Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äh, oliskos kauhea homma kouluttautua opettajaksi 33-vuotiaana?

Vierailija
02.06.2012 |

Tän vuoden yhteishausta taidan olla pahasti myöhässä mutta ensi vuonna?

Aloin ihan oikeasti kadehtimaan heidän lomia kun omilla lapsilla lomaa 2,5 kuukautta ja itsellä vaivaiset 4 vko ja sekin pätkissä.

Olen yo, lisäksi mulla on opistotason koulutus ja vielä ammattitutkinto toiselta alaltakin. Töissä ollut nyt tällä jälkimmäisellä alalla 7 vuotta vakituisena.

Ei kyllä millään hotsittaisi taas ruveta opintolainalle ja -tuelle.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ketjun aloituksesta on yli 10 vuotta. Mitähän ap:lle mahtoi käydä?

Vierailija
42/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin aineenopettajana noin 41-42 vuotiaana, nyt ikää 53. Ikä auttaa moneen asiaan ja se, että oli omien lasten kanssa touhuilut harrastuksissa mukana (jalka-, pesä- ja reikäpallo).

Ikä auttaa siksi, että tämän noin 12v aikana moni nuorempi opettaja on lähtenyt alalta pois, koska eivät jaksa ja kuvittelevat vaihtamalla asioiden hoituvan

Minusta taas open hommat on leppoisia, työpäivät mukavia ja lomat pitkiä. Palkkani on 4500 e / kk joten työn vaativuuteen ja runsaaseen vapaa-aikaan suhteuttettuna OK.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ammatillisen opettajan työ?

Minulla YAMH-tutkinto ja 15 op pedagogisia opintoja takana.

Vierailija
44/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin yli viiskymppisenä opiskella. Kuvataiteilija amk olen. Työelämä alkaa jo rasittaa eikä edes oman alan työtä.

Kuvataiteen opettajaksi?

Vierailija
45/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kuvismaikaksi. Olen jo fm, saakohan yhdestä tutkinnosta mitään hyvitystä?

Voi saada valinnaiset, sivuaineen opinnot, virkamiesruotsin, kypsyyskokeen, ehkä kieli- ja viestintäopinnot ... kannattaa katsella ne uudet kurssit, mitä niissä vaaditaan ja verrata siihen, mitä on tehnyt, ja jos on päällekkäisiä niin tehdä ahottipyyntö. 

Vierailija
46/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin yli viiskymppisenä opiskella. Kuvataiteilija amk olen. Työelämä alkaa jo rasittaa eikä edes oman alan työtä.

Kuvataiteen opettajaksi?

Ei kai sun tarvi tehdä tuohon kuin opettajan pedagogiset opinnot 60 op, niin saat opettaa vakkarina ammattikoulussa ja kansalaisopistossa, ja AMK:ssakin saat opettaa tuntiopena.

Vierailija
47/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä ammatillisen opettajan työ?

Minulla YAMH-tutkinto ja 15 op pedagogisia opintoja takana.

Saattaa päästä ammattikouluun keikkatyöhön. Vakipaikkaan tarvii ne 60 op opettajan pedagogiset. 

Vierailija
48/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkatyössä tai sivutoimisena tuntiopettajana ei tule pitkiä kesälomia. Pitää olla pätevä ja saada vakituinen työ, jotta saa sen pitkän loman. 

Vierailija
49/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kuvismaikaksi. Olen jo fm, saakohan yhdestä tutkinnosta mitään hyvitystä?

Vaikein päästä sisään. Teatterikorkeakoulun luokkaa.

Vierailija
50/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aloitin aineenopettajana noin 41-42 vuotiaana, nyt ikää 53. Ikä auttaa moneen asiaan ja se, että oli omien lasten kanssa touhuilut harrastuksissa mukana (jalka-, pesä- ja reikäpallo).

Ikä auttaa siksi, että tämän noin 12v aikana moni nuorempi opettaja on lähtenyt alalta pois, koska eivät jaksa ja kuvittelevat vaihtamalla asioiden hoituvan

Minusta taas open hommat on leppoisia, työpäivät mukavia ja lomat pitkiä. Palkkani on 4500 e / kk joten työn vaativuuteen ja runsaaseen vapaa-aikaan suhteuttettuna OK.

Niin pohjalla oli kyllä aiempi KM-tutkinto, mutta ne virkamiestyöt, joita sillä tein, alkoi pahasti puuduttaa. Kokouksia, muistioita, mietintöjä

Vierailija
51/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesät työttömänä on hyvin monen opettajan arkea. Voithan nytkin jäädä palkattomalle lomalle toiset 4vkoa ja saat saman ajan lasten kanssa ilman opiskeluita.

Jotenkin se on aina tässä kohtaa kevättä kun opekateus nostaa päätään. Harvemmin syys-marraskuussa kukaan tästä ammatista haaveilee.

T:20v aineenopena ja tuleva kesä työttömänä

Vierailija
52/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea saada myös töitä. 500-600 oppilaan yläkoulussa tarvitaan vain yksi. 

Vierailija
53/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea saada myös töitä. 500-600 oppilaan yläkoulussa tarvitaan vain yksi. 

Totta. Yläkoululukio yhdistelmässä on siinäkin yksi kuvisope.

Vierailija
54/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden kuukauden kesäloma. Syysloma. Joululoma. Hiihtoloma. Kaikki palkallisia. Töitä siis reilu puolet vuodesta. Muuten lomalla. Open työn parempi puoli.

Vierailija
55/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden kuukauden kesäloma. Syysloma. Joululoma. Hiihtoloma. Kaikki palkallisia. Töitä siis reilu puolet vuodesta. Muuten lomalla. Open työn parempi puoli.

Vuodessa on 52 viikkoa, ei 24.

Vierailija
56/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Siitä vaan.

Vierailija
57/57 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesät työttömänä on hyvin monen opettajan arkea. Voithan nytkin jäädä palkattomalle lomalle toiset 4vkoa ja saat saman ajan lasten kanssa ilman opiskeluita.

Jotenkin se on aina tässä kohtaa kevättä kun opekateus nostaa päätään. Harvemmin syys-marraskuussa kukaan tästä ammatista haaveilee.

T:20v aineenopena ja tuleva kesä työttömänä

Uskonnon tai hissan ope?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän