Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion luovuttaa ensi vuonna koululle kaksi 50 e stipendiä

Vierailija
03.06.2012 |

silloin kuopukseni jättää alakoulun, eli on kuudes luokkalainen.

Millä kriteereillä se tulisi mielestänne antaa.

Tarkoitukseni on antaa se yhteisesti kaikille koulun jättäville, opettajien valinnan perusteella. Kaksi s50 e stipendiä siis jaossa, mutta mitkä olisivat hyvät kriteerit teidän mielestänne?

Luovutan siis ihan omasta pussista (yhtenä vanhempana muiden joukossa), enkä minkä yrityksen tai yhteisön pussista.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa muutenkin jo kaiken kunnian ja arvostuksen? Ainakin meidän lasten luokissa stipendit on jaettu aina sellaisille, jotka ovat muutenkin esillä kaikessa, nytkin pojan luokalla sama poika, joka on saanut joka vuosi stipendin, sai niitä peräti kolme kappaletta. On sellainen urheillullinen ja koulussa hyvin menestyvä, ulospäin suuntautunut, sosiaalinen ja tyttöjen suosikki. Varmasti stipendin ansainnut, mutta minä ajattelen kyllä, että olisi hyvä huomata ja palkita muitakin, ei aina samaa. Eli yksi hyvä kriteeri olisi sellainen, että stipendin saa sellainen, joka ei ole ennen saanut.

Minä olisin antanut pojan luokalla stipendin poikani kaverille, todella mukava ja fiksu poika. Ei ihan luokan parhaimmistoa, mutta oli tänä vuonna nostanut keskiarvoa reippaasti. Hän on hiljainen ja ujo poika ja minusta stipendillä voitaisiin osoittaa, että vähemmän sosiaalinenkin on ihan yhtä ok kuin todella sosiaalinen. Tämä poika on vähempivaraisesta perheestä, stipendin saaja ajelee omalla mopoautolla ja on tosiaankin varakkaasta perheestä.

Vierailija
22/37 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim 5x 20e lahjakorttina kirjakauppaan. Innokkaille lukijoille ja/tai kirjoittamisen harrastajille. Silloin kaikilla ois mahis saada se tasapuolisesti eikä perustuis mielistelyyn tai lahjakkuuteen.

Aika monessa koulussa on jo luokittain lukutiikeri tai muu lukemisjuttu menossa jossa luetaan kirjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon koko lukukauden aikana ihmiset saa omalla nimellään laittaa lappuja, kun joku tekee jotakin hyvää, lappuun sitten sen nimi joka toiminut esimerkillisesti.

Esim. auttaa kaveria jossakin asiassa.

Lukukauden lopulla sitten katsotaan kuka on kunnostautunut. Ehkä tuo voisi jopa laittaa lapset ajttelemaan tekemisiään ja toimia tilanteissa toisia ajatellen.

voi luvata itse käymään vaikka kerran kk. tyhjentämässä laatikon.

Vierailija
24/37 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä voit levitellä rahojasi miten haluat.

Vierailija
25/37 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki palaan asiaan ensi keväänä tarkemmin.

Äkkilukemalts eniten tuntui mieltäni lämmittävän stipendi keskiarvoaan parhaiten parantaneelle.

Joku joka on helposti ja kiistatta mitattavissa kuulostaisi järkevältä valinnalta kriteeriksi.

Oman alani osaaminen voisi myös olla hyvä idea, mutta miten tuollaista teknistaloudellista (energia/teollisuustalous) sitten kyettäisiin mittaamaan.

Kiitos ehdotuksista ja lisää otetaan vielä vastaan.

Mielestäni 50 € per kuudesluokkalainen on ihan sopiva summa. Sitä luokkaa nuo näyttävät olevan, vaikka antajina olisivat pankit tai vastaavat laitokset. Saa riittää tavalliselta pulliaiseltakin.

ap

Vierailija
26/37 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat eivät tiedä kuka oppilaista on kiusaaja. Yleensä pahin kiusaaja on juuri se luokan äänekäs ja itsevarma tyttö, joka on open lellikki ja tyrkyllä jokaiseen stipendijonoon.

Meidänkin koululla sai kaksi aika "piip" stipendin, hyvästä koulumenestyksestä(varmaan pitänee paikkansa) ja reilusta kaveruudesta. Bullshit! Jopa minä olen nähnyt näiden kaksinaamaisuuden ja huonon käytöksen, lähentelee kiusaamista. Ovat vaan niin ovelia ja taitavia että opettajien edessä niin ei tietysti tehdä.

Todella ällöttäviä, kaksinaamaisia tyyppejä.=(

Vierailija
27/37 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-sille luokan hyljeksitylle /kiusatulle joka kuitenkin jaksanut käydä koulua

-sille joka tulee köyhästä perheestä

-sille joka ei kertaakaan ole ollut jälki-istunnossa tms.

-sille jolla oppimiskykyä rajoittava sairaus

Vierailija
28/37 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkkiraha ja se menee jo kun käy ystävän kanssa akvaariobaarissa kahvilla. Heiluttelet sitä seteliä teinin nenän edessä ja sanot, että näin isoja karkkirahoja se ei tule koskaan saamaan ellei paranna koulumenestystään.

Vierailija
29/37 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim kyselisit mistä koululla pahinta pulaa, esim urheiluvälineitä, musiikkitunnille tarvikkeita tms.

Osta vaikka sporttidivarista satasella käytettyjä sisälenkkareita, luistimia tai suksia niin vähävaraisten ei tarvi niitä itse kustantaa.

Auttaisit monia perheitä tulevaisuudessa.

Vierailija
30/37 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, sääli on sairautta ja toiseksi, Suomen sosiaaliturvalla ei kyllä kukaan näe nälkää tai ole kadulla! Ja kuinka noloa oppilaalle itselleen saada stipendi perheensä vuoksi..!

Jos rahatilanteen perusteella palkitaan, mielummin sitten niin että stipendi sille, jonka vanhemmat ovat onnistuneet rikastumaan työllään ja näin ollen maksaneet kovia veroja = ylläpitäneet yhteiskuntaa.

Vierailija
31/37 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sellainen kriteeri, johon ei pärstä vaikuta. Sano vaikka perusteeksi, että sille, joka on nostanut eniten keskiarvoaan eniten kutosen syksystä tai vaikka vitoselta. Anna stipendin nimeksi tsemppari-stipendi tms.

Luokan parhaimmalle tsemppaajalle,ellei sille jo anneta stipendiä.

Vierailija
32/37 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu kaveri stipendi ja OPPILAAT äänestää kuka saa.

Saako yksityishenkilöt antaa tuolla tavalla rahaa koululle? Minäkin voisin antaa...

Vierailija
33/37 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sellainen kriteeri, johon ei pärstä vaikuta. Sano vaikka perusteeksi, että sille, joka on nostanut eniten keskiarvoaan eniten kutosen syksystä tai vaikka vitoselta. Anna stipendin nimeksi tsemppari-stipendi tms.

Luokan parhaimmalle tsemppaajalle,ellei sille jo anneta stipendiä.

Itse sain sellaisen vuonna -93 kun päätin peruskouluni. Kuulemani mukaan noita edelleen jaettaisiin.

Vierailija
34/37 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se meneekö itse ansaittu tai sossusta anottu raha lapsen hyväksi onkin eri asia. Olen nähnyt työni kautta niin usein näitä lapsia jotka ovat olleet kolme päivää syömättä kun yh-iskä suunnittelee tyttöystävänsä kanssa sukellusmatkaa Thaimaahan eikä muista että on lapsikin.Näitä on joka luokalla. omien lasten luokallakin oli sisarukset joiden äiti oli ottanut lapset mukaansa ja muuttanut vuokrakämppään. Reppana isä hommasi vaan uuden morsmaikun eikä huomannut että äiti oli vaipunut psykoosiin ja lapset olivat heitteillä.Lapset tulivat meille kauheassa kunnossa ja aloin järjestellä heille apua.Vanhemmat olivat huomattavasti rikkaampia kuin minä. Silti lapset olivat aivan heitteillä.Tunnen pari muutakin samanlaista tapausta.

Se sossu ei paljon auta lapsia.Jos vanhemmat ovat idiootteja lapsia ei auta kukaan.

Vierailija
35/37 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku objektiviivinen kriteeri, kuten "koulun paras kuulantyöntäjä" ja sarjoina tytöt ja pojat. Olisi kerrankin vähän erilainen peruste kun koulun parhaat mörssärit palkittaisiin.

Vierailija
36/37 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tavalla hyvä idea tuokin koulun rahoitamine jollain toisella tavalla kuin stipendillä. En kuitenkaan usko että minun tehtäväni on rahoittaa peruskoulua.

Miksi haluaisin antaa itse stependin jollekin oppilaalle on esimerkiksi se, että oma poikani sai stipendin jokunen vuosi sitten. Se oli hänelle erittäin tärkeä "tsemppari stipendi". Haluaisin antaa mahdollisimman monelle oppilaalle, joka sen vain on ansainut, saman onnellisuuden ja onnistumisen tunteen. Se on tärkeää pienille oppilaille ja ihmisen aluille.

Myös tuo ehdotus "sille jolla oppimiskykyä rajoittava sairaus" kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta.

antaisin stipendin nimettömänä koulun oppilaan vanhempana, tai miten se nyt onkaan mahdollista. En tarvitse omaa nimeäni minnekään. Haluan vain tehdä jonkun pienen yrittäjän onnelliseksi ja huomioiduksi.

Joku nosti esiin sen, että voiko koululle antaa stipendejä "noin vain". En tiedä. Jos ei, niin jää sitten antamatta. Jos voi antaa, haluan antaa.

ap

Vierailija
37/37 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti alakoulussa on vain a ja b luokat ja yläkoulussa tulee a,b,c ja d luokat tai jopa h:hon asti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi