Kiitos sinulle juhlienjärjestäjä, kun
sanot vieraillesi, että parkkeeratkaa ihan minne vaan. Vaikka tuon talon eteen.
Tällä asuntoalueella on 2 isoa rivitaloyhtiötä ja 50 omakotitaloa.
Jollain/joillain on nyt juhlat ja autoja joka paikassa. Myös toisten talojen edessä, niin että jos pihasta pitäisi autolla päästä pois---ei pääse.
Olis poliisilla ja parkkipirkolla töitä, vaan ei niitä nyt näy......muuten pyörivät täällä kyllä joka päivä.
T. yks omakotitalolainen
Kommentit (18)
Tai käydä ihan siellä naapurissa sanomassa, että sun tarvii päästä autolla lähteen.
Paskaa toimintaa naapurilta, mutta ei sun tavi olla noin saamataon nynny. Ei sun sinne naapuriin mellastaan tarvi mennä, vaan asiallisesti ilmaisemaan, kuinka hölmösti ne on parkkeerannu autonsa.
vai eikö sun edes mihkään tarvinut lähteä?
että siirtäisivät autoaan niin että pääset pois. Nuita juhlia nyt ei niin usein ole.
että siirtäisivät autoaan niin että pääset pois. Nuita juhlia nyt ei niin usein ole.
Tai sitten otat oman auton ja painat tyytin pohjaan siksi ajaksi, että sieltä naapurista tulee joku siirtämään autonsa.
Nipoti nipoti nip.
Tää on siis niin suomalaista. Kun ei mikään ole hyvin prkl ja naapureissakin kehdataan juhlia. Ihan hyvin siitä omasta pihasta pääsee ajamaan pois, kunhan vaan täytyy periaatteesta kyylätä verhojen raosta ja valittaa.
on parkkeerattu niin, etteivät talon muut asukkaat pääse ajamaan talleistaan kadulle. Johtuu siitä, että tällä alueella on parkkeerauskielto eikä minnekään muualle kuin taloyhtiöiden pihoille siis saa laittaa autoa. Ja tuo taloyhtiön piha on niin pieni, ettei siihen saa järkevästi useampia autoja. Ei voi olettaa vieraiden parkkeeraavan jonnekin 3km päähän asuinalueen ulkopuolelle. Miksi tehdä asiasta ongelma, itse käyn vain aina sanomassa naapurille kun pitää päästä lähtemään ja sitten ovat kyllä äkkiä siirtäneet autot pois tieltä.
jättämään esim tuulilasiinsa jonkin pahoitteluviestin ja kertomaan että mistä löytyy jne...jos itse muka olis pakko näin pysäköidä niin todellakaan kehtais vaan autoani siihen jättää ilman mitään lappua edes mistä tavoittaa. Mistä sen oikeasti voi tietää kuka ja missä?
että jos minä pitäisin juhlat niin valvoisin että mihin vieraat autojaan jättää ja jos huomaisin että ovat toisten eteen jättäneet niin menisin naapuriin kysymään lupaa ja sopimaan!
kuten eräs juhlija viime kesänä. Jätti autonsa meidän pihaamme (OKT)...ja todella ilman lupia :)
Se jos mikä kertoo jo aikamoisesta röyhkeydestä!
on iso autopiha omakotitalossa, ja kun naapurissa oli herran viiskymppiset, he tulivat etukäteen kysymään, saisivatko vieraat parkkeerata meidän pihaan. Heidän pihaansa mahtuu vain kaksi autoa, ja tämä meidän tie on tämmöinen tavallinen kapea lähiötie, jossa juuri mahtuu kaksi autoa toistensa ohi ajamaan. Me sitten lupasimme, että ihan vapaasti, kunhan me pääsemme itse pihasta pois tarvittaessa. Pihaan mahtui meidän automme lisäksi 8 autoa, eikä ollut meille mikään ongelma. Kaupassa pääsimme käymään.
