ja silti harkitsette sitä? Voi luoja miten törppöä!

Ja jos olet niin huolissasi siitä että mies kerryttää omaisuutta (ilmaiseksiko ajattelit asua?) niin ratkaisu on helppo: osta puolet talosta.

Vierailija
15/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pois kotoa paljon? Keskenäänkö ne teinit siellä tällä hetkellä on?

Vierailija
16/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu jos on jommallakummalla johtajuus hyppysissä, että osataan neuvotella ja ottaa huomioon, eikä jätetä lasten vastuulle.  

Vierailija
17/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta kulujen kolmasosasta muista vähentää lainanlyhennyksen osuus, koska se on suoraa tuloa miehelle. Kaksi viidesosaa olisi ehkä parempi jako, vaikka kolmasosa on sinulle edullisempi. Onko 15v poika joka syö kaiken mitä käsiinsä saa?

Vierailija
18/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta kulujen kolmasosasta muista vähentää lainanlyhennyksen osuus, koska se on suoraa tuloa miehelle. Kaksi viidesosaa olisi ehkä parempi jako, vaikka kolmasosa on sinulle edullisempi. Onko 15v poika joka syö kaiken mitä käsiinsä saa?

Jos aletaan laskemaan montako perunaa joku syö se yhteen muutto kannattaa unohtaa ihan saman tien.

Vierailija
19/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous on väärä syy muuttaa yhteen.

Vierailija
20/58 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä asut nyt vuokralla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi