Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisillä on kyllä niin otsaa :-)!

Vierailija
25.05.2012 |

Mieheni valmistuu puusepäksi.

Jo on sukulaisilta, tuttavilta, puolitutuilta alkanut satelemaan työtarjouksia. Kenelle pitäisi rakentaa piha-aita, toiselle pitäis laittaa aitta mökille, yhdelle suunnitelmien mukainen leikkimökki..

Tai pitäisikö näitä kutsua "työtarjouksiksi", koska diili on tämä:

Pyytäjä lupaa maksaa materiaalit (vau), tarjota ruuat ja "sit on kaljaa niin paljon kun jaksaa juoda, istutaan sit iltaa ja sauna on kuumana..". :-).

Mies on päässyt jo hyvin opiskeluajoista asti sellasiin hommiin kiinni missä maksetaan palkkaakin, ja aikoo myös viettää kesälomaansa perheen kanssa.

Mutta kun joku on puuseppä, niin kaipa hän kysyjien mielestä viettää kesälomansa ihan ilokseen toisten mökeillä ja pihoilla rakentamassa ilmaiseksi jotain??

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tarvitsee jotain.

Siinä kun kuuntelee hyvänpäivänjaarituksia, niin samalla voi jo arvailla mitähän on tällä kertaa vailla.

Ja aina se sieltä tulee :-). Jotain pitäis saada lainaan, talkooapua, mitä milloinkin.

En tiedä, mua hävettäis jo tollanen - muuten ei nähdä/olla tekemisissä, mutta kun jotain tarvii niin ollaan yhteydessä. Mutta jotkut ei kai välitä.

Vierailija
2/30 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sit on kaljaa niin paljon kun jaksaa juoda, istutaan sit iltaa ja sauna on kuumana.." Miten avokätistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia sitä tekisi tuollaisesta normaalista keskustelusta ongelmaa. Kyllä ystäviin pitäsisi olla sellaiset välit ,että kysyä voi.

Kysellään minultakin monesti oman alani jeesiä - ja joskus sitä annankin ilmaiseksi. Vastavuoroisesti ystävät taas toisinaan tekee palveluksia minulle :)

Vierailija
4/30 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi miehen serkku, joka SOITTAA vain jos tarvitsee jotain. Siinä kun kuuntelee hyvänpäivänjaarituksia, niin samalla voi jo arvailla mitähän on tällä kertaa vailla. Ja aina se sieltä tulee :-). Jotain pitäis saada lainaan, talkooapua, mitä milloinkin. En tiedä, mua hävettäis jo tollanen - muuten ei nähdä/olla tekemisissä, mutta kun jotain tarvii niin ollaan yhteydessä. Mutta jotkut ei kai välitä.

Vierailija
5/30 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja just kertoi että on kyllästynyt "pullopalkalla" hoitamaan kaiket illat naapureitten ja tuttavienkoneita

"pullopalkalla" hoitamaan kaiket illat naapureitten ja tuttavienkoneita. Yleensä niihin menee aikaa useampi tunti. Monesti naaapurit tai tuttavat sanoo myös, että meille voi tulla illalla myöhempäänkin tai viikonloppuna. Joo..kuka viitsii vapaa-aikansa käyttää työn tekemiseen ja pilkkahinnalla..

Vierailija
6/30 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy niinkun monelle että lopettaa koko hommat kun ei halua tehä enää puoliilmasta työtä ja ei kehtaa pyytää mitään.. ( saman kokenut mut eri ala) kunnon työlle kunnon palkka! Sanoa vaan et laskee kyseliöille tarjouksen jos ei miellytä.. Se siitä!

Vierailija
7/30 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kosmetologi, ja miehelläni on rakennusfirma, luoja että alkoi vanhoilta "ystäviltä" sadella yhteydenottoja kun saatiin molemmille format pystyyn.

Tiukka linja vaan. Töitä tehdään työajalla, ja työstä otetaan rahapalkka.

Minä sain ajelevat ystäväni hiljaiseksi, kun kysyin, että jos tässä nyt ollaan niin hyviä ystäviä kun annat ymmärtää, niin miksi et arvosta työtäni ja intohimoani sen vertaa, että maksaisit siitä sen oikean hinnan?

Kannattaa kokeilla ;)

Vierailija
8/30 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kosmetologi, ja miehelläni on rakennusfirma, luoja että alkoi vanhoilta "ystäviltä" sadella yhteydenottoja kun saatiin molemmille format pystyyn.

Tiukka linja vaan. Töitä tehdään työajalla, ja työstä otetaan rahapalkka.

Minä sain ajelevat ystäväni hiljaiseksi, kun kysyin, että jos tässä nyt ollaan niin hyviä ystäviä kun annat ymmärtää, niin miksi et arvosta työtäni ja intohimoani sen vertaa, että maksaisit siitä sen oikean hinnan?

Kannattaa kokeilla ;)

Siis FIRMAT ja ANELEVAT ystävät...

Vierailija
9/30 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi osasi toista, ja toinen toista, sitten vaihdeltiin palveluksia.

Erona nykyiseen oli se, että se toimi! Kun teit toiselle jonkun homman, hän tuli vastapalveluksena auttamaan sinua.

Nykyään tuntuu että on vain näitä hyväksikäyttäjiä, apu kelpaa mutta unohtuu se vastavuoroisuus.

Me ollaan muutamia kertoja oltu taloraksalla auttelee soppapalkalla. Kun itse tarvittiin apua, niin kaikilla oli jotain muuta menoa.

Vierailija
10/30 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas mielelläni maksan kavereille enemmän kuin mitä jollekin tuntemattomalle samasta työstä.

Vierailija
11/30 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on tietokonenörtti, joka valokuvaa hyvällä kalustolla omaksi ilokseen. Ottaa joskus sukulaisista potretteja, jotka eivät häpeä kuvaamojen tuotoksille. Nämä ovat hyviä lahjoja saajilleen. Yhdessä sessiossa voi mennä tunti tai kolmekin, kuvaatavien iästä ja määrästä riippuen.

Yksi serkkutyttö, jonka poikia ja veljen häitä mies kuvasi, totesi äisdilleen, että kun se X nyt muutenkin kuvaa... Eli ei pitänyt sitä räpsimistä kummempana.

Nyt serkkutyttö kaasoilee jonkun meille tuntemattoman häissä. Keksi kysyä miestäni hääkuvaajaksi. Siis viralliset potretit hääpasrista, ja kuvailua hääpaikalla. Joo, ei kiitos!

Palkkana olisi ollut se, että saisi viettää koko kesäisen lauantain uppoviraiden ihmisten häissä ja "saisi" ruokaa. Varmaan ehtisikin pöytään, kun patistettaisiin kuvaamaan.

Sitten pitäisi viettää pari kolme iltaa koneella hinkaten kuvia edustuskuntoon unohtamatta etukäteissuunnitteluun menevää aikaa. Hääkuvilta kun toki odotetaan paljon.

Yllättäen mieheni kieltäytyi kunniasta.

Noita koneen päivityksiä mies on tehnyt vanhemmilleen, mutta muut kyselijät saavat maksaa.

Vierailija
12/30 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo heti kättelyssä selvät sävelet tai laittaa hinnaston kouraan. kyllä ne kyselyt loppuu aika pian.

Vierailija
13/30 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehtaa kysyä ilmaisiksi hommiin.

omaa tyhmyyttähän se on jos ilmaseksit töitä tekee sanoo heti kättelyssä selvät sävelet tai laittaa hinnaston kouraan. kyllä ne kyselyt loppuu aika pian.

Vierailija
14/30 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampaajat, kirvesmiehet...kavereita riittää kun jotain palveluksia halutaan - ja mielellään ilmaiseksi.

Mutta autetut häviävät kuin pieru saharaan siinä vaiheessa kun heiltä pyydetään palveluksia.

Vierailija
15/30 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vaatetusalan ihminen ja toisinaan tulee työehdotuksia. Joillakin on vain sellainen kuva, että kun ompelen vaatteen( esim. vuorillisen jakun), sen saa halvemmalla minulta kuin kaupasta ostettaessa. Kun eihän siitä tarvitse maksaa kuin kankaat ja kymppi työpalkkaa...

Vierailija
16/30 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jo 3 naapuria on pyytänyt katsomaan konettaan.

Miehellä selkeä linja, ettei koske kenenkään koneisiin vapaa-ajalla.Vain lähiomaista auttaa.

Ap kannattaa sanoa heti suoraan, että ei tee puusepän töitä vapaa-ajallaan.

Vierailija
17/30 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvin alkaa vaihtaamaan tavaroita tai palveluita keskenanne. Jos jokainen alkaisi ottaa maksua tuttaville tehdysta tyosta, olisivat kohta kaikki veronkiertajia. Sen sijaan voi kylla auttaa toisiaan talkooperiaatteella kunhan pitaa huolta etta kaikki osallistuvat tasapuolisesti, jokainen kantaa kortensa kekoon.

Vierailija
18/30 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman maksua, näin meillä ainakin toimitaan vaiiapa sisarusten kesken. Toinen hoitaa alsta tarvittaessa, toinen lainaa jotain tavaraa/konetta ja yksi tulee päiväksi talkoisiin ja toinen ottaa tarvittaessa koiran hoitoon.

Mutta tuolalisille puoli tutuille ja niille, jotka ottaa ytheyttä vainkun jotain tarvitsevat, sanoisin, että valitettavasti en ehdi. Kalenteri on töitä täynnä ja kesäloman haluan viettää rauhassa perheen kanssa, meillä on jo lomasuunnitelmat tehty. Piste.

Vierailija
19/30 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ei kukaan halua talkoilemaan (olen sijoitusneuvoja). Olisikohan etta raha-asiat ovat hieman arkaluontoisia paljastettavaksi tuttavillekaan?

Vierailija
20/30 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

stävät on fiksuja ja aina tarjoavat oikean hinnan josta sitten minä annan alennusta. En ole kuullut et kukaan kehtais ilmaiseksi pyytää jotain tytötä tekemään, av palstalta vain kuule tällaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi