Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se on lasten kevätJUHLA! Tätä ei moni ymmärrä.

Vierailija
29.05.2012 |

Kotiuduttiin lapsen kevätjuhlasta. Kyseessä alle kouluikäinen ja tämä oli hoitopaikan juhla. Kovin moni aikuinen ei vaan tajua mitään juhlapukeutumisesta. Eräällä oli likainen ja kulahtanut t-paita, oli raksahousua, farkkua jne. Näiden lapsilla näkyi samanlaista vaatetusta.

Johan kutsussakin lukee, että kyseessä on juhla ja juhliin yleensä pukeudutaan eri tavalla kuin kotona tai työmaalla. Vai meneekö nämä samat ihmiset muihinkin juhliin vastaavanlaisissa vaatteissa. Vai ajatellaanko, että kun kyseessä on lasten juhla, ei sillä vaatetuksella ole niin väliä???? Hoitajat ja lapset ovat kuitenkin nähneet vaivaa ohjelman ja tarjoilujen eteen. Eipä sitä tunnuta arvostavan kun juhliin tullaan likaisissa tai ei-juhlavaatteissa.

En tarkoita, että päälle pitäisi vetää pikkumustaa tai iltapukua, mutta voisihan sitä vähän nähdä vaivaa pukeutumisen eteen. Vähintä mitä voi tehdä, on laittaa puhtaat ja siistit vaatteet.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä maailman onnettomin tekosyy.

Ei ehdi aamulla ottaa mukaan jotain juhlavampaa mitä heittää raksavaatteiden päälle? Aika helvetin kiirettä tosiaan piisaa suomalaisilla sukkasandaalijunteilla :)

Muuten kyllä oltaisiin hienona, mutta kun ei ehdi niin ei ehdi.

Ou jess.

Vierailija
42/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä olen kerennyt vaihtaa juhlavammat vaatteet töissä, ottanut ne aamulla mukaan... ei se vaikeata ole.. toisin, mulla on auto...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarkka puketumisestani ja työni vuoksi (juristi) päiväkodin juhlissa yleensä ihan edustuskunnossa. Mutta eipä siellä kovin juhlavasti ihmiset ole pukeutuneet. Puvut on miehistä ainoastaan niillä, ketkä sitä työnsä vuoksi muinakin päivinä käyttävät. Vaikka muutoin saatan etiketistä nipottaakin, ei ole tullut mieleenkään kummeksua vanhempien pukeutumista. Päiväkodin tilaisuudet eivät ole mitään edustustilaisuuksia, vaan vanhemmat ovat siellä seuraamassa lastensa esityksiä. Eihän teatteriinkaan enää nykyään ole pakko mitenkään erikoisesti tälläytyä, vaan normaalit, siistit arkivaatteet on ok.

Eiköhän kaikille ole selvää, että päiväkodin juhlat pidetään monesti heti työpäivän päätteeksi, jolloin vanhemmat tulevat sinne suoraan töistä. Ällöttävältä kuulostaa ajatus, että ruumiillista työtä tekevä vaihtaisi äkkiseltään juhlavaatteet vessassa tms peseytymättä lainkaan. Joku raksamies joutuisi viemään hiestyneen juhlapukunsa pk-juhlan jälkeen saman tien pesulaan. Ei kovin järkevää.

Vierailija
44/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikael

Vierailija
45/64 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulahtaneita t-paitoja, legginsejä, verkkareita yms. Muutenkin ihmiset pukee lapsiaa todella rumiin vaatteisiin.

Vierailija
46/64 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätänkö juhlan väliin, koska en ehdi mitenkään vaihtaa vaatteita, menen juhlaan. Lapseni on sen ansainnut.

Vierailija
47/64 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin ihmiset pukee lapsiaa todella rumiin vaatteisiin.

Vierailija
48/64 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukeutumaan juhliin, meillä ne ainakin alkavat tosi aikaisin. Olin ennen itsekin tarkka lasten juhlista, leninki päällä ja miehellä puku. Mutta nyt koulujen juhlissa olen ollut farkuissakin.

Vierailija
49/64 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se tärkein asia on kuitenkin se osallistuminen... Pienet on murheet...

Vierailija
50/64 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamat ja vaatteet likaisina tullaan juhliin :(. Kyllä siististi pukeutuminen ja erityisesti tilanteen mukaan pukeutuminen on liian monella hukassa.

Vierailija
51/64 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla muilla aikuisilla siistit vaatteet, useimmat tulleet suoraan toimistosta tmv, mutta yksi työtön äippä purjehtii paikalle likaisessa verskassa, karjuu lapsilleen rumasti kesken esityksen ja käyttäytyy muutenkin huonommin kuin kukaan lapsista. Tuossa pukeutuminen ei ollut se ainoa ongelma, mutta kun kotoa tulee niin olisi nyt edes puhtaat vaatteet laittanut!

Vierailija
52/64 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi pukeutua sitten hieman siistimmin sinne töihin tai ottaa sinne mukaan vähän siistimpiä vaatteita? Ihan kuin asia olisi niin mustavalkoinen...

Vierailija
53/64 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä siistejä vaatteita (jos ei voi töissä jo niin pukeutua) vaihtaa työpaikalla ennen kuin lähtee sieltä. Ei vie kuin viisi minuuttia, joten ei luulisi vaativan liikaa.

Kyllä tässä on ihan toisten ihmisten arvostuksen puuttteesta ja tilannetajun puutteesta kyse. Huonot tavat!

Vierailija
54/64 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin mamma tuli paikalle PUUKENGISSÄ, reisitaskuhousuissa jne.. HUHHUH... Ja meillä alkoi juhlat klo 18, pk sulkee ovensa klo 17, eli siinä on ollut matti ja maija myöhäsilläkin tunti aikaa käydä laittautumassa..

Vierailija
55/64 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulujuhlassa viimeksi. Itselleni tuli kovin ylipukeutunut olo, kun katsoi omia ja lasteni vaatteita ja vertasi muiden vaatetukseen.

Eräälläkin lapsella (oli siis pk:n lapsia, ei vieras) oli rikkinäiset collegehousut (polvessa iso reikä) ja todella kauhtunut t-paita (paidan kuvasta ei ottanut enää selkoa).

Vanhemmilla oli aika laaja pukeutuminen mutta aika paljon oli näitä ei juhlavasti pukeutunut. Muutamat miehet olivat laittaneet puvun päälle.

Vierailija
56/64 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pukenut kaikki lapseni viimeisen päälle.

Oma asuni olisi kelvannut vaikka yo juhliin, kiharsin hiukesi ja laitoin kaikki korutkin.

Esikoululaisten kevätjuhlissa edustimme vähemmistöä.

Vierailija
57/64 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä ei ollut kukaan juhlavaatteissa. Ei lapsetkaan, koska oli normaalin koulupäivä aikana ja toisekseen lapsilla oli esityksiin liittyvät roolivaatteet päällä. Juhlassa ei ollut tarjoilua.

Vierailija
58/64 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on usein noissa lasten kevätjuhlissa siistit farkut ja joku juhlava paita. Mitä vikaa noissa farkuissa silloin on??? Ei mulla ole mitään erillisiä juhlahousuja, kun ei ois yhtään mun tyyliä. Ja iso osa hameistani on sellaisia, ettei noi mun juhlavat paidat sovi niiden kanssa. Ja esim. talvella en pidä ollenkaan hameita (mulla on vain erilaisia kesähameita), joten silloin pidän aina juhlissa farkkuja, paitsi jos on jotkut häät tai vastaavat, joihin laitan juhlamekkoni. Ja tuo juhlamekko on taas liian hieno esim. lasten kevätjuhliin. Joten sori vaan, kun pidän silloin farkkuja!

Vierailija
59/64 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tämä juhla järjestettiin? Jos juhla järjestetään niin, että työssäkäyvä ihminen ei ehdi vaihtaa arkivaatteitaan juhlakuosiin ennen juhlaa, on selvää, että valtaosa vieraista on työvaatteissaan. Ei ole lainkaan kyse siitä, ettei osattaisi pukeutua.

Lapsen kevätjuhlassa on olennaisinta, että vanhempi on paikalla. Vähän suhteellisuudentajua nyt.

mikä ongelma on vaikka raksamiehelle ottaa siistimmät housut ja paita mukaan ja nopeasti vaihtaa vaikka vessassa?

Vierailija
60/64 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona vietettävään kevätjuhlaan ja makkaranpaistoon laitetaan ulkoiluun sopivat vaatteet, sisäjuhlaan paremmat ja juhlavammat vaatteet. Niin lapsille kuin aikuisillekin.

Satiinimekoista ja makkaranpaistosta seuraa rasvatahroja ykkösissä ja hiekkaiset sukkahousut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan