Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi 5 v. näkee "hämärän kävelijöitä". Muilla vastaavaa?

Vierailija
27.05.2012 |

Herkkä poikamme on nyt kun hämärää kestää pitkään, alkanut nähdä ikkunasta pihallamme kävelijöitä. Yritin kysellä minkälaisia nämä kävelijät onvat, niin sanoi etteivät pelottavia, mutta harmaita ja etenevät aina samoja polkuja. Asumme vanhassa maalaistalossa, joka ei ole suvun peruja.

En ole aiemmin uskonut kummituksiin tai mihinkään, mutta nyt on alkanut äitiäkin vähän pelottamaan, kun kuulemma yksi "kävelijä" tuli ulko-ovelle ja oli aukaisevinaan oven. Sisällä ei kuulunut mitään, eikä lapsi nähnyt sitä hahmoa enää. Kysyin, että jos olisi ollut valot pois päältä, niin olisiko nähnyt sitten. Ehkä, sanoi poika.

Miten tästä eteenpäin. Kenen puoleen kääntyisin ja kysyisin apua. Lapsi ei pelkää, äiti kohta pelkää kuollakseen eikä mitään mielikuvitusystäviä ole koskaan ollut. Voisikohan tämä olla vain joku vaihe, johon ei kannattaisi kiinnittää huomiota?

Kommentit (169)

Vierailija
41/169 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä lähde mukaan noihin juttuihin, mutta älä myöskään torju. Tosi monella lapsella ja aikuisellakin on tuollaisia. Minäkin näin lapsena ties mitä hahmoja, osa oli jonkinlaista toiveajattelua, eli tuotin ihan itse mielikuvituskavereita jne.

Näin kristittynä en ikimaailmassa lähtisi huhuilemaan mitään henkiolentoja tai meedioita kutsumaan paikalle. Vaikken uskokaan kummituksiin, niin ajattelen, että ei ole hyväksi leikkiä sellaisilla asioilla edes vitsillä.

Mielestäni on terveellistä pysyä tässä maailmassa, uskoi kummituksiin tai ei. Ja aikuisen tehtävä on mielestäni pitää myös lapsi niin sanotusti tässä maailmassa. Jos olisin tuossa tilantessa ja pelkäisin valtavasti, kutsuisin paikalle papin siunaamaan kodin, ihan oman mielenrauhani vuoksi. Spiritismiä ja meediojuttuja pidän vaarallisena leikkinä mielenterveydellä, vaikkeivät olisikaan totta, niin herkkä ihminen voi mennä sellaisista sekaisin. Älä siis sinäkään ala uskomaan noihin hämärätyyppeihin, vaan pysy tässä maailmassa ja vedä lapsesi myös tähän maailmaan, jos hän eksyy liiaksi.

Sillä ei mielestäni ole niin merkitystä, ovatko nuo hahmot totta vai mielikuvitusta. Ihmisen ei tarvitse tuollaisia edes pohtia, eikä se ole terveellistäkään. Minä jätän nuo henkimaailman jutut taivaan isän hoidettavaksi ja elän itse tässä maailmassa. Rukoilla tietenkin voi, pyydän itsekin Jumalaa joka ilta siunaamaan kotimme, vaikkei täällä koskaan mitään henkiä ole näkynytkään.

Vierailija
42/169 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo näkee harhoja, mitäs sitten kun on teini-iässä/varhaisnuori? Yrittää tietenkin päästä eroon näistä kulkijoista keinolla millä hyvänsä ja sitten saadaan taas lukea lehdistä että siellä ja siellä on tapettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/169 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, meidän poika ei ole tasapainoton eikä ahdistunut. Kouluampujaa ei hänestä saa kyllä tekemälläkään, itkee kun kärpänenkin tapetaan. Eikä vikaa ole myöskään toden ja kuvitellun välisen rajan ymmärtämisessä. Eikä ole muutenkaan harhainen.

