Todella runsaat menkat
Auttakaas naista hädässä.
Mulla on PCO:n vuoksi menkat äärimmäisen harvoin spontaanisti. Koska nyt oli lähes vuoden tauko, niin nyt sitten taas ne on äärimmäisen runsaat.
Heräsin kolme varttia sitten siihen tunteeseen että nyt olisi iso lasti tulossa. Tiesin kokemuksesta että kun nousen ylös, valuu kaikki reisiä pitkin joka puolelle. Selviydyin joten kuten kylppäriin ensin peseytymään ja sitten aloin siivota hulluna kaikkia jälkiä :-(
Tämä ongelma on pääsääntöisesti yöllä, koska OB superplus kestää täyttyä 3h ja vaikka sen lisäksi oli superimukykyinen yöside, niin yli äyräiden tulee kun yö on niin pitkä. (yöllä tuo määrä vielä korostuu kun makuullaollessa ei silleen valu tasasesti pois vaan sitten on yllärisatsi tiedossa kun nousee ylös)
Kuukuppia olen vaihtoehtona miettinyt, mutta mahtaisiko sekään riittää näihin pahimpiin öihin?
Nyt tuli tavaraa yli laidan (lattioille) ainakin 2dl. Lisäksi yöpuvun housut, pikkarit ja side keräsivät osansa. Eli pitäisi olla sellainen kuppi johon mahtuisi ainakin 3dl - onko sellaista?
Cyklocapronia mulla on kaapissa kyllä, mutta tämän kertainen tyhjennys tehtiin lääkkeellisesti sen vuoksi että limakalvo oli liian paksuksi päässyt. En sitä saisi ottaa kuin äärimmäiseen hätään, jotta saadaan limakalvot nyt poistumaan.
Onko muita ideoita kuin laittaa herätyskello ensi yönä soittamaan 3h välein? Kurjaa, mutta itse en keksi muuta :-(
Pyydän, ne joilla on normaalit vuodot, ette varmasti ymmärrä tilannettani, en kaipaa nyt mitään ylimääräistä todistelua. Tämä ei ole provo, enkä todellakaan liioitellut määrässä.
Jos löytyisi kohtalotovereita, niin todellakin kaipaisin nyt apua.
Kommentit (29)
kohdunpoistoleikkauksen jälkeen ei ole vuotoja ollut. Ah, mikä tunne, kun voi suunnitellla elämää matkoja ym. kun ei tarvitse ajatella valtavia tulvavuotoja.
Mutta en halua vielä kokonaan sulkea iltatähden mahdollisuutta pois. Vaikken nyt lapsia enää haluaisi, niin mieli voi muuttua viiden vuoden päästä.
ap
kohdunpoistoleikkauksen jälkeen ei ole vuotoja ollut. Ah, mikä tunne, kun voi suunnitellla elämää matkoja ym. kun ei tarvitse ajatella valtavia tulvavuotoja.
Mutta en halua vielä kokonaan sulkea iltatähden mahdollisuutta pois. Vaikken nyt lapsia enää haluaisi, niin mieli voi muuttua viiden vuoden päästä. ap
Minä sain vaivojeni aikana vielä sen "iltatähtösen" ja sitten olin oikeasti valmis tuohon operaatioon. Aiemmin oli puhetta minullakin tästä mahdollisuudesta ja hormonikeirukasta, mikä olisi tarkoittanut samaa tässä suhteessa, eli ei olisi enää lapsia tullut. Olen onnellinen, että sain vielä tämän viidennen.
t. tuo kohduton :)
http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/6247/4843/
Vaikuttaako toi nyt sitten kuinka pitkäksi aikaa?
Vai pitääkö se toistaa vuosittain?
ap
Ja hain tenoja yöksi.
OB superplussia aamuneljän jälkeen mennyt 6kpl ja supereita 3. Keskimäärin 2h välein kulunut. Ei tätä joka kuukausi jaksaiskaan.
Pyydä gyneltä lähete lämpöpallohoitoon. Siinä poistetaan kohdun limakalvoa.
radioablaatiota. Se joko poistaa kuukautiset kokonaan tai vähentää todella merkittävästi. Toimenpide on huomattavasti helpompi ja turvallisempi kuin kohdunpoisto mutta tuotakaan ei kannata tehdä jos haluaa vielä lapsia. Novasurekäsittelyn jälkeen raskautuminen on erittäin epävarmaa eikä sen puoleen saisikaan raskautua sillä riskit ovat liian suuret kohdun limakalvojen kärvennyksen jälkeen.
Mutta sitten kun aika on sinulle kypsä, suosittelen tuota käsittelyä erittäin lämpimästi!
on periaatteessa sama kuin tuo lämpöpallokäsittely paitsi tehdään sähköisten impulssien avulla. Toimenpide on lähes kivuton ja kestää 90 sekuntia. Uudempi menetelmä kuin lämpöpallokäsittely.
5v päästä vieläkään tee mieli sitä viimeistä lasta, niin sitten menisin kohdunpoistoon.
Sen jälkeen alkaa raskaudetkin olla jo riskialttiita.
Sinne asti nyt pitää vaan kärvistellä. Onneksi näitä ei ole usein.
ap
Mutta en halua vielä kokonaan sulkea iltatähden mahdollisuutta pois. Vaikken nyt lapsia enää haluaisi, niin mieli voi muuttua viiden vuoden päästä. ap
Minä sain vaivojeni aikana vielä sen "iltatähtösen" ja sitten olin oikeasti valmis tuohon operaatioon. Aiemmin oli puhetta minullakin tästä mahdollisuudesta ja hormonikeirukasta, mikä olisi tarkoittanut samaa tässä suhteessa, eli ei olisi enää lapsia tullut. Olen onnellinen, että sain vielä tämän viidennen.t. tuo kohduton :)
radioablaatiota. Se joko poistaa kuukautiset kokonaan tai vähentää todella merkittävästi. Toimenpide on huomattavasti helpompi ja turvallisempi kuin kohdunpoisto mutta tuotakaan ei kannata tehdä jos haluaa vielä lapsia. Novasurekäsittelyn jälkeen raskautuminen on erittäin epävarmaa eikä sen puoleen saisikaan raskautua sillä riskit ovat liian suuret kohdun limakalvojen kärvennyksen jälkeen.
Mutta sitten kun aika on sinulle kypsä, suosittelen tuota käsittelyä erittäin lämpimästi!
Ja hain tenoja yöksi.
OB superplussia aamuneljän jälkeen mennyt 6kpl ja supereita 3. Keskimäärin 2h välein kulunut. Ei tätä joka kuukausi jaksaiskaan.