Jos vieraat olisivat muitta mutkitta kysymättä tuohon parkkeeranneet, olisin vetänyt herneen nenään, mutta homma oli ok, kun etukäteen nätisti asiasta sovittiin. Naapureitamme emme tunne kovin hyvin, kun olemme vasta tähän muuttaneet, mutta ihan nuo ovat näyttäneet ihmismäisesti käyttäytyvän.
on parkkeerattu niin, etteivät talon muut asukkaat pääse ajamaan talleistaan kadulle. Johtuu siitä, että tällä alueella on parkkeerauskielto eikä minnekään muualle kuin taloyhtiöiden pihoille siis saa laittaa autoa. Ja tuo taloyhtiön piha on niin pieni, ettei siihen saa järkevästi useampia autoja. Ei voi olettaa vieraiden parkkeeraavan jonnekin 3km päähän asuinalueen ulkopuolelle. Miksi tehdä asiasta ongelma, itse käyn vain aina sanomassa naapurille kun pitää päästä lähtemään ja sitten ovat kyllä äkkiä siirtäneet autot pois tieltä.
Tänään on nurkat olleet piukassa autoja enkä ala päivän erityisluonteen takia poliisille soittelemaan. Normipäivänä en niele mielivaltaista parkkerausta. Pelastusreitti on pelastusreitti, sille ei pysäköidä. Piha on valmiiksi hankala ilman ylimääräisiä esteitä.
informoimaan vieraitaan, etteivät pysäköi väärin. Vaikka voidaan olettaa, että jokainen autoilija tuntee myös pysäköintisäännöt ja -merkit, isompien tilaisuuksien kohdalla järjestäjä on velvollinen valvomaan, ettei vieraat/asiakkaat/osallistujat tuki liikennettä.
Tästä oli just lehdessäkin ja itse soittelin juuri poliisille ja tarkistelin asiaa erään tilaisuuden järjestämisen takia.
On ihmisiä, jotka eivät osaa ajatella järkevästi.
Meillä on pieni piha, eikä parkkitilaa ympäristössä riittävästi. Taloyhtiössä peräti yksi vieraspaikka. Kadun varteen voi jättää, jos vain yhdessä talossa on juhlat, autoja mahtuu ehkä 5-6.
Meillä on tehty sellainen ratkaisu, että tutut vieraat "tiivistävät" yhteen autoon jättämällä osan autoista marketin parkkipaikalle kilometrin päähän. Meillä on myös tila-auto, jolla joku voi hakea vieraita sieltä marketin pihasta, jokaisen autoilevan vieraan ei siis tarvitse saada omaa kärryään perille asti.
jos itse järjestän bileitä, niin en todellakaan tarkistele vierailta minne ja miten ovat parkkeeranneet!
Jokainen on vastuussa omista teoistansa.
vierailta että mihin saivat autonsa parkkiin. Totta kai kyselen jos tiedän että asiasta voi tulla ongelmaa naapureille!
Tosin tähän kadun varteen olisi mahtunut ihan hyvin autoja parkkiin (vaikkakin tie kapenee silloin 1-kaistaiseksi). Jostain syystä yksi juhliin menijä päätti parkkeerata suoraan meidän sisäänajoliuskan kohdalle. En ymmärrä miksi, kun muutaman metrin päässä olisi ollut lisää tilaa ja meidän auto oli pihassa parin metrin päässä hyvin näkyvissä. Täytyi käydä pyytämässä siirtämään autonsa, että päästään pihasta pois.
jos yhdellä on juhlat, niin tarvittais noin 50 parkkipaikkaa
Ja jos toisella on juhlat, niin parkkipaikkoja tarvittais tuplasti. Ei missään ole niin paljon parkkipaikkoja.
Olen ratkaissut asian niin, että automme on omakotitalomme pihatien päässä, juuri menossa autotielle, jolloin ihmiset tajuavat, että automme on kohta lähdössä. (pakko päästä hetken kuluttua lähtemään, enkä todella halua olla kyttäämässä kenen auto olisi esteenä.)