Miten eroon voikukista pihanurmikolla?
Onko muuta tehokasta tapaa kun nyppiminen juurineen. Urakka tuntuu liian isolta.
Kommentit (23)
kaksi vuotta vanha talo, iso piha ja lähtötilanne pihalla kamala; savimaata, peltohorsmaa yms, roskakukkaa täynnä. Rakentajantoimesta heitetyt nurmikonsiemenet itivät siellä missä sattuivt, sammal alkoi syödä reunasta jos toisesta..vaan nypin, nypin, nypin. Hyvää ja halpaa kuntoilua, häviää työstressit ja muut murheet. Saa kauniin rusketuksen vielä kaupanpäälle;-).
No, sen nyppimisen lisäksi nurmikko tarvitsee säännöllistä leikkausta, kalkitusta ja kevätlannoitetta. Mutta nyt on komea nurmikko millä kirmailla, kyllä sen eteen kannattaa tehdä duunia!
eikä yhtäkään voikukkaa. Mies on ihan neuroottinen niiden kanssa ja kiskoo niitä juurineen heti kun yrittää ilmestyä. Joten kyllä niistä eroon pääsee, mutta hommaa siinä on
Täältä tuore vinkki kaikille voikukkaongelman kanssa taisteleville:
Nyppikää sitkeästi joka ikinen kukinto roskiin, niin n. viiden vuoden kuluttua jäljellä on vain kymmeniä tai maksimissaan parisataa voikukkaa tyypillisellä tuhannen neliön tontilla.
Minä olen nyt nyppinyt jokaisen kukan seitsemän vuoden ajan ja tänä keväänä olen joutunut keräämään enää muutaman kymmenen.
Aluksi niitä oli varmaan tuhansia.
Kyllä kannatti.
T. Lähes voikukaton kotipiha Vantaalla.
pienessä vuokrayksiössäs, jossa ei kasva kun homesieni kylppärissä.