Kyllä mietityttää kahdesti avun hakeminen tai asiasta kenellekään puhuminenkaan, jos tällaisia ajatuksia herättää pienen pojan hämäränaikaiset näyt. Ehkä pidetään asia vain perheen tiedossa. Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille. Papin kutsuminen koti siunaamaan oli hyvä idea. Ehkä silä suunnalla on valmiutta kohdata tällaisia asioita ylipäätäänkin.

ap

Vierailija
44/169 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mun lapsi kysyi yhtenä aamuna keittiöön katsoen että missä se reikä on josta ne robotit tulee häntä hakemaan. Pitäiskö nyt tosiaan uskoa että keittiön lattiassa on robottiluukku? Unta nähny. Varmasti lapsi myös innostuu kehittelemään juonta, jos huomaa että aikuisia kiinnostaa.

No kyllä minä ottaisin sinuna selvää, miksi lapsi näin ajattelee ja miksi hänellä on tää kokemus. Eikä ne unet mistään taivaasta tipahda, ne liittyy lapsen sisäiseen maailmaan ja miten se värähtelee ulkosen kanssa. Kannattais muistaa, että lapset näkee asioita joita me ei nähdä. En nyt ryhdy väittämään suoraan, että lattiassanne on robottireikä, mutta eiköhän JOTAIN ole JOSSAIN.

Vierailija
45/169 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tarvitse pappia siunaamaan kotiasi vaan voit tehdä sen myös itse. Pyydät vain jumalan apua (ja enkelien, jos uskot niihin), ja kierrät joka huoneessa sanoen ääneen "tämä huone olkoon jumalan nimeen valolla ja rakkaudella siunattu".

Ylipäätään et tarvitse välikappaletta (pappi, puhuja, saarnamies tms mitä eri uskonnoilla onkin) itsesi ja jumalan väliin, vaan voit suoraan pyytää tai kysyä asiaa jumalalta.

Kuten yllä todettiin niin poikasi on herkkä ja kykenee korkeaan resonointiin ja siksi pystyy näkemään toisen taajuuden olomuotoja. Selitä asia pijallesi niin, että hänen tulee keskittyä tähän näkyvään maailmaan ja sen asioihin, ei sillä että toisella puolella mitään pahaa tai vaarallista olisi, mutta sen aika vaan ei ole vielä. Vaan vasta sitten kun tämä inkarnaatio loppuuu.

Jos jotain apua ulkopuoliselta haluat niin pyydä energiahoitaja (hyvä ja kokenut ja koulutettu) joka pystyy auttamaan. Poikasi ei sinällään apua tarvitse - hänellä on eräänlainen lahja - mutta ehkä tuo TILANNE tarvitsee, eli siis perheenne sisäinen hämmennys ja ihmetys. Äitinä sinun tulee tukea poikaasi oikealla tavalla, ja lapsesta on todella loukkaavaa jos hänen näkemiinsä/kuulemiinsa asioihin sanotaan että "ei se totta ole, oletpa tyhmä" tai muuta torjuvaa.

Selkeyden vuoksi ei kannata ehkä häntä kannustaa noihin näkemisiin vaan pyytää että pitää itsensä tämän tilan taajuudella. Lapsesi osaa siis itse säädellä värähtelytaajuuttaan ja pystyy halutessaan myös sulkemaan nuo näyt ulkopuolelle.

Jumalan siunausta perheelleenne!

Vierailija
46/169 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on sielu.

Johonkin sekin menee kun ihminen kuolee, toiset jäävät hetkeksi maan päälle, syystä tai toisesta.

On ihan tieteellisesti todettu, että ihminen kevenee kuollessaan pienen määrän, kun sielu erkanee ruumiista, en muista painoa, mutta vähän.

Itse näin pienenä ihmisten aurat, ja läheisilläni näen välillä edelleen. Ei siinä ole mitään outoa. Miksi se on huuhaata, vain siksi kun ette osaa sitä selittää tai ette itse näe?

ole olemassa mitään sielua, sekin on hihhulien keksintöä.

Vierailija
47/169 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän todennäköisimpänä vaihtoehtona, että lapsella vain on vilkas mielikuvitus ja hän on kehittänyt illoista hauskan leikin. Muistan itsekin lapsena pelänneeni juuri tiettyjä juttuja, jotka olin itse kehittänyt päässäni esim. että pakastin oli elävä tai että valokuvasta isomummu tuijotti katsellaan tai että yläkerrasta kuului ääniä.

Toki, voi olla mahdollista että lapsi oikeasti näkee jotakin. Hän varmasti myös aistii onko syytä pelätä vai ei ihan oikein ja sinuna suhtautuisin asiaan samalla tavalla.

Puhu neuvolassa, mielikuvitusleikit ovat lapsilla yleisiä eivätkä he sinua niiden vuoksi leimaa. Todennäköisesti nämä jutut menevät ohi ajan kanssa, enkä todellakaan usko että lapsesi olisi sairas.

Vierailija
48/169 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallasi on vielä yhteydet auki henkimaailmaan ja siksi hän näkee henkiolentoja toisilta tasoilta. Ne ovat ihan yhtä todellisia kuin me täällä. Hassua, että jotkut väittävät että ihan varmasti ei ole olemassa mitään muuta kuin tämä meidän näkyvä maailmamme. Se ettei jotain asiaa olla vielä pystytty todistamaan, ei tarkoita etteikö sitä silti olisi olemassa.

Voit ap itse päättää mitä uskot ja mitä et. Älä kuitenkaan missään tapauksessa sano pojallesi, että hän kuvittelee kaiken, se olisi oikea karhunpalvelus, monestakin syystä. Oman kokemukseni mukaan on todella tärkeää, että lapsi saa vapaasti kotona puhua näistä asioista ja vastaat hänelle sitten miten itse uskot asioiden olevan. Itse näin ja koin lapsena todella huimia (ei pelottavia) asioita lapsena, mutta minun kotonani ne torjuttiin ja pidettiin mielikuvituksena. Tunsin aina kuitenkin mielenkiintoa ko. asioihin, mutta yritin olla kuten muutkin. Se aiheutti melkoista tuhoa elämässäni. Vasta nyt n. 20 vuotta olen ollut uudelleen avoin ja vastaanottavainen näille asioille. Ja voin sanoa, että elämäni on nyt paljon rikkaampaa, kaikinpuolin parempaa ja onnellisempaa kuin "pimeänä" aikana.

Kaikki nämä "ilmiöt" ovat Jumalalasta lähtöisin, niinkuin me kaikki, minkäänlaista paholaista ei olemassa muuta kuin omassa mielessämme, jolla toki saamme luotua niin hyvää kuin pahaakin.

Poikasi on onnekas, kun hänen äitinsä ajattelee asiaa järkevästi ja haluat olla poikasi tukena. Omista lapsistani yhdellä on samankaltaisia kokemuksia, ne häipyivät aikanaan. Tilalle tuli kuitenkin sitten muuta, koska lapseni uskalsi tuellani pitää "kanavat" auki, hän pystyy esim. tekemään energiahoitoa ja tuntemaan erilaisia energioita ja aistimaan ihmisten tunnetiloja, kuten minäkin. Muuten hän on ihan tavallinen nuori mies, mutta syvästi henkinen ja osaa ottaa vastaan kaikki ihanat lahjat maailmankaikkeudelta.

Syvällinen henkisyys on elämän tärkein asia, kantava voima, itseasissa ihan kaikki, jonka mukana tulee sitten kaikki muukin hyvä.

Jos nuo "haamut" sinua kiusaavat voit kokeilla sanoa heille: "Menkää valoon". Mitään pahaa he eivät voi eivätkä halua tehdä. Sinulla vain pitäisi olla heihin jonkinlainen yhteys, että saat viestisi perille, en osaa sanoa riittääkö poikasi kautta tullut viesti. Joskus sielut jäävät kuolemansa jälkeen ns. välitilaan ja silloin he saattavat näyttäytymällä (ja joskus häiriköimällä) pyytää apua, he eivät välttämättä edes ymmärrä kuolleensa. Silloin heihin täytyy saada yhteys ja kehottaa menemään valoon. Voit myös rukoilla näiden sielujen puolesta.

Tämän myötä sinullekin voi avautua ihan uusi maailma. Poikasi on ikäänkuin opettajasi ja näinhän se usein menee :)

Vierailija
49/169 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että todennäköisin syy on nimenomaan kuviteltu mielikuvitus"kaveri"

jos epäilet muuta, vie lapsi psykiatrisiin tutkimuksiin, haamuja ei ole olemassa, mutta joissain sairauksissa näköharhat ovat oireena

Vierailija
50/169 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannatta seurailla tilannetta. ja jos jatkuu pitkään, niin suosittelisin neurologisia/psykiatrisia tutkimuksia. ...älä nyt tosissasi lähde pelleilemään, että 'näyt' olisivat kummituksia tms. :D

Vierailija
51/169 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka uskotte näihin henkimaailmoihin, niin minkälaisia nämä teidän kokemukset ovat? Ihan konkreettisesti?

Vierailija
52/169 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisen isovanhemman kuoleman.

Ensimmäisellä kerralla ukkini "henki" tai sielu tai miten haluaa sanoa, herätti minut yöllä ja sanoi että hän tuli hyvästelemään. En nähnyt mitään olentoa, mutta tunsin ja haistoin ukkini.

Aamulla mummo soitti kuudelta, että yöllä ukki nukkui pois. 7 vuotta myöhemmin mummo teki saman tempun.. Myös isäni puolen isovanhemmat ovat kuolleet, heitä en kokenut näin.

Äidin vanhempiin oli aina ollut jotenkin tosi lämmin yhteys ja puhumattakin tiennyt tasan tarkkaan mitä mielessä. Sama siis myös äitini kanssa.

Vierailija
53/169 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen vaistonnut joitain asioita, jotka ovatkin sitten muutaman päivän / viikon sisällä tapahtuneet.

Yksi oli sellainen, etten tuntenut ihmistä jolle se tapahtui, enkä ole koskaan edes tavannut häntä, joten en ole voinut mitenkään vaikuttaa tapahtumiin itse.

Tuttua on myös tuo unen ja valveen rajalla asioiden näkeminen, moni ongelma on saanut luovan ratkaisunsa juuri sillä hetkellä ja on myös niitä ihan outoja, viime viikolla alkoi hylly kaatua ja piti ottaa se kiinni, vaikka ei mitään hyllyä tietenkään ollut.

Kerran olen myös "nähnyt" pomppivia sammakoita, vaikka niitä ei todellakaan kaupunkikerrostalon kolmannen kerroksen makuuhuoneessa ole.

Tästä oli kerran suvun kesken puhetta ja joillain oli näitä samoja juttuja ennen nukahtamista.

Vierailija
54/169 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysy visusti erossa kaikesta spiritismistä, meedioista ja ennustelijoista. Heitä pois kaikki niihin liittyvät tavarat, jotka olet saanut tai ostanut!

Niin minäkin tein!

Vierailija
55/169 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuussa näin unen jossa isäni kuolee sydänkohtaukseen. Soitin heti aamulla tädilleni että onko isällä kaikki kunnossa sanoi että rintakipua oli valittanut. Mitään sydänvikaa ei ollut isällä todettu. Ennen vappua kuitenkin sain suru-uutisen poliisit kävivät ja kertoivat isäni kuolleen yllättäin ja ruuminavauksessa selvisi että oli sepelvaltimotukos.

aika helposti sillä että olet vain huomannut alitajuisesti isäsi sydänongelmat. Ihonväri, hengästyminen tietyissä tilanteissa ja niin edelleen. Itse haluaisin kovasti uskoa että kuoleman jälkeen on elämää ja tavallaan uskonkin, mutta toisaalta taas ei sekään mitään hyödytä jos lasketaan automaattisesti yliluonnollisen todisteiksi asiat jotka eivät sitä välttämättä ole.

Vierailija
56/169 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että lapsi kuvittelee. Toisaalta, se voi olla ihan oikea näköhäiriö ja aivoperäinen. Mulla on itsellä ollut aivoinfarkti taannoin, niin satun tietämään. Silloin, kun infarkti sattuu näkökeskuksen lähelle aivojen takaosaan, voi tulla näköhäiriöitä ja ne on näkijälle yhtä todellisia, kuin mikä tahansa muukin, mitä näkee. Voi olla kyse myös siitä, että on ollut aiemmin lievä aivoinfarkti ja näköhäiriöt on seurausta siitä. Mummollani taas oli tällaisia vanhoilla päivillään; näki mm turskia koko olohuoneen lattian täynnä jne. Mutta huom, voi olla kyse muustakin. Oli miten oli, kandee käydä lekurilta kysymässä mieluummin, kuin vauva.fi:stä . Lapsen kannalta ainakin olisi kohteliasta ottaa hänet tosissaan, kohtalainen riski ihan oikeasta pulmasta nyt on kuitenkin olemassa ja hänelle näyt voi olla aika todellisia. Ainakin mulle ne oli ja mua raivostutti, mutta koska olin näkyjä nähdessäni aikuinen, osasin järkeillä, että hei, toi on näky ja toi ei. Lapsi ei aina osaa moista.

Vierailija
57/169 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuussa näin unen jossa isäni kuolee sydänkohtaukseen. Soitin heti aamulla tädilleni että onko isällä kaikki kunnossa sanoi että rintakipua oli valittanut. Mitään sydänvikaa ei ollut isällä todettu. Ennen vappua kuitenkin sain suru-uutisen poliisit kävivät ja kertoivat isäni kuolleen yllättäin ja ruuminavauksessa selvisi että oli sepelvaltimotukos.

aika helposti sillä että olet vain huomannut alitajuisesti isäsi sydänongelmat. Ihonväri, hengästyminen tietyissä tilanteissa ja niin edelleen. Itse haluaisin kovasti uskoa että kuoleman jälkeen on elämää ja tavallaan uskonkin, mutta toisaalta taas ei sekään mitään hyödytä jos lasketaan automaattisesti yliluonnollisen todisteiksi asiat jotka eivät sitä välttämättä ole.

Aivan, enkä oikopäätä usko tuohon alitajuisuuselitykseenkään. Sydänongelmien riski kasvaa, kun ikää tulee lisää, eikä nyt ole kovin harvinaista, että vanhojen ihmisten sydän reistailee. Ehkä tässä tapauksessa ennenäyn nähnyt pelkää koko ajan, että faija saa sydärin ja nyt, kun tuli rintakipua, tämä jatkuva pelko olikin ennenäky?

Vierailija
58/169 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen alkoi tuossa 4-5v:nä kertoilla sanojen muodoista ja kuvista. Hän siis näki sanat muotoina ja kuvina.

Olen ollut tutkija yli kymmenen vuoden ajan ja olispa toi kyky mulla kehittyneempi. Kyllä mä hahmotan asiat itselleni usein graafeina/kuvioina ja sellaisiksi teksti pitääkin usein pystyä yksinkertaistamaan, jotta kohdeyleisö eli luykijat tajuaisi tekstin. Jossain muodossa toi lienee aikuistenkin käyttämä tapa ymmärtää asioita. Ja LOISTAVA sellainen

Vierailija
59/169 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen luullut, että näitä näkee "kaikki"?!? Ei ole mitenkään epänormaalia. Itse näen "asioita", vanhempani ovat nähneet, mieheni näkee, mieheni vanhemmat näkee (selittävät niitä kyllä loistavasti "luulin, että", lapset näkee... Mikä tässä muka on outoa tai pelottavaa. Pelottavaa on lähinnä se, että jotkin ihmiset kieltävät tämän muun energiatason olemassaolon, vaikka se on jo tieteellisestikin todistettu!

EI OLE TODISTETTU. Annapa viitetiedot primaarilähteisiin. Dataa kehiin, haluan empiriaa. Ei todellakaan ole todistettu, lähimpänä on fysiikan kvanttiteoria ja siinä ei ole mitään tuonsuuntaista. Empiirinen evidenssi ei missään nimessä tue tuollaista soopaa.

Vierailija
60/169 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ilmiöt on miltei kitketty Suomesta, kuitenkin joillakin satunnaisilla alueilla, erityisesti Keski-Suomessa ja harvaanasutulla seudulla näitä varjoja esiintyy. Määrä riippuu tietysti alueen historiasta ja asukaskannasta. Ohennetun peruskallion ja entisten kaivosalueiden läheisyydessä nämä jäänteet säilyvät paremmin. Jos Ilmiöt voimistuvat tai lapsesi alkaa regoida niihin voimakkaammin, kannattaa ottaa yhteyttä ammattilaisiin. Jos kuitenkin alat itse näkemään näitä varjoja on aika pakata laukut ja vaihtaa maisemaa, tällöin vain aika voi auttaa. <a href="http://etsivatoimistonekala.blogspot.fi/" alt="http://etsivatoimistonekala.blogspot.fi/">http://etsivatoimistonekala.blogspot.fi/</a&gt;

Täyttä roskaa ja lähteenäsi onkin joku blogi. Kyllä näkyjen näkjeminen kuule korreloi positiivisesti mm sosioekonomisen taustan ja tulotason mukaan. Ja tietty sen mukaan, uskooko jumalaan tai muihin mielikuvitusolentoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä