Kaverini puhu itsensä pussiin :D
Minulla ja kaverillani on molemmilla tosi pienet lapset, ja tänään oltiin heillä lounasaikaan kylässä.
Kaverini perheessä lapset 1.v ja 2.v syövät vain ja ainostaan purkkiruokaa eli pilttejä. Aina.
Omalle lapselleni (1.v) en ole koskaan antanut purkkiruokaa. Ainoastaan joskus marja- ja hedelmäsoseita, mutta niitä syön itsekkin.
Aloimme kaverini kanssa keskustelemaan purkkiruuasta, ja hän tokaisi pilttiä lämmittäessä että "hyi tää kyllä näyttää ja maistuu niin pahalle!"
Miten hän tuota voi sitten lapselleen antaa, jos itse ei pysty purkkiruokaa tyyliin edes katsomaan??
Tiedän, ettei lapsella ole vielä yhtä hyvää makuaistia kun aikuisella, mutta miten joku oikeasti hyvällä omatunnolla voi syödä kunnon kotiruokaa, kun lapselle tuputetaan pilttiä. Joka oikeasti on kamalan makuista...
Kommentit (47)
missä kohtaa oli se pussiin puhuminen??
samaa mietin.
missä kohtaa oli se pussiin puhuminen??
Itsensä pussiin puhuminen tarkoittaa sitä, että on alunperin valehdellut jotain ja sitten möläyttää jotain josta se valehtelu selviää. Tämä tarinan kaveri ei ole valehdellut mitään joten sanontasi on ihan väärässä paikassa. Sitä nämä edelliset varmaan tarkoittivat.
Kaikki kuitenkin varmaan tajusi pointin?
Ei ap
Meinasi oksennus tulla jo haistaessa eikä niitä sen takia perheessämme suosittu. Piltit kyllä tykkäsivät itse tuotteista ja isovanhemmilla joskus tyytyväisinä herkuttelivat.
Itse olen lapsilleni ostanut noita purkkeja jonkin verran ja hyvin on uponneet. Olen silti sitä mieltä että ne maistuu pahalle, tai ei ne oikeastaan maistu millekään kun ei niissä ole mausteita pahemmin.
Mun puolesta jokainen syöttököön lapsilleen mitä haluaa. Pääasia että lapset saa ruokaa ja kasvaa.
ap:llä koko porukka syö suolatonta ja maustamatonta ruokaa että vauva voi syödä samaa paskaa,kun se tulee niin paljon halvemmaksi.Vitun persaukinen ruikuttaja.
Ei ap
Ai sen, että ap:n mielestä lasten pitää tykätä täsmälleen samanmakuisesta ruoasta kuin vanhemmat?
Ei ap
Ai sen, että ap:n mielestä lasten pitää tykätä täsmälleen samanmakuisesta ruoasta kuin vanhemmat?
En mäkään tajunnut pointtia!
Tai ehkä pontti on vaan se, että ap paheksuu purkkiruokaa, ja ap:n mielestä itsensä pussiin puhuminen on sitä, kun tekee jotain, mitä ap paheksuu?
En itse söisi muuta kuin pilttiä ja purkkiruokaa, jos olisivat vain halvempia :)! Nam nam. Eivät ne ainakaan sisällä lisäaineita, kuten makkarat, nakit, einekset yleensä, kastikkeet ja mausteseokset ja kaikki leivänpäälliset, jogurtit ja herkut ym ym. Piltit ovat olleet tuttavapiirissä perusruokaa niin lukiossa, harrastuksissa, yliopistolla kuin työpaikoillakin :) ja hyvää on. Harmi, ettei omatekoisista soseista saa mitenkään yhtä herkullisia kuin mitä kaupan soseet ovat.
On tutkittua että lapsi joka syö purkkiruokaa menettää osan terveellisyydestä kun alkaa syömään perheen kanssa samaa ruokaa. Sinun halpa- ja terveellisyys ei valitettavasti kuulu samaan lauseeseen..
No, itse olen syöttänyt lapseni hyvin pitkälti purkkiruuilla, ja tunnustan sen avoimesti (hyvin ovat kasvaneet, kaksi vanhinta jo päälle 180 cm).
Komppaan sitä vastaajaa, joka ennusti kaverisi olevan raskaan. Itse en jaksanut väsymyksen/pahoinvoinnin aikana tehdä itse ruokaa, ja purkin avaaminen toisaalta sai heti yökkäämään.
Mutta toki sinä olet parempi äiti kuin kaverisi, koska lapsesi syö vain kotiruokaa (sitähän tässä kai haetaan?).
lapsen ravinnon saanti romahtaa kun siirrytään pilteistä tavalliseen ruokaan...
He voivat syödä jo normaalia ruokaakin, joten purkkiruuan käyttö on aikamoista tuhlaustakin.
Mutta toki tuollainen voi olla kätevää lounasaikaan, kun ei itse aio syödä, eikä siis viitsi tehdä kotilounasta. Oiskohan tuossa kyse vaan siitä?
En itsekään syö kuin yhden lämpimän aterian päivässä, joten kun lapset olivat pieniä, saatoin just lounaaksi antaa heille purkkiannoksen.
Onhan se mautonta verrattuna kotiruokaan, ja harva suht soseinen sörsseli näyttää houkuttelevalta ENNEN lämmittämistä!
meidän 5v haluaa välillä kaupasta ostaa niitä, koska tykkää niistä!
meidän 5v haluaa välillä kaupasta ostaa niitä, koska tykkää niistä!
ja minä meinaan oksentaa siintä lemusta! Ikinä en ole suostunut moista edes maistamaan...
Anna kaverin lasten syödä purkkiruokaa, jos heidän äitinsä kokee, että se on ravitsevampaa kuin hänen oma tekemänsä. Ja jos heillä on rahaa ostaa kalliita ruokia, niin onko se sulta pois? Ei kai se sinulle kuulu mihin kaverisi rahansa sijoittaa? Ja sekin vielä, että kahdesta lapset on enemmän työtä kuin yhdestä, ehkä hän ei jaksa tehdä ruokaa. Pääasia, että saavat jotain.
Onneksi itsellä on jo isot lapset. Kamalia tämmöiset äidit, jotka pätevät sillä, että minä teen kotiruokaa. Jokainen tyylillään, hyvänen aika sentään.