Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako muuttaa Nekalaan (Tre)

Vierailija
23.05.2014 |

Hyvältä vaikuttava asuntotarjous tuli, olisi tarve lyhytaikaiselle vuokra-asunnolle. Mutta, se on Nekalassa, mistä olen kuullut "vaikka mitä". Vuokranantaja väittää, että alue, missä talo sijaitsee on rauhallista.

No menemme joka tapauksessa sitä katsomaan.

PS, toimiiko teillä chromet yms? En vastaile tänään enää, kun jouduin kirjoittamaan tämän eri selaimella, mitä en mielelläni käytä.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko nyt vähän enemmän kommentteja?

En halua sanoa tarkkaa osoitetta, mutta ei ole mikään yllämainituista.

Vierailija
2/45 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on niitä puutaloja nii en muuttais

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa! Kun käyt katsomassa asuntoa, katsele ympärillesi. huonompiakin kohtia on. Harmi ettet voi sanoa katua, täältä löytyisi tietoa :)

Vierailija
4/45 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut Nekalassa 2 vuotta, monet kerrat näkyi poliisiautoja, autoja polteltiin ja pariin kertaan herännyt yöllä melko outoihin ääniin ja ihmisten huuteluihin.

Mutta siis itselleni ei mitään ikinä ole käynyt vaikka olenkin kaupingista käppäillyt aamuyöstä kotiin vaikka sitten ihan ympäripäissäni.

Vierailija
5/45 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on esim. Muotialantiellä, niin tosi kivaa aluetta. Vuosia asuin, rauhassa.

Vierailija
6/45 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on ilmeisesti lähellä tuota Muotialan tietä, puutalo on, mutta siinä on vieressä paljon omakotitaloja, jos osasin mapsilla oikean talon bongata. Ei ole varsinaista puutaloaluetta. Edullinen hinta houkuttelee - oma tarkoitus hankkia, mutta koeaika halutaan kuitenkin asua vuokralla. Uusi työ ja uusi paikkakunta. Siistinä näköisiä taloja nuo ainakin mapsissa on. 

Vierailija
7/45 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekalankulmassa ei ole enää sitä kamalaa juoppotaloa, se remontoitiin täysin, vuokrat nousivat ja nykyään se alue on rauhoittunut tosi paljon, siellä asuu opiskelijoita enimmäkseen nykyään. Ei Nekala mikään eliittialue vieläkään ole, mut meno on siistiytynyt kuitenkin paljon. Asuin siellä vuoden enkä nähnyt kertaakaan poliiseja, talo oli hiljaisia missä olen ikinä asunut, superhalpa iso kaunis asunto (50 l-talossa) ja kävelymatka keskustaan. Toki jos pelkkä pulsujen näkeminen kadulla masentaa niin, että sen välttääkseen on valmis maksamaan vähintään 100 e enemmän vuokraa kuussa, en suosittele, mut mitään varsinaista häiriötä en tuolla kokenut.

Vierailija
8/45 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Tampereella ei halua juoppoja nähdä, ei viikonloppuisin kannata varmaan mennä keskustaan. Olen kuitenkin siellä sen verran usein käynyt muissa asioissa, asunutkin tosin, mutta siitä on kauan aikaa enkä muista edes kunnolla mikä paikka se oli, oli vähän raja-alueilla, mutta samoilla busseilla meni porukkaa laskettelemaan ja Turtolan? Citymarket oli lähellä. Se alue oli kyllä tosi hiljaista. Ap. Nekalassa ei silloin asunut ketään tuttuja. Viinikassa joku, se oli lähellä ja se oli vähän outo talo, missä ko. kaveri asui. 

Vierailija
9/45 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa naapuriksi! :D

Vierailija
10/45 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asuuhan siellä Sanna-Raipe Helminen.

Vierailija
11/45 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap voisi lisätä, ettei ole elämässä tullut sellaista kaupunkia vastaan, missä ei keskustassa pulsuja ole, varsinkaan kesäisin. Juopot yleensä ovat harmittomia, jos eivät samaan taloon satu, hehän lähinnä tappelevat keskenään. Rikolliset ovat se pelottavampi juttu. 

Vierailija
12/45 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon olen googletellut kokemuksia ja huonoja kokemuksia on paljon, mutta jotkut sanovat, että ihan ok. Pakkohan siellä on muitakin kuin juoppoja asua, kun on koulukin ja paljon taloja. Pari vuotta sitten tuhopoltettu paikka ei kyllä ole kovin kaukana; senkin löysin googlella, ehkä noin kilometrin päässä. Mutta mies muistutti, että aikaisemmankin paikkakunnan alueella tapahtui murha ja siitä paikasta asuimme tapahtumahetkellä vain 300 metrin päässä, hyvää aluetta vieläpä, mutta juuri siinä kohti sellainen hyvin pieni epämääräinen alue. 

Päätimme nyt ottaa tämän asunnon, mutta emme suostuneet tekemään määräaikaista vuokrasopimusta, vaan toistaiseksi voimassa olevan, että irtisanominen olisi helpompaa. Vuokranantaja on aikoinaan ostanut asunnon omaan käyttöönsä ja tarvinnut isomman, jättänyt tämän sitten sijoitusasunnoksi. Näin meille selitti. Vuokranantaja suostui toistaiseksi voimassaolevaan, koska ilmeisesti piti meitä luotettavina vuokralaisina, mitä varmasti olemmekin. Näin siis siksi, että määräaikainen on vaikeampi irtisanoa ja jos löytyy joku hyvä, ei vuokra-asunto sido. 

Tuosta koulustakin löytyi aika negatiivista tekstiä, mutta se on ilmeisesti muuttunut äskettäin yliopiston kouluksi? Entisellä paikkakunnalla ainakin normaalikoulua pidettiin vähän elitistisenä kouluna; opetuskoulut taitaa aina olla sillä nimellä. 

Vierailija
13/45 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä minusta mitenkään vaarallista ollut. Huonointa alueessa oli minusta ankean teollisuusalueen läheisyys (omalta asunnoltani, teille tarjottu taitaa olla siitä kauempana, Muotialantien lähellä on siirtolapuutarhaa, iso puisto ja maaseutumaista palstaviljelyaluetta eli siellä viihtyisämpää) ja tietynlaisen huono-osaisuuden näkyminen (kadulla näki ehkä keskivertoa useammin sekaisin olevia ihmisiä, lähipuistossa päivysti juopporemmi, bussissa narkkiporukka vaihtelee pillereitään) ja siitä leviävä toivottomuuden ilmapiiri. Bussipysäkki sotkettu ja uusi rikottiin suunnilleen heti jne. ja aikataulut tagien peitossa. Mutta niin ne on monessa muussakin paikkaa (mm. Pispala on sutattu vähintään yhtä tehokkaasti ja sitä ei kukaan pidä huonona alueena).

Mutta en kyllä minkäänlaista sivullisiin kohdistuvaa häiriötä tai häirintää huomannut ikinä. Mun pyöräkin sai ihan rauhassa lojua pihassa.

Omakotitaloissa vaikutti asuvan ihan tavallisia lapsiperheitä ja mukavia koiranomistajia (mulla koira, niin tuli juteltua). Muotialan rajalla jo sitten uusista taloista päätellen varakkaampaakin väkeä.

Vierailija
14/45 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Nekalaan ensimmäiseen omaan asuntoon 18-vuotiaana: asunto juuri remontoitu, halpa ja lähellä keskustaa. Olen ehkä vähän arka, mutta minä oikeasti pelkäsin asua siellä! Jo 4kk jälkeen aloin etsimään uutta asuntoa, jota jouduinkin etsimään melkein puoli vuotta, enkä vikoina kuukausina uskaltanut enää olla kotonani yötä yksin. Alakerrassani asui työtön ja juoppo mies (mahdollisesti jotain aineitakin), joka ei ymmärtänyt että joku muu haluaa nukkua arkiöisin. Kävin monta kertaa sanomassa hänelle asiasta (ainoastaan, jos poikaystäväni oli mukana - yksin en uskaltanut) ja soitin myös poliisit, mutta tilanne ei rauhoittunut. Juhli kavereidensa kanssa useampana yönä viikossa. Kotikadullani vastaan tuli juuri vankilasta päässyt mies, joka halusi lainata puhelinta ja soittaa eksällään, jonka oli pahoinpidellyt. Kerran tuntematon mies jahtasi minua bussiin, pysähtyi ovelle ja tuijotti minua lasin läpi tulematta sisälle. Myös poliiseja näkyi alueella usein ja kerran myös heitä pakenevia miehiä.

Eli omasta kokemuksesta en voi suositella, ainakaan yksin asuvalle naiselle, mutta toisaalta olin myös tuolloin nuori ja muutenkin jännitti asua ensimmäistä kertaa yksin.

Vierailija
15/45 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekalassa tuli aikanaan asuttua 5v. Osa alueesta on tosiaan aika pahanlaista: Nekalantie, Riihitie, Jokipohjantie.

Mutta tosi rauhallista ja kivaa myös toisella kulmalla! Jos asunto on Kuoppamäentie-Muotialantie- niiden poikkikaduilla  tj. sielläpäin niin rohkeasti vain! Siellä on ihan ok meininki. Voisin muuttaa itsekin, niille seuduille. K-Ruokalähde on ihan kiva lähiruokakauppa.

