Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä viemään lapsi kitarisaleikkaukseen

Vierailija
30.05.2012 |

Meillä olen kotona lasten kanssa, pienempi vajaan vuoden. Isommalla on kitarisaleikkaus edessä. Mieshän jos vie lapsen sinne, saa lääkäriltä todistuksen ja voi näin ottaa päivän palkattomana vapaana. Mutta tuntuu minusta niin vaikealta olla itse olematta mukana tuolla leikkauksessa. Kipeänä lapsi enemmän kaipaa äitiä, vaikka isäkin on läheinen. Ja tiedän että olen kotona huolesta soikeana. Toisaalta, isä itse sanoi että hän voi mennä ja miksei olisi ihan yhtälailla hyvä hänkin siellä, miksi se aina pitäisi olla minä joka mukana lääkärijutuissa... niin kaksijakoiset mun ajatukset nyt.

Mitä jos lapsi itkee mua leikkauksen jälkeen, on huonovointinen ja vielä äiti kaukana? Ääh. Mitä ajattelette? Menisittekö itse?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tokkurainen kyllä, ja se on varmaan hetki, joka onkin parempi olla isän sylissä (äidit taitavat keskimäärin ottaa sen aika raskaasti). Leikkauksen jälkeen saa jätskiä ja mehua ja hoitajat ovat varmasti ihania, joten anna mennä vaan. Meillä tosin oli niin, että kun kuopuksen korvat putkitettiin yksityksellä lääkäriasemalla oli ohjeissa, ettei lapsi saa matkustaa yksin auton takapenkillä oksennusvaaran takia. Eli oli pakko saada isommalle hoitaja ja molemmat vanhemmat mukaan. Ei hajuakaan ottiko mies palkallista vai palkatonta, varmaan palkatonta.

Vierailija
22/31 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kitarisaleikkauksesta kovin kipeäksi? Tuleeko verta jälkikäteen?

Nielurisaleikkaushan aika iso ja kivulias, mutta miten kitarisa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi melkoisen tökeröä miehellesi jos syrjäyttäisit hänet. Sehän olisi selvä epäluottamus hänelle.

Vierailija
24/31 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on vähän sellanen, ettei edes ymmärrä noita epäluottamuslauseita. On vähän reppanatyylinen, sillä en luotakaan.

Jos lapset ovat kipeitä, mies ei koskaan välitä hoitaa ja huolehtia heistä yöllä. Ei siis _tajua_ että lapsista huolehditaan myös öisin jos tarve vaatii. Ja rehellisesti, en luota täysillä tällaisen ihmisen hoitoon:/

Vierailija
25/31 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 4v kitarisaleikkauksessa isän kanssa kun äiti oli töissä. En ollut tottunut isän kanssa menemiseen ja kaipasin äidin huolenpitoa.

Silti sanoisin, että anna isän viedä lapsi.

Vähän asian vierestä: Näin painajaisen tuossa ekassa nukutuksessa. Seuraavan kerran kun nukutettiin olin 16v nielurisaleikkauksessa (minne en halunnut kuin poikaystävän viemään) ja näin saman painajaisen. Sen jälkeen mua ei ole nukutettu.

Vierailija
26/31 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä.

Mä en yhtään ihmettele ettei sun mies ota lapsista vastuuta. Eihän sillä ole oikeasti mitään mahdollisuutta kun sä olet niin ammattilainen.

Käykö sun mies töissä? Selviääkö se siellä ilman sun apuasi?

Älä kuitenkaan tule tänne myöhemmin ruikuttamaan, että mies ei tee mitään oma-aloitteisesti jne.

Meidän perheessä on vanhemmuus jaettu alusta asti tasan, eikä meillä ole ikinä ollut tällaisia ongelmia.

Vierailija
27/31 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekin kirjoittanut lapun miehelle kun vienyt lapsia lääkäriin ja pitänyt esim.oireer ja kuumeet,laittaa,ja jos on ollut jotain kysyttävää.

Vierailija
28/31 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mietin että kirjoitan lapun. Mieheni tuntien unohtaa sen autoon tai jonnekin takataskuunsa, eikä saa kaivettua esille.

Harmittaa, kun mies niin epävarma ja jotenkin tuollainne, etten voi luottaa vaikka haluaisin. Ei ymmärrä ajatella asioita, eikä saa itsestään irti juttuja. Hoitaa lapsia, mutta on tosi huono ottamaan jämäkästi vastuuta ja ajattelemaan omilla aivoillaan. Töissä tekee suorittavaa perustyötä ilman vastuuta. Eipä sekään kehitä..

Vierailija
29/31 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nämä jutut on alusta asti jaettu ja se käyttää lapsen lääkärissä, jolla siihen helpommin mahdollisuus.

Vierailija
30/31 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esikoiselle tehtiin korvien putkitus,oltiin molemmat mukana,mutta silloin ei ollut muita lapsia. En halunnut "omia" tilannetta itselleni,joten oltiin molemmat paikalla.

Nyt on kaksi lasta ja vuorotellaan miehen kanssa,kumpi käy lääkärissä ja neuvolassa lasten kanssa. Voisin kuvitella omassa tilanteessa, että voisin laittaa miehen lapsen kanssa yksin leikkaukseen. Ainakin jos se olisi helppo ratkaisu toteuttaa esim. miehen töiden kannalta.

Kuitenkin jos oikein huolettaa, laittaisin nuoremman hoitoon jos se on mahdollista ja menisin miehen kanssa kahdestaan.

Itse uskaltaisin miehen päästää yksinäänkin lapsen kanssa. Kun äiti ei ole paikalla, lapsi osaa turvautua isäänkin.

Vierailija
31/31 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anestesia lääkäri kysyy ennen leikkausta kaiken sillä hetkellä ollellisen lapsen terveydentilasta. Isä varmaakin muistaa vastata kysyttäessä.

Ja mitä ei erikseen kysytä, niin niillä asioilla ei kyseisen toimenpiteen kannalta ole merkitystä.

Vanhemman tehtävänä on olla vanhempi, ei ammattilainen. Ammattaliaiset huolehtivat kyllä, ettei lapsellasi ole hätää.

Anna toki isän viedä lapsi leikkaukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi