Kaverini puhu itsensä pussiin :D
Minulla ja kaverillani on molemmilla tosi pienet lapset, ja tänään oltiin heillä lounasaikaan kylässä.
Kaverini perheessä lapset 1.v ja 2.v syövät vain ja ainostaan purkkiruokaa eli pilttejä. Aina.
Omalle lapselleni (1.v) en ole koskaan antanut purkkiruokaa. Ainoastaan joskus marja- ja hedelmäsoseita, mutta niitä syön itsekkin.
Aloimme kaverini kanssa keskustelemaan purkkiruuasta, ja hän tokaisi pilttiä lämmittäessä että "hyi tää kyllä näyttää ja maistuu niin pahalle!"
Miten hän tuota voi sitten lapselleen antaa, jos itse ei pysty purkkiruokaa tyyliin edes katsomaan??
Tiedän, ettei lapsella ole vielä yhtä hyvää makuaistia kun aikuisella, mutta miten joku oikeasti hyvällä omatunnolla voi syödä kunnon kotiruokaa, kun lapselle tuputetaan pilttiä. Joka oikeasti on kamalan makuista...
Kommentit (47)
Siis syöttää lapsillensa tuota joka ikinen päivä, mutta itse ei pysty edes haistamaan sitä. Joku ei nyt täsmää :D Vai onko oikeasti noin ajattelemattomia vanhempia, joille on ihan sama mitä lapselle syöttää. Ja tosiaan kyllä minäkin ymmärrän kiiretilanteet ja hätätapaukset, mutta jos joka päivä syöttää tuota lapsille, ja vieressä syö hyvää kotiruokaa. Siis sellaista mitä tuon ikäisetkin pystyisi syömään.
Anna nyt ihmisen syöttää lapselleen mitä haluaa!! Mitä se sulle kuuluu!!!
On tutkittua että lapsi joka syö purkkiruokaa menettää osan terveellisyydestä kun alkaa syömään perheen kanssa samaa ruokaa. Sinun halpa- ja terveellisyys ei valitettavasti kuulu samaan lauseeseen..
En usko että mun oma täysin perus kotiruoka on rasvakoostumukseltaan, suolapitoisuudeltaan tai välttämättä edes monipuolisuudeltaan aina yhtä terveellistä ja ravitsevaa kuin nuo kaaaaauheat purkkiruoat.
Muutenki hauskaa ku jengi melskaa kaiken maailman nitriiteistä ja natriumglutamaateista, kun sitä nitriittiä on esimerkiksi käytännössä katsoen ihan kaikissa leikkeleissä (ei siis vain makkaroissa ja nakeissa) ja kyllä aika monet ihmiset käyttää niitä liemikuutioita terveellisissä kotiruoissaan, vaikka sitten paheksuvat niitä liemijauheita yms. kun niitä käytetään vaikkapa kouluruoissa.
puhun nyt itseni pussiin, saa nauraa.
Mä syötin mun lapsille pieninä lähes aina purkkiruokaa, vaikka ne mun mielestä näytti ihan kamalilta, ja osa niistä haisikin pahalle. Mun lapset kyllä tykkäsivät niistä.
puhun nyt itseni pussiin, saa nauraa.
Mä syötin mun lapsille pieninä lähes aina purkkiruokaa, vaikka ne mun mielestä näytti ihan kamalilta, ja osa niistä haisikin pahalle. Mun lapset kyllä tykkäsivät niistä.
Äiti täällä palstalla haukkuu lapsiaan kamalannäköisiksi, osaa jopa pahanhajuisiksi :( Mutta olit kiltti ja annoit niille kuitenkin ravitsevaa purkkiruokaa, siitä pisteet!
puhun nyt itseni pussiin, saa nauraa. Mä syötin mun lapsille pieninä lähes aina purkkiruokaa, vaikka ne mun mielestä näytti ihan kamalilta, ja osa niistä haisikin pahalle. Mun lapset kyllä tykkäsivät niistä.
Äiti täällä palstalla haukkuu lapsiaan kamalannäköisiksi, osaa jopa pahanhajuisiksi :( Mutta olit kiltti ja annoit niille kuitenkin ravitsevaa purkkiruokaa, siitä pisteet!
mutta jos lapsi tykkää niin kai se on pääasia
ymmärrä miten puhu itsensä pussiin?
Pahaltahan ne piltit maistuu, mut jos ei osaa tai halua tai jaksa tehdä ruokaa lapselleen niin parempi että syö edes sitä pilttiä?
Minä taas olen siitä outo että syön itse noita vauvan purkkiruokia,varsinkin kasviksia ja palapaistia on nam :P
Minusta sä ap olet kyllä nyt vähän höppänä.
Siis syöttää lapsillensa tuota joka ikinen päivä, mutta itse ei pysty edes haistamaan sitä. Joku ei nyt täsmää :D
Vai onko oikeasti noin ajattelemattomia vanhempia, joille on ihan sama mitä lapselle syöttää.
Ja tosiaan kyllä minäkin ymmärrän kiiretilanteet ja hätätapaukset, mutta jos joka päivä syöttää tuota lapsille, ja vieressä syö hyvää kotiruokaa. Siis sellaista mitä tuon ikäisetkin pystyisi syömään.
ajattelin ensin , että se valehtelee että antaa kotiruokaa, mutta salaa antakin purkkiruokaa, mutta nyt näyttääkin, että ei voi mitenkään antaa purkkiruokaa, kun ei kestä sitä hajua edes. Jospa se oikeesti antaakin sitä kotiruokaa lapsilleen ja juksaa sua. Kuka siis on se pussiin puhuja?
on paljon herkempi kuin aikuisen. Aikuisen suussa nuo piltit ovatkin ihan mauttomia. Itse kyllä tykkään ja syönkin joskus pilttejä, tosin lisään niihin vähän turhankin reippaasti suolaa.
Nuo purkkiruoathan on aivan järkyttävän kalliitakin! Meillä ainakin ruokalaskut pieneni huomattavasti, kun lapsi siirty 1 vuotiaana syömään perheen kanssa samaa ruokaa!
Nuo purkkiruoathan on aivan järkyttävän kalliitakin! Meillä ainakin ruokalaskut pieneni huomattavasti, kun lapsi siirty 1 vuotiaana syömään perheen kanssa samaa ruokaa!
syövät jio hyvin terveellistä ja monipuolsita tavan ruokaa.
Oon kympin kanssa ihan samaa mieltä, paljon edullisemmaksi ja terveellisemmäksi tulee jos koko perhe syö samaa ruokaa.
Ja kyllä olen aika monesti nähnyt, kun kaverin lapset tuota purkkiruokaa vetävät.
välillä ite safkoja meidän lapselle kun oli soseiässä. Ei ne mun näkökulmastani mitään kulinaarista ilotulitusta olleet sen enempää kuin nuo purkkipiltitkään, kun ei niihin saa laittaa suolaa eikä tietty kovin vahvasti voi muutenkaan maustaa. Isommille penskoille (eli just 1-2v.) tietysti voi syöttää jo normaalia kotiruokaa, mut senkin pitää olla aika mietoa. Jos tekee ruoat itse ja pitää perussatsin mietona mutta maustaa oman annoksensa reilummalla kädellä, niin joka tapauksessahan silloin lapsi syö ruokaa sellaisessa muodossa, joka ei aikuiselle kelpaa.
Syötän lapselleni esimerkiksi puuroa vaikka itse en voi sietää puuroa. Lapseni tykkää siitä, enkä näe mitään syytä miksi hän ei saisi syödä sellaista mistä minä en pidä. Itsehän tuo tietää mitä tykkää syödä. Hyvä vain että säilyy avarakatseinen ote syömisiin, en halua lapselta kieltää jotain ruokia/ruoka-aineita ainoastaan sillä perusteella että itse en niistä tykkää. Sillä se että minä en niistä tykkää ei tarkoita että ne olisivat jotenkin huonoja ruokia tai että niiden paha maku olisi joku absoluuttinen totuus - pääasia että lapselle maistuu.
missä kohtaa oli se pussiin puhuminen??
eikä pussiin. Ihan oikeesti aloituksesi oli tosi hämäävä, joten turha suuttua. Toisaalta tästä sai kyllä hyvät naurut, joten kiitos siitä.