Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

apuja, verotusexperttiä tarvittais!

Vierailija
02.06.2012 |

Isäni sai jokunen aika sitten perinnon isältään ja halusi siirtää tästä minulle 3500e ja vauvalleni 500e. Nyt isäni olikin siirtäny tuon koko 4000e minulle ja soitti juuri että "siirrä sinä sitten se 500e vauvalle, en jaksanut soitella tilinumeroa erikseen". Mutta nyt siis ylittyi se 3999e minkä saa verottomasti käsittääkseni siirtää. Miten tämä nyt menee, kun tästä summasta kuitenkin siirrän 500e lapselleni? Maksanko silti itse nyt lahjaveroa kun tuo 4000e on minun tililläni käynyt vaikkei kaikkea minulle ollut tarkoitettukaan?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lopuilla 3900€ voit tehdä mitä tahansa. Kun siirrät vauvasi tilille, niin se katsotaan toiseksi lahjaksi sinulta lapselle.

Vierailija
2/2 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran isäsi tarkoitus oli, että hän lahjoittaa sinulle 3500 euroa ja vauvallesi 500 euroa, niin teidän katsotaan saaneen nämä lahjat ihan riippumatta siitä, kuinka tilisiirrot on tehty. Mutta jos haluatte pelata varman päälle, niin isäsi voi vielä tehdä lahjakirjan, jossa hän vielä sanoo tämän tarkasti. Jos verottaja kysyy asiasta, voit sitten näyttää lahjakirjan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla