Annatteko te miehen mennä saunailtoihin ja baareihin kuten sinkkuna meni?
Onko se monillakin muka ihan normaalia? Että mies juoksee baareissa tai työpaikan saunailloissa (joissa on naisiakin :( ) yksin vaikka olette alkaaneet seurustelemaan tai menneet naimisiin.
Minusta se on vähän kummallista parisuhteessa jos käydään yöjalassa yksin, mitä yhdessä elämistä se sellainen on jos mennään erikseen? Ei meillä vaan kumpikaan halua mennä jos toinen ei pääse. Tietysti harrastukset nyt erikseen, mut kyllä niitäkin on vähennetty sen jälkeen kun kuviohin tuli perhe-elämä.
Kommentit (14)
Mutta ei mies mene. En minun tarvitse aikuiselta mitään kieltää, hän on näet oikeasti aikuinen joka tietää perhevelvollisuudet ja käyttäytyy sen mukaan. En ois ennen lapsia kattonu viikkoakaan miestä jolle kaverit, bileet, työ jne ois menny aina mun edelle. Ei tällaisista koskaan meillä ole riidelty, en ole heittäytyny marttyyriksi. Mies on ihan oivaltanut itse millainen on vastuullinen aikuinen.
Kerran pari vuodessa saattaa työporukalla olla jossain firman saunaillassa, infoaa niistä hyvissä ajoin ja kysyy onko mulla mitään menoa silloin ja jos ei ole niin menee, jos on niin tuumaillaan sitten kumman tärkeempi ja joutuuko toinen tekemään kompromissin.
ja menen itsekin. Sitä pidettäisiin meidän kummankin työpaikoilla hyvin omituisena jos ei osallistuisi tiimipäiviin, koulutuspäiviin jne joissa on noita saunailtoja ja ryypiskelyjä.
Itsekin tykkään käydä työpaikan illanvietoissa, joissa on, hui, miehiäkin. Ja melkein 20 vuotta ollaan jo oltu yhdessä, joten ei se nyt vielä ainakaan ole meidän liittoamme tuhonnut. Sairaalloinen mustasukkaisuus kyllä on tuhonnut aika nopeastikin tuttujen liittoja.
En kyllä kielläkkään aikuista ihmistä. Toki jos on menoa niin kysyy että onko ok samoin kun minäkin. Tosin en kyllä kattelis mitään joka viikkosta tai joka kuukauskaan baarissa juoksemista. Mua ei vois vähempää kiinostaa baarit joten yksin joutus lähtee :) yhessä tehään sitten jotain kivaa.
Jokainen aikuinen päättää itse menonsa. Mukava avioliitto, jos aikuiset kysyvät kuin lapset: saanko mennä?
Ihanaa, että miehellä ja minulla on muutakin elämää kuin perhe-elämä!
seka miehella etta naisella kullakin oman mieltymyksen mukaan. onko sitten baari tai urheilu tai kasityokerho..
Annanko? On naisiakin???
Meillä on kaksi ihan täyspäistä aikuista parisuhteessa keskenään, ja meillä molemmat aikuiset voivat ihan itse päättää mihin pippaloon osallistuu ja mihin ei, toisakseen emme erottele ystäviä sen perusteella, onko niillä pimppi vai pippeli.
seka miehella etta naisella kullakin oman mieltymyksen mukaan. onko sitten baari tai urheilu tai kasityokerho..
Ja joo, "annan" mennä. Kyllä mä itekin lähden yksin baareihin ja saunaehtoisiin tms.
mies ei ikävä kyllä näyttänyt itse ymmärtävän että menot vähenee kun perheeseen tulee lapsi :(
Annoin kaksi vaihtoehtoa, menojen vähentyminen tai ero ja valitsi itse perheensä.
Ja nyt on puhe siis lähes jokaviikkoisesta useamman päivän juhlimisesta, kohtuullista kulkemista (esim. kerran kuussa) vastaan minulla ei ole mitään.
Mutta ei mies mene. En minun tarvitse aikuiselta mitään kieltää, hän on näet oikeasti aikuinen joka tietää perhevelvollisuudet ja käyttäytyy sen mukaan. En ois ennen lapsia kattonu viikkoakaan miestä jolle kaverit, bileet, työ jne ois menny aina mun edelle. Ei tällaisista koskaan meillä ole riidelty, en ole heittäytyny marttyyriksi. Mies on ihan oivaltanut itse millainen on vastuullinen aikuinen.
Kerran pari vuodessa saattaa työporukalla olla jossain firman saunaillassa, infoaa niistä hyvissä ajoin ja kysyy onko mulla mitään menoa silloin ja jos ei ole niin menee, jos on niin tuumaillaan sitten kumman tärkeempi ja joutuuko toinen tekemään kompromissin.
Todellakin "annan" mennä. Suomeksi sanottuna siis en todellakaan ala kieltämään aikuista ihmistä kuin alakouluikäistä lasta. Hän on tasaveroinen puoliso eikä ihminen jolle toimin holhoojana.
Mutta aika harvoin noita tapahtumia on. Pikkujouluissakaan mies ei ole käynyt läheskään joka vuosi, mutta toki saa mennä silloin kun haluaa. Joskus harvoin on työkavereiden kanssa yhteinen illanvietto, ei näitä juoksuja ole kuin korkeintaan muutama vuodessa.
miksi sinne pitää koko ajan mennä, siis kuten sinkkuna?
En haluis että menis mutta lähtee yksin viilettämään nykyisin vähintään kerran viikossa, kuukaudessa noin 5-6 kertaa baarissa lärvit, ja kotiin tulee n. 4-9 maissa aamulla...