Miten muka kuukautisten aikaan voi tulla raskaaksi?
eikö kohdun limakalvio irtoa silloin, eikä hedelmöittynytkään munasolu pysty kiinnittymään?
Kommentit (6)
Voisi tietysti olla että jos toinen ovulaatio (tavanomaisesta poiketen) tapahtuisi kuukautisten aikaan ja hedelmöittyisi, se kiinnittyisi kuitenkin kohdunseinämään vasta kuukautisten loputtua, sillä hedelmöityshetkestä munasolulla kestää n. viikko ennenkö se on matkannut munanjohtimista kohtuun ja kiinnittyisi kohdunseinämään, joten tässä mielessä kuukautiset eivät estä kohdunseinämään kiinnittymistä.
vaikka vuotopäivänä 5 on seksiä. Munasolu on irronnut ja sillä kestää 7 vrk kiinnittyä kohdun seinämään. Eli kiinnittyy n. kp 13. Siitä sitten parin viikon päästä nainen huomaa olevansa raskaana.
vaan osa voi olla jo uusiutunut ja vips, hedelmöittynyt munasolu uppoaa siihen, kas kun se on niin pieni.
että kiinnittyminen kohdun seinämään tapahtuu n 5 vrk kuluttua hedelmöityksestä.
Siittiöt myös elävät joitakin päiviä naisen elimistössä. Eli periaatteessa jos harrastaa suojaamatonta seksiä kuukautistena aikana ja omaa epäsäännöllisen kierron - ovuloi kierron ensi päivinä - voi tulla raskaaksi.
Seksiä vaikkapa kp5, jolloin menkat vielä käynnissä. Miehellä sitkeät siittiöt, jotka elää 5vrk. Ovis kp 10 (ei ollenkaan mahdotonta, jos on lyhyt kierto), siittiöt valmiina odottamassa, hedelmöittyy ja kiinnittyy sitten kp 17. Mun mielestä on outoa, että joku ihmettelee tätä... Eihän se hedelmöittyminen tapahdu presiis samalla hetkellä, kun on yhdyntä!
on ainakin sanonut, että joillakin nuorilla naisilla voi tapahtua toinen ovulaatio kuukautiskierrossa juuri kuukautisten aikaan, minkä vuoksi varmoihin päiviin ei kannattaisi luottaa.
Itse kyllä jäin ihmettelemään miten ensinnäkään toinen ovulaatio voi tapahtua (LH ja FSH-hormonit kuitenkin eri tasoilla kuukautisten aikaan, jolloin ovulaatiota ei pitäisi tapahtua) ja toisekseen en myöskään ymmärrä, miten hedelmöittynyt munasolu voisi kiinnittyä kohdunseinämään juuri kuukautisvuodon aikaan. Tosin limakalvo ei siis irtoa kokonaan vaan vain se ulommainen kerros, joka kasvaa joka kuukausi uudestaan vastaanottamaan hedelmöittynyttä munasolua.
Mutta siis, en kyllä itse vieläkään usko että kovin todennäköisesti voisi tulla raskaaksi kuukautisten aikaan, haluaisin ainakin kuulla tästä tapauksia ja jonkinlaisen selityksen, miten se voisi onnistua.