Sinä, jolle työ on intohimo: kerro ammattisi!
Minulle työni ei ole intohimo, mutta toivoisin, että se olisi. Olenko vain haaveilija; voiko työ olla intohimo?
Kommentit (56)
Freelance-toimittaja. Rakastan työtäni, uusien ihmisten tapaamista, heihin tutustumista ja uusien asioiden oppimista, haastattelun muuntamista tekstiksi ja alun, keskikohdan ja lopun sisältävien juttujen kirjoittamista. Rakastan myös valokuvausta ja valokuvien muokkausta, joskus tosin kuvat eivät vastaa vaatimuksiani ja silloin harmittaa. Jokainen kirjoittamani juttu on matka jonkin uuden äärelle, olipa aiheena aivoinfarkti tai Ikean uusi kuvasto, tykkään oppia uutta.
Valitettavasti vain olen juuri lähdössä opiskelemaan toista alaa, sillä en pidä siitä, että talous on epävarma, juttukeikkoja ei aina vain riitä tarpeeksi/niistä ei makseta tarpeeksi, sillä joku muu tekee ne halvemmalla (toimitusten harjoittelijat). Toisaalta en halua tehdä tätä työtä 8-17, se olisi aivoille liian kuormittavaa. Vaihdan siis alaa, saa nähdä tykkäänkö uudesta alastani!
Katsoppa Marykay.fi ja ota yhteyttä lähimpään konsulttiin, tämä on kyllä työ joka jaksaa innostaa päivästä toiseen, vuodesta vuoteen! 3 vuotta takana ja innolla odotan tulevia! mahtavat kolleegat, joustavat työajat (päätät siis itse), olet itsesi esimies ja uralla etenemis mahdollisuudet ovat lähes loppumattomat! :) Minulla on aikaa laittaa aamuisin lapseni kouluun ja olen jälleen kotona kun he palaavat, päiväkotiinkaan ei tarvinut heitä laittaa :) Sinulla ei ole määräyksiä minimitunneista tai myynnistä kuten monessa muussa suoramarkkinointiyrityksessä :) minä rakastan työtäni! <3
tyhjäntoimittaja, liukuvat työajat, pitkät lomat, saa itse määrätä työtahdin192
Taiteilija täälläkin. Elämäni on käsittämättömän raskasta ja rankkaa, ja olen samalla käsittämättömän onnellinen!
Oli ihanaa lukea tästä ketjusta, että useampikin sairaanhoitaja on kutsumusammatissaan ja nauttii työstä aidosti. Itse en voi mitenkään kuvitella itseäni sairaanhoitajaksi, se olisi ehkä pahin mahdollinen ammatti minulle. Arvostan todella paljon ihmisiä, joista on siihen työhön ja jotka vielä nauttivatkin siitä!
Elokuvaleikkaaja. Dokumenttipuolella, fiktion leikkaukseen kyllästyin.
Tämä ei ole ammatti, tiedän, mutta sanon sen silti koska tämä on suuri nautinto, eli olen kotiäiti. Rakastan hoitaa kotiamme, pitää se siistinä, pitää huolta perheestä, hoitaa lapset hyvin ja olla hyvä vaimo miehelle. Päivisin shoppailen, tapaan ystäviäni ja pidän huolta myös itsestäni. Etsin aina uusia reseptejä ja ruuanlaitto onkin myös yksi intohimoistani. Koko perhe voi hyvin ja saan siitä suurta tyydytystä!
[quote author="Vierailija" time="22.05.2012 klo 20:15"]
Informaatikko
[/quote]
mikä työssäsi on mukavaa? Minullakin olisi ammatillinen pätevyys kirjastonhoitajan työhön.
Täällä sairaalassa työskentelevä sihteeri, joka pitää työstään, vaikka tämä yksi lääkäri määrittelikin sen skeidaksi
Olen pörssimeklari ja en tiedä mitään mielenkiintoisampaa kuin maailman talousuutiset ja kurssit. Joka päivä pitää oppia jotain uutta ja aina jossain tapahtuu.
mutta sukulaiseni on av-tuottaja ja hänelle työ on intohimo.
toisaalta uskon, että intohimoni menee vielä ohi: olen ensimmäisessä työpaikassani ja työsuhdetta takana vasta puoli vuotta. Vielä tuntuu hyvältä!
Mutta sillä ei perheellinen elä. Eikä aika riitä, siksi nyt muissa hommissa.
Ja rakastan työtäni, tekisin sitä vaikka en saisi palkkaa.
Tuotan intohimoisesti sisältöä av:lle. Koen, että yhteisömme voimalla maailma paranee ja todella vaikutamme asioihin.
Tuotan intohimoisesti sisältöä av:lle. Koen, että yhteisömme voimalla maailma paranee ja todella vaikutamme asioihin.
Kyllä asiakkaiden kanssa on oikeasti mukavaa, jokainen päivä on erilainen.. Työaikanikin on kivoja aamuvuoroja ma-pe.
Olen metsuri, ja joskus on kurja lähteä metsästä pois, kun työ vaan on niin hauskaa!
Tässä hommassa ainakin näkee työnsä jäljen. Eivätkä asiakkaat käy pottuilemassa, kun eivät raukat aina edes tiedä, missä heidän metsänsä ovat.
Opetan aikuisille maahanmuuttajille suomea. Rakastan työtäni! (Kuten useimmat kolleganikin.)