Nännit, nännit, missä on ne nännit?
Onko mahdollista, että joillakin ihmisillä ei vain ole nännejä? Olen 26-vuotias lapseton neitokainen, ja olen todellakin nännien puutteessa. Ainoa hetki, jolloin tissien päähän ilmestyy edes pienet nystyrät, on palellessani. Edes kiihottuessa tai rintoja (nännipihaa) kosketellessa ei tapahdu mitään. Ja nekin "nännit", jotka kylmässä ilmestyvät, ovat vain sellaiset pienet kohoumat.
Asia vaivaa minua, koska mielestäni naisella kuuluu olla nännit. Seksissäkin rintojen hyväilyllä on usein iso rooli. Kukaan mies ei ole minulle koskaan suoraan sanonut mitään, mutta jotkut yhden illan jutut ovat yrittäneet hamuta nännejäni ja selvästi hämmentyneet kun niitä ei vain yksinkertaisesti ole! Muutenkin minulle tulee kiusallinen olo aina, kun kuulen miesten sanovan ettei rintojen koolla ole yhtä paljon väliä kuin muodolla ja nänneillä. Kuvailisin omia rintojani lähinnä nännittömiksi ketunnokiksi. :(
(Ps. Ennen kuin joku alkaa huutelemaan provoa, niin tämä ei todellakaan ole provo. Itseasiassa löysin koko vauvapalstan pari viikkoa sitten, ja ajattelin nyt rohkaistua kirjoittamaan tästä asiasta tänne kuullakseni, onko minulla kohtalotovereita. Ja teille jotka ajattelette minun olevan pinnallinen murehtiessani ulkonäköseikkoja: minulla on myös "oikeita" ongelmia, joiden vuoksi käyn terapiassa. Kyllähän muilta saa kysyä ajatuksia ja mielipiteitä asiassa kuin asiassa. :)
Anteeksi jos viestini on sekava, kirjoitin sen puhelimella ja kiireessä. Toivottavasti viitsisitte kommentoida.
Kommentit (46)
Voi kiitos paljon viestistä :) Ilmeisesti tämä "ongelma" ei ole kovin yleinen, kun muita kommentteja ei tule. Nyt toisaalta tunnen itseni entistä enemmän jotenkin poikkeavaksi :/
Mulla myös nännittömät tissit. Pienet säälittävät lapsen nännit. Nimenomaan palellessa voi tulla pienet nyppyät esiin. Mulla kuppikoko C tai D, kauhea iso ketunnokka ilman nänniä. :S Huolettaa juurikin imetyksen onnistuminen!
Millaisia nännittömät nännit ja tissit ovat? Kiinnostaa! Saako kuvaa tai linkkiä vastaavanlaisiin tisseihin? -häkeltynt n22, joka ei moisesta ole kuunaan kuullut
Onpa hassu keskustelu, itselläni on pienet nännit. Ovat kylläkin ulkonevat, eivät sisäänpäinkääntyneet. Ja minusta nämä ovat juuri hyvät! Olen kiitollinen ettei minulla ole isoja nortinnatsanännejä, minusta sellaiset ovat puistattavat (anteeksi vain). Aina olen ajatellut pieniä nännejäni hyvänä ominaisuutena, eivät näy rintaliivien läpi jne. :)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 08:22"]Nyt on ap asenne kohdillaan :)
Mulla siis nännit on vaan matalat, eli alue on tasainen, ei kuopalla.Ketjussa joku toinen kirjotteli, et ei kehtaa mennä ees uimahalliin tälläisillä rinnoilla...voi kun kaikki tajuaisi, että kellään ei oo täydellinen vartalo. Toinen häpee isoa luomea keskellä selkää, yks liian lyhkäsiä varpaita ja yks on huolissaan ku nenä sojottaa vähän vinoon oikeelle. Ja suurin osa ihmisistä ei ees huomaa näiden varpaita, luomia, tissejä ja neniä. Se ongelma on siellä oman pään sisällä! Ja jos se 5% ihmisistä huomaa nämä "outoudet" ja löytää niistä puhuttavaa ja ihmeteltävää, ni puhukoot! Onhan se hienoa et hekin saa sisältöä elämään
:D
T: nro.2
[/quote]
Siis tuo on niin totta, ettei muiden ihmisten ns. "vikoihin" oikeasti kiinnitä mitään huomiota. Minä ainakin katson ihmistä aina kokonaisuutena, eikä mikään ole viehättävämpää kuin se, että viihtyy omassa kropassaan. On todella rasittavaa, kun joku jatkuvasti stressaa jostain ihan pienestä ulkonäköjutusta. Esimerkiksi mun yksi ystäväni on äärimmäisen tarkka siitä, että silmän rajaukset on täysin identtiset. Baariin lähtö kestää useita tunteja, kun ystävä joutuu pesemään ja pirtämään rajauksia yhä uudelleen ja uudelleen. Turhauttavaa! Tekisi joskus mieli kysyä, keneltä hän luulee saavansa niin paljon huomiota, että millin vinossa olevat rajaukset paljastuisivat...
Ap
mulla oli samanlaiset, a kuppi, nännipiha mutta ei sitä nipukkaa. ekan lapsen imetin rintakumilla, kolme seuraavaa nännillä sillä ne tulivat jotenkin esiin. Nyt en imetä enää mutta ne on noin sentin leveät ja puoli senttiä korkeat, eli on siinä jotain siinä nännipihan keskellä :)
Toisaalta on noloa, jos on isot rinnat ja suuret nännit kuten itselläni, jotka alkavat näkyvästi nöpöttämään hupparinkin alta kiihottuessani, puhumattakaan T-paita päällä. Siis jopa julkisella paikalla. Se on vähän kuin olisi erektio, eikä sitä voi MITENKÄÄN peittää.
Eli kaikella on puolensa.
http://www.sanfranciscoplasticsurgeryblog.com/wp-content/uploads/2013/07/Inverted_Nipple_Repair_DrMele_1.jpg Onko kyse tämmöisistä? Haluan ymmärtää t. 6
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:08"]
http://www.sanfranciscoplasticsurgeryblog.com/wp-content/uploads/2013/07/Inverted_Nipple_Repair_DrMele_1.jpg Onko kyse tämmöisistä? Haluan ymmärtää t. 6
[/quote]
Kyllä, juuri tuollaiset. En tiennytkään, että niillä on jokin "diagnoosi", sisäänpäinkääntyneet nännit. Ja numerolle 5: uskon, että imetys onnistuu kuitenkin ihan hyvin, vaikkapa sitten käyttämällä niitä rintakumeja kuten nro 2 :)
Ap
Minua ei haittaisi nännittömyys jos tissit on edes jonkinlaiset.
Jossain olen nähnyt jutun, töllössä varmaan? Olisiko ollut nolot vartalot? Siinä korjattiin pienellä operaatiolla sisäänpäin kasvaneet nännit, jollain kaivettiin ne ylös ja pienet ompeleet laitettiin, parani nopeasti ja olivat sen jälkeen normaalit, mikä sitten onkin normaalia kenenkkn mielestä?
Tv mies.
Vau en oo kuullu tollasista! Mut ei se haittaa. Mun mielestä on vaan kiva kuinka paljon variaatiota rinnoissa voi olla.
Vanha ketju näköjään mutta tietääkö kukaan että auttaisiko nännipumput? Muuttuisivatko nännit jossain vaiheessa edes hieman kovemmiksi ja näkyvämmiksi?
Mulla on kans niin karmeen isot . Aina ne näkyy ja töröttää vaatteiden läpi. Täältä sais vaikka kokonaan.
Onpas erilaisia naisia palstalla :). Ihan lohdullista kuulla, etten minäkään ole ihan yksinäinen susi.
Minulla on f-kupin isohkot rinnat, ja sisäänpäin vetäytyvät nännit. Imetyksenkin jäljiltä toinen on edelleen aina kuopalla, ellen hieman "näprää" sitä esiin :D. Olen aina käyttänyt topattuja liivejä, ettei nolo kuoppa näkyisi esim. ohuen paidan läpi.
Imetys silti onnistui, vaikka olikin työlästä opetella. Rintakumi auttoi. Myös Nipletellä (tai joku muu valmistaja) on olemassa pumppuja, jos ei halua veitsen alle mennä. En suosittelisi kirurgiaa, sillä niissä on riskinsä mm. tunnon suhteen. Haluan silti olla luonnollinen oma itseni, vaikka en ihan normaali olekaan.
Teininä/parikymppisenä itsensä-vakavasti-ottavana-hempukkana tämä oli jäätävä nolouden aihe, jota piilottelin viimeiseen asti. Nyt kolmekymppisenä perheenäitinä asia ei juuri haittaa. On tullut nähtyä saunailloissa/uimahalleissa/elämässä jos jonkin näköistä "epämuodostumaa" ja mielenkiintoisia vartaloita. On leikkausarpia, rinnattomia naisia, isoja luomia, ihan laidasta laitaan kaikenlaista... Mikään ei ole saanut aikaan tyrmäysreaktiota. Kunnioitan jokaista vikoineen kaikkineen.
Haluan myös olla esimerkkinä lapsilleni ja näyttää, että minäkin olen arvokas ihminen ja kaunis nainen, vaikka en ole ihan samanlainen kuin muut. Minulla on poika, jolle myös aion opettaa, että naiskauneus tarkoittaa muutakin kuin MTV:n bikinimissejä.
No, meni nyt kyllä vähän paasaamiseksi... Mut pääasia siis se, että itseään tulisi arvostaa. Kun omaa terveen itsetunnon, se näkyy ulospäin ja siinä ei pienet kauneusvirheet haittaa. Ne herättävät vain mielenkiintoa.
Numerolle 37:
Olen AINA luullut että kaikilla on "vaahtokarkkinänni" eli tissit, jotka normitilassa hengaavat rentona, nänni pehmeänä.. ja kun tulee kylmä, niistä tulee ryhdikkäät ja nänneistä luodinkovat ulokkeet :D
Ainakin itselläni siis näin käy, joka kerta kun menen suihkuun... Kuin luonnonmukainen rintojenkohotus! :D
Ketun nokat kuulostaa aika kivalle.
Noloissa vartaloissa oli sisäänpäin kasvaneet nännit eikä niiden korjaus ollut varsinaisesti leikkaus, vaan ne kaivettiin esiin laitettiin ommel johonkin kohtaan ja valmis tuli.
Jossain olen nähnyt/kuullut että olisi laitettu lävistys ettei nänni pääse vetäytymään sisälle.
Laita ap kuva tissistä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 08:58"]Minulla oli aivan sama "ongelma", mutta asia korjaantui mieheni myötä joka sai ne houkuteltua esiin :D Ja asiaa ei sen jälkeen oo tarvinnu ees miettiä, kun tietää että toinen osaa niitä käsitellä!
Imetys oli ensimmäisen lapsen kanssa hankalaa, jouduin käyttämään rintakumia, kun lapsi ei saanut otetta nänneistä...toisen lapsen kanssa imetys onnistui heti ilman kumia, koska esikoisen imetys oli tuonut nännit esiin :)
Ei ne vieläkään isot ole, pienet nyppylät, mutta reagoivat herkemmin ja toimivat ns.normaalisti! Et mulla auttoi oikea mies ja imetys :)
Tsemppiä Ap, nännien metsästykseen :) Vaikkei iso ongelma olekkaan, mutta on kyllä ärsyttävä vaiva!
[/quote]
Mullekin kävi näin! Nännit oli aiemminkin, mutta ne oli sellaset täysin lättänät. Nyt toista kertaa raskaana ollessani huomasin että herttileijaa, siinähän ne nännit nyt törröttävät :D
Esikoista imetin vain 3 vko, juurikin nännien rakenteen vuoksi ei sujunut, mutta noinkin lyhyt aika näköjään toi mulle nännit! Ainakin väliaikaisesti, toivottavasti pystyisin nyt imettämään pidempään ja nännit jäisivät paikoilleen :)
Oletteko koskaan kuulleet termiä "vaahtokarkkinännit" ? Itse luulin pitkälle teini-ikään sen olevan normaalia, että nännit niin sanotusti kovettuvat vain palellessa tai kiihottuessa.. Minulla on painonvaihteluista riippuen ollut c/d- kuppi, mutta nännit ovat aina sellaiset pehmeät, normaalitilassa ei sellaista törröttävää nänninipukkaa ole näkyvissä.. Nännipihat ovat normaalin kokoiset, jopa vähän suuret, mutta nänni tosiaan tulee näkyviin vain edellä mainituissa tilanteissa.
Rintani myös normaalitilassa näyttävät paljon roikkuvammilta, kuin tässä "nänni näkyy" tilassa