Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opelta pari vinkkiä kevätmuistamisiin

Vierailija
30.05.2012 |

Ihan ekana, mitäänhän ei ole PAKKO ostaa ja minua ei henkilökohtaisesti millään tavalla loukkaa tai harmita, jos joku ei muista - ei edes silloin, jos tiedän, että perheellä olisi kyllä ollut taloudellisesti edellytyksiä muistaa.

Mutta jos vanhemmat haluavat opettajaa muistaa, niin mieluummin yhdistäkää koko luokan vanhemmat voimanne : ihan parillakin eurolla per oppilas saa jo jotain vähän isompaa ja pysyvämpää. Opeilla tuppaa olemaan kaapit ja pöydät täynnä kaikenmaailman kynttiläkuppeja, yksittäisiä mukeja ilman pareja ja suklaarasioita, puhumattakaan kukista.

Myöskään mitään koriste-esineitä ei kannata ostaa, ellei opettajaa oikeasti tunne hyvin myös muuta kautta ja sitä myöten voi päätellä hänen makuaan, mitä sisustukseen tulee.

T. lastentarhanopena ensin pari vuotta ja nyt onnellisesti luokanopena useamman vuoden :)

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttäreni luokalla on aktiivinen äiti, joka joka joulu ja kevät kerää kaikilta HALUKKAILTA 5-10€. Eli saa itse päättää paljonko laittaa tolta väliltä. Rahoilla noin 150-200€ on aina ostettu joku lahjakortti. Uskon, että opettajalle paljon mieluisampi kuin tosiaan ne tuikut, suklaat ja leikkokukat

Noin suuren lahjakortit on jo kiusallisia ottaa vastaan! Jotain suhteellisuutta nyt hei!

Vierailija
42/51 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset haluaa muistaa opettajaansa ja niin minäkin. Vanhemman kannaltakin yhteislahjakeräys on mukavan helppo, jos vaan joku sen organisoi, mutta jos ope on ollut erityisen merkityksellinen ja auttanut paljon juuri minun lastani, haluan antaa - todennäköisesti sen lisäksi, jotain oikeasti henkilökohtaista.

Opena musta on ihana saada kukkia - joo, ne kuolee pois, mutta on ihanaa kun on hetken aikaa koti täynnä kukkia, ei sitä ikinä raaski ostaa niin paljon niitä. Toinen, mistä tykkäisin tosi paljon, on nämä kirkon ulkomaan avun tms. vuohet ja muut. Ei tarvi mun säilyttää, lahjan antaja saa antamisen ilon ja saaja jotain hyötyä. Jos kysyttäisiin toiveita, vastaisin että sellainen aineeton lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisihan se aamukahvi parempaa, jonkun kersan kasvot siinä kupissa paistattelemassa:O

Vierailija
44/51 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisihan se aamukahvi parempaa, jonkun kersan kasvot siinä kupissa paistattelemassa:O

Toivon tämän olleen vitsi.

Vierailija
45/51 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ei enää nykypäivänä. Et sinä mene lähikaupan kassamyyjällekään ostamaan lahjoja, vaikka se miten sua olis palvellut vuoden mittaan. Et vie siivoojalle kukkia siitä että se on siivonnu sun jäljet monta vuotta. Et jätä postinkantajalle lahjakorttia oven pieleen siitä hyvästä että se tuo postit sulle ajallaan.

Hei haloo, ei se opettaja mikään erityistapaus ole tai muuten niin ylempiarvoista työtä tee kun muutkaan ihmiset. Turhaa ahneutta ja materialismia. Ymmärrän tietty ton ap:n pointin, ettei kukaan halua turhaa krääsää, mutta mieluummin koulut vois ottaa käytännön ettei kukaan osta opettajille yhtään mitään. Mitenkään vähättelemättä opettajan työn merkitystä, mutta eiköhän ne oppillaat sen suurimman työn tee..

mielestäni on kyse peruskohteliaisuudesta. Me muistamme lasten opettajat ja harrastusten vetäjät ainakin näin keväisin, usein joulunakin.

Ostan pikku lahjat myös valvontaluokkani oppilaille.

Itse en odota lahjoja saavani, mutta kyllä niitä oppilailta joka kevät tulee, yleensä kukkia ja itsetehtyjä makeisia tms. Pelkkä korttikin kiitoksineen lämmittää kovasti mieltä.

Mutta kaikenkaikkiaan jään varmasti "tappiolle" tässä muistamisasiassa (vrt. 23 lahjaa oppilaille kun nämä antavat minulle kukin yhden). Vaan ei harmita ollenkaan!

Vierailija
46/51 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajan ja oppilaan suhde on kuitenkin yksi pitkäaikaisimmista asiakkuussuhteista. ihan samalla tavalla vein munkkikahvit palkkioksi edesmenneen isäni hoitamisesta niille kahdelle osastolle, joilla tuo oli hoidossa. kassoja ja posteljooneja en muista (muuta kuin kohteliaalla käytöksellä), koska kyse ei ole samalla tavalla pitkäaikaisista ja molemminpuoliseen vuorovaikutukseen perustuvista asiakkuussuhteista. rappukäytävämme siivoojaa kyllä muistimme porukalla, kun vielä kerrostalossa asuimme.

Vierailija
47/51 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e lahjat pitäisi ilmoittaa verotuksessa.

Vierailija
48/51 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50e lahjat pitäisi ilmoittaa verotuksessa.

Vierailija
49/51 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain kerran lähtevältä ysiluokalta yhteislahjan: 60 euron lahjakortin käsityöliikkeeseen. Se oli maksanut 3 euroa per nokka, ja luokka tiesi kyllä, että olen käsityöihmisiä. Se oli tosi mieleinen lahja, juuri minua ajatellen valittu.

Ja hei, meillä annetaan joululahja jopa roskakuskille... Miksei sitten päätöslahjaa opettajalle, joka on vuosikaudet luotsannut ja puinut lapsemme asioita, kasvattanut, opettanut, ollut läsnä, huolehtinut asioista. Joinakin päivinä opettaja näkee lasta jopa enemmän kuin me vanhemmat, jos sattuu lapselle harrastusilta tai töissä iltavuoro.

Vierailija
50/51 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e lahjat pitäisi ilmoittaa verotuksessa.

Summa on yli 4 000 euroa.

Vierailija
51/51 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvi enää miettiä, mitä ostaa. Eli opettajat laittaa kevätjuhlakutsuun wilmaan tilinumeronsa ja siihen viestin, että jos haluatte antaa lahjoja, voitte kartuttaa opettajan kesälomarahastoa.

Se yhteislahjan kerääminen on aika kova homma. Jonkun pitää töiden lisäksi alkaa kerätä sitä ja ottaa yhteyttä kaikkiin vanhempiin ja laittaa viestiä. Vie aika monta tuntia aikaa saada opettajalle heidän toivomansa yhteislahja.

Mutta tilinumero ja enää ei tarvitse miettiä, mitä ostat. Tämä on kiva ratkaisu. Meidän opettaja käyttää tätä ja me vanhemmat olemme tyytyväisiä kun helpottaa lahjan laittoa. Naps vain ja rahat siirtyy open tilille ja lahja on siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän