Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se on lasten kevätJUHLA! Tätä ei moni ymmärrä.

Vierailija
29.05.2012 |

Kotiuduttiin lapsen kevätjuhlasta. Kyseessä alle kouluikäinen ja tämä oli hoitopaikan juhla. Kovin moni aikuinen ei vaan tajua mitään juhlapukeutumisesta. Eräällä oli likainen ja kulahtanut t-paita, oli raksahousua, farkkua jne. Näiden lapsilla näkyi samanlaista vaatetusta.

Johan kutsussakin lukee, että kyseessä on juhla ja juhliin yleensä pukeudutaan eri tavalla kuin kotona tai työmaalla. Vai meneekö nämä samat ihmiset muihinkin juhliin vastaavanlaisissa vaatteissa. Vai ajatellaanko, että kun kyseessä on lasten juhla, ei sillä vaatetuksella ole niin väliä???? Hoitajat ja lapset ovat kuitenkin nähneet vaivaa ohjelman ja tarjoilujen eteen. Eipä sitä tunnuta arvostavan kun juhliin tullaan likaisissa tai ei-juhlavaatteissa.

En tarkoita, että päälle pitäisi vetää pikkumustaa tai iltapukua, mutta voisihan sitä vähän nähdä vaivaa pukeutumisen eteen. Vähintä mitä voi tehdä, on laittaa puhtaat ja siistit vaatteet.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat istuvat pimeässä salissa ja sitten lähtevät kotiin käteltyään opettajaa ja toivotettuaan hyvät kesät. En viitsi todellakaan sitä varten laittautua. Olin ihan normaleissa työvaatteissa eli pillifarkut, huppari ja tennarit. Päiväkodissa olen siivoojana.

Vierailija
22/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset laidasta laitaan pukeutuneita: shortseja, kulahtanut t-paita, ties mitä rompetta. Toiset juhlan mukaan. Ei minun lapsuudessani aikuiset tulleet koulun juhliin missään raksavaatteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta enemmän vaivaa oli perheistä, jotka eivät kyenneet tulemaan sovittuun aikaan paikalle ja niinpä juhlan alkaminen venyi melkein vartilla. Ja kyse oli pienestä porukasta. Kun kaikkien piti olla paikalla, yksi äiti vielä hätäili että älkää vielä aloittako, kun hänen koululaisensa tulee varmaan ihan kohta...huooooh.

Vierailija
24/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lapselle tärkeintä! Ja ihanaa, että isä on katsonut tilanteen niin tärkeäksi, että on mieluumin tullut juhliin "väärissä" vaatteissa, sen sijaan, että olisi jättänyt tilaisuuden (lapsen suureksi harmiksi) kokonaan väliin!

Vierailija
25/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lapselle tärkeintä! Ja ihanaa, että isä on katsonut tilanteen niin tärkeäksi, että on mieluumin tullut juhliin "väärissä" vaatteissa, sen sijaan, että olisi jättänyt tilaisuuden (lapsen suureksi harmiksi) kokonaan väliin!

olis vaikka huoltsikan vessassa ehtinyt vetää siisti housut ja paidan päälle???

sama muille työssökäyville ohjeeksi !!!

itsekin olen suoraan juhlista lähtenyt töihin yövuoroon, ja ihan vaan vessassa vaihdoin housut ja puseron, aikaa meni noin minuuttu!

eli kyse ei todellakaan ole ajasta, vaan halusta

ja ei iltamekko tartte olla, tai miehellä pukua

mutta siistit ehjät, ehkäpä vähän parempi kuin teepaita, miehellä joku kangaspaita, naisella joku tunika tms

eli ei ole iso vaiva

lapselle myös nätiti vaatteet, niitä löytyy joka kaupasta ihania monenn makun, eikä edes maksa juurikaan mitään.

ihmiset on tyhmiä ja eivät osaa arvostaa enää mitään.

Vierailija
26/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa?

Vierailija
27/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis vaikka huoltsikan vessassa ehtinyt vetää siisti housut ja paidan päälle???

sama muille työssökäyville ohjeeksi !!!

itsekin olen suoraan juhlista lähtenyt töihin yövuoroon, ja ihan vaan vessassa vaihdoin housut ja puseron, aikaa meni noin minuuttu!

eli kyse ei todellakaan ole ajasta, vaan halusta

ja ei iltamekko tartte olla, tai miehellä pukua

mutta siistit ehjät, ehkäpä vähän parempi kuin teepaita, miehellä joku kangaspaita, naisella joku tunika tms

eli ei ole iso vaiva

lapselle myös nätiti vaatteet, niitä löytyy joka kaupasta ihania monenn makun, eikä edes maksa juurikaan mitään.

ihmiset on tyhmiä ja eivät osaa arvostaa enää mitään.

Hei mieti ny vähän, jätkä on ihan hikinen ja pölynen ja paskanen, niin vetää nyt siihen sit ykköset päälle, oudompaa musta olis paskanen, paskan hajunen pukumies, kun paskanen ja paskan hajunen raksamies...

Vierailija
28/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin juhliin suoraan puistosta. Mulla oli peppupyyhkeitä mukana, itselle sifonkimekko ja lapselle siistit housut ja paita.

Tultiin paikalle, kysyin yhdeltä ohjaajalta misä voimme vaihtaa vaatteet a 4 min myöhemmin oltiin valmiina. Mulla hiukset olivat olleet nutturalla, kun päästin irti, tuli kauniit kiharat.

Ohjaaja tuli erikseen sanomaan olipa muutos. Vähän ripsaria ja huulikiiltoa.

Ihanaa että tullaan juhliin mutta aika ei ole syy miksi ollaan kuin kaatopaikalta tulleilta.

Vierailija
29/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitusen ihmettelin taas. Meillä oli kaikilla kolmella lapsella, myös pojalla, siistit vaatteet. Varsinkin muilla pojilla oli karseita vaatteita. Tytöillä jonkun verran juhlahameita, mut äideillä sit shortseja ja crockseja...

Mulla itsellä oli myös siistit vaatteet, ei mitään yliampuvaa, mut en nyt shortseissa tai farkuissakaan halua mennä.

Musta se on käytöstapojen opettamista lapsille, eri tilanteisiin pukeudutaan eri tavalla.

Vierailija
30/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies on todella likaisissa hommisa, ja työnantaja tarjoaa vuoron päälle saunan ja aivan kelvot sosiaalitilat, jossa säilyy vaikka tumma puku iltaan asti siistinä. Moni toimistossa työskentelevä voi laittaa vaikka puhtaat farkut ja uusimmasta päästä olevan t-paidan ja korun kaulaan, niin on jo aivan eri porukkaa kuin likaisissa, rikkinäisissä tai ryppyisissä tuleva.

Vierailija
31/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi suomalaiset menee kauppaan lenkkivaatteissa. Tai terasille tennissukat jalassa. Tai kaupungille sukkasandaaleissa?

Juntti on juntti vaikka voissa paistaisi. Ei suomalaiset tajua mitään pukeutumisesta saati sitten juhlapukeutumisesta.

Vierailija
32/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

!!!

Vierailija
33/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kevätjuhla viime lauantaina.

Tunnin juhla, sen jälkeen vanhemmat kotiin ja lasten ruokailu ja ulkoleikkejä isommilla, liimausta ja maalausta sisältävää askartelua pienemmillä. En tie olikse kauluspaita niin hyvä. Ekaluokkalainen poika mietti itse että laittaisko mirrin tai peräti kravatin kun on kerran juhla...

onneksi ei laittanut

Ensi perjantaina on kevätkirkko suvivirsineen

Ensi lauantaina sitten kouluun kello 9:ksi. Tunnin "koulupäivän" jälkeen on todistusten jako kello 10:15. Sitten kotiin.

Näin siis meillä espoossa nykyään. Jotta saadaan riittävä määrä lakisääteisiä koulupäiviä kasaan, on kaksi lauantaita joista kummassakaan ei ole oikein järkevää ohjelmaa kuin tunniksi,

Olisin menny mieluummin mökille viime lauantaina.

Omassa lapsuudessa oli lukuvuoden päätös sellanen, että oli se kevätkirkko suvivirsineen, sitten ruokailu ja sitten todistusten jako. No, nyt tuosta setistä saadaan aikaiseksi kolme koulun "työ"päivää.

Mun mielestä juhla-asiat pitäisi keskittää yhteen, korkeintaan kahteen päivään. Kun "täyteohjelmaa" on selvästi vaikea keksiä opettajienkaan.

Ja kunnon urheilupäivä, vaikka eväsretki metsään voisi olla yksi noista viimeisistä koulupäivistä.

kolmasluokkalaisen hieno juhlamekko jäi em. sekavuuden takia kaappiin.

Vierailija
34/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi suomalaiset menee kauppaan lenkkivaatteissa. Tai terasille tennissukat jalassa. Tai kaupungille sukkasandaaleissa?

Juntti on juntti vaikka voissa paistaisi. Ei suomalaiset tajua mitään pukeutumisesta saati sitten juhlapukeutumisesta.

Mikä on sukkasandaali? jotta tiedän välttää.

Vierailija
35/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sandaalit ja sukat yhdistelmä. Sandaaleissa kuuluu olla avojaloin.

Vierailija
36/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlikaa vaan keskenänne!

Vierailija
37/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. se raksamies ei ehdi sinne työpaikan tarjoamaan suihkuun ja saunaan, kun vuoro loppuu klo 16, matka päiväkodille kestää sen 30 minuuttia ja juhla alkaa klo 16.30. Ei auta, vaikka voisikin käydä vessassa klo 14.30, kun sitä paskaduunia riittää vielä sen jälkeenkin. Jos työvaatteita ei pääse vaihtamaan, niin ainoa mahis saattaa olla se, että vessassa jynssää kädet ja naaman puhtaaksi ja ruiskii vähän dödöä pahimpaan hajuun. Sitten jo tietääkin, että on muodikkaasti sen pari minuuttia myöhässä.

Vierailija
38/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suuri osa vanhemmista on ollut ihan arkivaatteissa, osa sitten näissä likaisissa ja risoissa/nyppyisissä.

Eipä ole käynyt mielessäkään että kyse olisi liiasta kiireestä työpäivän päätteeksi. Itse kyllä tulkitsen, että juhlapukeutumattomuus johtuu pikemminkin välinpitämättömyydestä tai sitten mielenterveys- tai vastaavista ongelmista.

Vierailija
39/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhla ei parane tai pahene sen mukaan, onko mulla päällä raksavaatteet (kyllä, olen raksalla töissä!) vai iltapuku, kun kyse on lapseni esiintymisestä kevätjuhlassa. En minä ole juhlakalu, lapsi tietenkin saa pukea päälleen hienompaa, mutta ei minun tarvitse kerran ei minua juhlita.

Vierailija
40/64 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laitan lapsillekin siistit juhlavaatteet. Ulkojuhlaan sopivat paremmin siistit arkivaatteet.

Kyse ei ole välinpitämättömyydestä, tyhmyydestä tai arvostuksen puutteesta vaan siitä, että osaa etikettinsä. Tilannepukeutuminen ja se, ettei radikaalisti poikkea tilaisuuden järjestäjien ja muiden juhlijoiden pukeutumisesta on toivottavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä