Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sallisitko eutanasian masentuneelle/skitsofreenikolle?

Vierailija
30.05.2012 |

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sallisin. Turhia puheita nuo, selvisin masennuksesta, onneksi en tappanut itseäni. Jos olisit sen tehnyt, et tietäisi asiasta mitään, eikä toisia mahdollisuuksia ole, turha jossitella. Ainoa syy, miksi eutanasiaa halutaan rajata, aivan kuten itsemurhiakin (pakkohoito jos vaaraksi itselle) on lähtöisin muista ihmisistä kuin yksilöstä itsestään. Muiden kärsimyksestä, jos toinen päättää päivänsä. Ja tämä on mielestäni väärin. En minäkään päätä päiviäni, koska en halua tuottaa läheisilleni tuskaa. Mutta lähtökohtaisesti kukaan meistä ei voi olla velvollinen elämään muita ihmisiä varten, jos oma elämä aiheuttaa äärimmäistä kipua.

Olet vapaa tappamaan itsesi koska tahansa, kukaan ei sitä kiellä.

Eutanasiassa on kyse vähän muusta, kuin sekopäisten mielisairaiden oirehtimisesta.

Sekopää mielisairas sitten varmaan voi tappaa itsensä rysäyttämällä tuonne liikenteen sekaan? Sekö on parempi vaihtoehto.

Vierailija
22/22 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasiaa tarvitaan siihen, että ihminen ei jaksa enää elää. Hän haluaa kuolla.  Minä esim. en pystyisi tappamaan itse itseäni! Minun tuurillani epäonnistuisin kuitenkin, sitten elää kituuttaisin ehkä fyysisestikin vammautuneena. Henkisesti ja fyysisesti risana. Mahtavaa! Sitäpaitsi lääkärin suorittama eutanasia on ns. siisti tapa lähteä ajatellen esim. heitä, jotka joutuvat korjaamaan itsemurhaajan jäljet (esim. aivot ammuttu tapeteille jne.) ja omaisillekin varmasti parempi vaihtoehto kuin löytää läheinen vaikkapa hirttäytyneenä. En todellakaan haluaisi omaisteni joutuvan kokemaan mitään näin rumaa. Ja tarkennuksena vielä: puhun masentuneista ihmistä. Eli mielestäni masentuneille, ahdistuneille yms. tulisi sallia eutanasia!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi