Äitini mukaan vauva nukkuu parhaiten vaunuissa parvekkeella
Kerroin siis että 4 kk vanha poikamme ei nuku enää päivunia kuin max 45 min kerralla. Hän neuvoi minua laittamaan vaunut parvekkeelle ja siellä tulisi nukkumaan tuntikaupalla :)
Jos vauva ei nuku edes liikkuvissa vaunuissa niin miksi hän yhtäkkiä vetäisi sikeitä parvekkeella? No ei sillä, kyllähän me tuotakin sitten aiotaan kokeilla, kyllähän isoäidit tietää parhaiten. :o)
Kauhisteli vielä sitä että eikö neuvolassa todella ole kerrottu että vauva nukkuu ulkoilmassa kaikkein parhaiten? :o) Eipä tarvi sanoa kun tajuan sen itsekin? Meidän poitsu ei vaan nuku niin se ei nuku?
Kommentit (14)
mut ootas kun syksyn kuulaat ilmat tulee, niin saat nauttia monen tunnin rauhasta. Mun yksi lapsista nukkui yli 6h ja mitä kylmempi niin sen parempi.
meillä lapset on vetäny pienestä asti 4h unia ihan vaan sisällä omassa sängyssä, harvoin vaunuissa, eivät oo oikein rauhoittuneet vaunuihin.. Että sekin voi olla vaihtoehto. Usein jätän ikkunan ainakin raolleen huoneessa jossa vauva nukkuu.
Minunkin äitini oli ihan varma että ulkona ätkä kyllä nukkuisi...
No, äidin luona on istten saanut nukkua ulkona mutta oli äidinkin sitten pakko hyväksyä se että ei ole mtn väliä missä poika nukkuu niin nukkuu vain 30min.
Oli se sitten ulkona vaunuissa, tai kävelyllä, tai sisällä....
Lapseni ovat jo teinejä, ja muistan, että tosiaan ulkona nukkuivat tuntikausia, jopa melkein vastasyntyneinä. Ja mitä kovempi pakkanen talvella, sen paremmin nukkuivat. Oli jopa erikseen vanhat ja huonokuntoisemmat parvekevaunut, niin tarvinnut käyttövanuja siirrellä partsille vaan siellä oli omansa. Vielä n. 15 vuotta sitten ihan neuvolassakin puhetta tästä, että ulos nukkumaan tietenkin, säällä kuin säällä.
mutta kun se ei nuku ulkona, oli liikkuvissa vaunuissa, seisovissa vaunuissa, hytkytettävissä vaunuissa, kun se ei NUKU, miksi se nukkuisi yhtäkkiä parvekkeella? :D Mä en käsitä :D No, pitää huomenna kokeilla, ehkä mä sitten tajuan :)
ei ne kaikki vauvat nuku pitkiä unia. Ne, jotka nukkuu, nukkuu kait yleensä hyvin ulkona, mutta ei se mikään takuu ole. Mulla yksi nukku ulkona 4h, toinen jopa 8h ja kolmas 0.5h. Kolmas saattoi omassa sängyssään nukkua max 2h, mutta ulkona ei ikinä päästy tuohon. Jos lapsi nukkuu huonosti niin oletko varma, että ei ole vatsakipuja (allergia).
lapsia on hyvä nukuttaa ulkoilmassa. Silloin tosin monien asuntojen sisäilma on voinut olla hyvinkin kehno. Tästä juontaa juurensa käsitys, että lapsi nukkuu hyvin ulkona. Meillä tämä kyllä piti paikkansa.
ei se tarkoita, että kaikki, tai juuri sinun vauvasi kuuluisi heihin.
Meidän esikoinen veteli vaan 5-10min päikkäritirsoja jos hytkytti sitteriä, muuten heräsi takuuvarmasti. Äitiä vähän väsytti. Isompana sitten nukkuikin päikkärit monesti ulkona vaunulenkin jälkeen, ja paaljon pidempään kuin jos sisällä omassa sängyssä ois ollu.
että keskimäärin vauvat nukkuvat pidempiä unia ulkosalla. Joten ihan kokeilemisen arvoinen idea. Mun vauva ei suostunut nukkumaan vaunuissa vaikka kuinka yritin, kunnes viisikuisena yhtäkkiä alkoi nukkua vaunuissa. Sitten vetelikin 2 tunnin unia entisten 35min pituisten sijaan.
Ikäeroa 1v3kk enkä nähnyt mitään järkeä siinä,että juoksen makkarin ja vaunujen väliä vaan lapset nukkuivat pääsiassa sisällä ja hyvin nukkuivatkin.
Kerroin siis että 4 kk vanha poikamme ei nuku enää päivunia kuin max 45 min kerralla.
Meillä tuonikäinen nukahti uudestaan syliin kun heijasin. Vauva sai nukkua sylissä lisää ja minä katsoin telkkarin päiväohjelmia tai luin. Toinen lapsi nukkui lisää kantoliinassa, niin sain jotain tehdyksikin.
ulkona paljon paremmin kuin sisällä. Ihan totta äitisi puhuu. Tuskin menetät mitään, jos kokeilet :)
missään muualla ei nukkunut kuin paikallaan olevissa vaunuissa.