Vierailija
16/45 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 22:44"]Muutin Nekalaan ensimmäiseen omaan asuntoon 18-vuotiaana: asunto juuri remontoitu, halpa ja lähellä keskustaa. Olen ehkä vähän arka, mutta minä oikeasti pelkäsin asua siellä! Jo 4kk jälkeen aloin etsimään uutta asuntoa, jota jouduinkin etsimään melkein puoli vuotta, enkä vikoina kuukausina uskaltanut enää olla kotonani yötä yksin. Alakerrassani asui työtön ja juoppo mies (mahdollisesti jotain aineitakin), joka ei ymmärtänyt että joku muu haluaa nukkua arkiöisin. Kävin monta kertaa sanomassa hänelle asiasta (ainoastaan, jos poikaystäväni oli mukana - yksin en uskaltanut) ja soitin myös poliisit, mutta tilanne ei rauhoittunut. Juhli kavereidensa kanssa useampana yönä viikossa. Kotikadullani vastaan tuli juuri vankilasta päässyt mies, joka halusi lainata puhelinta ja soittaa eksällään, jonka oli pahoinpidellyt. Kerran tuntematon mies jahtasi minua bussiin, pysähtyi ovelle ja tuijotti minua lasin läpi tulematta sisälle. Myös poliiseja näkyi alueella usein ja kerran myös heitä pakenevia miehiä.

Eli omasta kokemuksesta en voi suositella, ainakaan yksin asuvalle naiselle, mutta toisaalta olin myös tuolloin nuori ja muutenkin jännitti asua ensimmäistä kertaa yksin.

[/quote]

Milloin asuit tuolla? Muutin itsekin suoraan kotoa Nekalaan ja meno meidän talossa oli aika kamalaa (pahamaineinen Nekalankulma 5,joka nykyään on muuttunut täysin) . Mut nyt 10 vuotta myöhemmin, kun vähän pahoin odotuksin jouduin palaamaan sinne (oli pakko saada nopeasti vaan joku asunto Tampereelta ennen töiden alkua, ei ollut paljoa aikaa valikoida) ei ollutkaan enää mitään ongelmia. Nää on tietty ihan talosta ja jopa rapustakin kiinni hirveästi, ihan tuurista kiinni millainen naapuri sattuu.

Vierailija
17/45 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä jankkaa vielä. Mitä siinä osoitteen Lounaantie 10 tuhopoltetun talon tilalla on, vai onko mitään? google maps on sen verran vanha, että se talo näkyy vielä siinä ehjänä, vertailin palokuviin. 

Vierailija
18/45 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin siinä siirtolapuutarhan nurkilla muutaman vuoden ja vain yksi pelottava tilanne tuli vastaan (juoppo uhkaili bussipysäkillä, kun en antanut rahaa, kävelin seuraavalle pysäkille karkuun). Viihdyin todella hyvin. Edelleen voisin muuttaa Nekalaan, vaikka minulla on nyt kaksi pientä lasta.

Vierailija
19/45 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 22:44"]

Muutin Nekalaan ensimmäiseen omaan asuntoon 18-vuotiaana: asunto juuri remontoitu, halpa ja lähellä keskustaa. Olen ehkä vähän arka, mutta minä oikeasti pelkäsin asua siellä! Jo 4kk jälkeen aloin etsimään uutta asuntoa, jota jouduinkin etsimään melkein puoli vuotta, enkä vikoina kuukausina uskaltanut enää olla kotonani yötä yksin. Alakerrassani asui työtön ja juoppo mies (mahdollisesti jotain aineitakin), joka ei ymmärtänyt että joku muu haluaa nukkua arkiöisin. Kävin monta kertaa sanomassa hänelle asiasta (ainoastaan, jos poikaystäväni oli mukana - yksin en uskaltanut) ja soitin myös poliisit, mutta tilanne ei rauhoittunut. Juhli kavereidensa kanssa useampana yönä viikossa. Kotikadullani vastaan tuli juuri vankilasta päässyt mies, joka halusi lainata puhelinta ja soittaa eksällään, jonka oli pahoinpidellyt. Kerran tuntematon mies jahtasi minua bussiin, pysähtyi ovelle ja tuijotti minua lasin läpi tulematta sisälle. Myös poliiseja näkyi alueella usein ja kerran myös heitä pakenevia miehiä.

[/quote]

Ja tästä on, mitä... 15 vuotta? Nekala on siistiiytynyt todella paljon viime vuosina. Mainettaan parempi paikka nykyään.

Vierailija
20/45 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan. Itse asunut Viinikassa ja nyt Iidesrannassa, yhteensä noin 25 vuotta. Wanhasta Tapista saat hyvän lähikuppilan ja tutustut ihan fiksuihin nekalalaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi