Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50 kiloa ylipainoa: mistä aloittaisin kun ihan toivoton olo :(

Vierailija
22.05.2012 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtalo täällä :/ jos osaisin sua auttaa niin olisin hyvin onnellinen. En toivo kellekään tätä taakkaa mitä itse kannan mukanani.

Vierailija
2/24 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eikös aloittaminen olisi helppoa silloin? Tuloksia tulee nopeammin ja se motivoi. Aloita vaikka tänään lenkkeily ja jätä kaikki turha napostelu pois. Tai toinen vaihtoehto on, että ostat Nutrilet-kuurin tai vastaavan. Pikkuhijaa voit alkaa sitten nostamaan "tasoa".

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lähtee gramma kerrallaan ja tuollaisen määrän pudottaminen kestää kauan. Ja vaatii pysyvää muutosta.

Mistä ne ylimääräiset kalorit tulevat? Mistä voit helpoiten leikata liikoja pois? Onko se pulla, karkki, limsa? Vai rasvainen ruoka? liian suuret annoskoot? Ahmimiskohtaukset?

Miten liikut, voiko sitä lisätä kohtuullisesti ja niin, että jaksat harrastaa liikuntaa pitkään (siis vuosia, loppuelämän)? Voitko lisätä arkiliikuntaa: työmatkat, portaat, harrastusmatkat, kauppareissut?

Ei kannata ajatella 50 kiloa, vaan ensin 5 kg startti juhannukseen mennessä, sitten 10-15 lisää jouluun. Ja niin edelleen. Kaikesta ei tarvitse luopua, vain vähän järkeistää. Tsemppiä.

Vierailija
4/24 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäntapoihisi? Tuolla ylipainolla nimittäin painonpudotuksesta tulee PITKÄ projekti, ei tuota tiputeta millään pika-kitukuureilla. Pitkän projektin onnitsumisen todennäköisyys on paljon suurempi jos sen aikana on ihan mukava olla eikä tunnu että on nälässä tai kieltäymyksessä.

Eli mitä jos et jättäisikään kaikkia herkkuja pois ja alkaisi pakkoliikkua hiki päässä, vaan vaikka vähentäisit herkkuja, ehkä vähentäisit syödyn leivän määrää jos syöt sitä paljon, lisäisit kasvisten osuutta lautaselta. Patrik Borgin kirjan mukaan yleensä 100 kg ihmisellä kasvisten reilu lisäys tiputtaa noin 10 kg painoa vuodessa, energiapitoisten juomien rajoitus max 0,5 l päivässä noin 5 kg jne. Pienetkin muutokset oikeasti auttaa!

Vierailija
5/24 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat painoa tiputtaa kokeile josko kiloklubi.fi löytyisi apua.

Lisää vähitellen liikuntaa, kesäitoina on kiva kävellä ja pyöräillä.

Juuri nyt löytyy ihania vihanneksia, joita voi hyvällä omallatunnolla syödä.

Juo riittävästi vettä, lasillinen ennen ateriaa.

ja muista kehua itseäsi ainakun olet pääsyt

Tsemppiä sinä pystyt!

Vierailija
6/24 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma halu ja tahto laihtua. Motivaatio, itsekuri.

Alun hyvä tulos on loistava motivaatio.

Itse olen nutrannut ja osanutrannut.

Matkaa on vielä, mutta maali häämöttää.

Olen asettanut itselleni pienet välitavoitteet ja myös sen lopullisen tavoitteen.

Olen tehnyt itselleni taulukoita,joissa on helppo pysyä. Onnistuminen siinä pitää tahdon ja halun yllä.

Tosin itselläni on alkujaan ollut 30-35 kilon urakka.

Ja se tärkeä asia. Sinun täytyy ITSE haluta laihtua. Teet sen itsesi takia et kenenkään muun.

TSEMPPIÄ!

Vierailija
7/24 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mistä muusta saat iloa elämään kuin syömisestä. Tee pieniä päätöksiä kerrallaan. Älä ajattele sitä kaikkea pudotettavaa kerrallaan vaan aseta välitavoitteita. Nyt kesää kohden on helpompaa aloittaa esim. vaihtamalla perunat, pastat, riisit salaattiin.Esim. tonnikalasalaatti on hyvää, ja terveellistä. Löytyisikö sinulta kaveria, jonka kanssa voisitte yhdessä pudottaa painoa? Olisiko mahdollista käydä sairaalan ravitsemusterapeutilla, sieltä voisi löytyä myös apua..

Tsemppiä sinulle, tiedän todella miltä sinusta tuntuu, itsellä myös reilusti ylipainoa, josta nyt saanut pois 15 kg, ja vielä olisi matkaa paljon edessä. Onnea muutokseen!

Vierailija
8/24 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun pitää aloittaa motivoitumisesta.

Haluatko ihan varmasti laihtua? Siis haluatko JUURI SINÄ sitä laihtumista? Vai tuntuuko että ympäristön paine laihtumiseen on suuri?

Mieti, mitä syöminen ja herkuttelu merkitsee sinulle.

Tällä tarkoitan sanoa, että ihan ensiksi sinun pitää Tehdä Päätös.

Vahvassa päätöksessä on helpompi pysyä. Se on vähän niinku tupakanpolton lopettaminen. Jos alkaa lakkoon, kohta repsahtaa. Mutta jos päättää lopettaa, se onnistuu.

Minulla on ylipainoa n. 12 kg. Oikeasti haluan pudottaa n. 15 kg. Reilu kolmannes on pudonnut viidessä viikossa. Nyt vähän motivaatio tökkii, kun vauhti on hiipunut, mutta pysyn silti päätöksessäni. Nyt katotaan mistä se kana pissii, tälle tytölle on turha temppuilla!!! Ruuankaan.

Minä karppaan järkevällä tavalla. Sinun kannattaa miettiä, mikä olisi sinulle se oikea tapa.

Painon pudotuksessakin hyvin suunniteltu on puoleksi tehty.

Vierailija
9/24 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÖDÖFÖKÖÖÖÖÖÖÖ

IF YOU ARE FAT, YOU AREN'T FAT

Vierailija
10/24 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän laihdutuksesta ja tyyleistä varmaan kaiken, vaan eipä tämmöinen surkealla itsekurilla varustettu hedonisti voi sanoa "ei" ihanille leivoksille, vanukkaille, pitsalle...ja ihan turha sanoa että "tee edes itse", sillä niin teenkin!! :D Siksi ovatkin hyviä, nam.

Mielenkiintoista tässä on se, että nyt kun en enää stressaa painostani, olen menettänyt pari kiloa viikon sisään.

Vierailija
11/24 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla taas piirun verran tyytyväisempi itseensä.

Vierailija
12/24 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolme kiloa. Mut eiköhän ne tässä lähde, kun viittii vähän alkaa liikkumaan.

Vierailija
13/24 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta komppaan edellisiä, normaalipainon sisällä parin kilon pudottaminen on paljon tarkempaa puuhaa kuin reilun ylipainon tiputtaminen.

Olen jostain lukenut, että ylipainoa kannattaa tiputtaa 10 % kerrallaan. Eli otat nyt tavoitteeksi 10 % painostasi ja kun pääset siihen, totuttelet hetken aikaa elämään siinä painossa. Ja sitten tiputat taas 10 %. Laihdutettava kilomäärähän pienenee joka kerta.

Etsi tietoa terveellisistä elämäntavoista. Tiedät toki, että karkki on epäterveellistä ja tomaatti terveellistä, mutta mitä enemmän tiedät ravinnosta ja liikunnasta, sitä paremmin tiedät miksi lihoit ja miten sinun on helpointa laihtua.

Aloita pienellä muutoksella. Ala syödä ainakin se puoli kiloa kasviksia päivässä, jos et aiemmin syönyt. Tai vähennä reilusti jotain epäterveellistä mitä syöt liikaa. Tee ensi viikolla taas toinen pieni muutos.

Et ole laihduttamassa kesäksi bikinikuntoon (etkä välttämättä ensi kesäksikään), vaan tekemässä terveyden kannalta välttämättömiä, koko elämän kestäviä päätöksiä. Aloita siis sellaisilla päätöksillä, jotka voit pitää. Mitä hitaammin paino tippuu, sitä varmemmin se pysyy poissa.

Vierailija
14/24 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävisit juttelemassa asiasta psykologilla? Pääsisit käsiksi niihin henkisiin syihin, mitkä on aiheuttaneet painon kertymisen. Jos sulla on toivoton olo, niin sieltä vois saada voimaa ja itsetuntemusta joko muutokseen tai itsensä hyväksymiseen ja elämästä nauttimiseen.

Vierailija
15/24 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tullut uutena hoitona hypnoosi erilaisiin riippuvuuksiin, myös ruokaan. On kuulemma tehokasta. Otappa selvää.

Vierailija
16/24 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos suunta ei ala olla alaspäin, se on ylöspäin ja edessä on varma kuolema.

Painoin 7 viikkoa sitten 109 kg ja nyt on lähtenyt 7 kg. Resepti on ollut melko yksinkertainen: lautasmalli käyttöön eli puolet kasviksia, annoskoot pienemmiksi, suklaa ja jäätelö pannaan. Periaatteessa noudatan vanhaa Painonvartijoiden pistelaskua, mutta en sitäkään aivan supertarkasti. Lähinnä käytän sitä apuna kaloripitoisten ruokien tunnistamiseen sekä annoskoon arvioimiseen.

Suurin oivallus on ollut, että ei oikeasti vaan tarvitse syödä niin paljon! Kun pienentää annoskokoa reilusti, aika nopeasti tottuu pienempiin annoksiin. Lisäksi vaikka suklaa on pannassa, olen ostanut kaappiin kovia karkkeja turruttamaan pahinta makeanhimoa. Niitä tarvitsee vain muutaman ja pahin on ohi. Vappuna sorruin munkkeihin, mutta seuraavana päivänä otin taas niskasta kiinni.

Mä oon ottanut välitavoitteet, joista eka on alle 100 kg. Lopullinen tavoite on 75 kg, joka on edelleen ylipainon puolella, mutta varmaan jotenkin järkevästi pidettävä paino.

Tsemppiä meille kaikille! Karmea norsu lautasella, mutta palasina sen saan syötyä! :-)

Vierailija
17/24 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että alkoholijuomat sisältävät paljon kaloreita ja moni laihtuu huomaamattaan, kun siirtyy muutamaksi viikoksi svesilinjalle. Sillä pääsisi varmaan ainakin pahimmasta turvotuksesta eroon ja se voisi kannustaa jatkamaan ruokaremonttia.

Makeanhimoon kannattaa yrittää löytää jokin kevyempi vaihtoehto. Omaan makeanhimooni auttoivat tuorepuristetut marjamehut, varsinkin makea vadelma.

Vierailija
18/24 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oikein ajtuksen kanssa: Lähtö läskeille, uusin tieto pysyvään painonhallintaan.

"Huippulääkäreiden tarjoama tieto elimistön toiminnasta auttaa päihittämään ylipaino-ongelmat.

Haluatko lopullisesti eroon vyötärömakkaroista? Hyviä uutisia: tarvitset vain tervettä järkeä ja tietoa siitä, miten ylimääräinen rasva kertyy elimistöön. Elimistö pyrkii nimittäin aina ihannepainoon, ja sinun tehtäväsi on auttaa sitä. Tiukkapipo ei tarvitse olla, riittää kun väistää suurimmat leivokset ja kävelee joka päivä puoli tuntia. Kalorien laskemisenkin voi unohtaa, ihan totta!

Lähtö läskeille kumoaa laajan lääketieteellisen aiheiston pohjalta monia vääriä uskomuksia ja väitteitä laihduttamisesta. Kirjassa kerrotaan, mistä laihtumisessa on elimistön kannalta kyse. Siinä annetaan myös helppo kunto- ja ruokaohjelma, jota noudattamalla elimistö herätetään kohti uutta, terveellistä suuntaa jo kahdessa viikossa.

Mehmet C. Oz ja Michael F. Roizen ovat Yhdysvaltain tunnetuimmat lääkärit. He ovat aikaisemmin julkaisseet teoksen Sinä - omaksi parhaaksi (2007).

Mukana kahden viikon kunto- ja ruokaohjelma."

Tuolta saat esim. käytettynä 11 eurolla, tai lainaa kirjastosta. http://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=894306

Olen lukenut 50-100 laihdutuskirjaa, laihduttanut 5 vuotta, ja varsinkaan suomalaisista opuksista ei ole ollut mitään apua (Patrik Borg saa mut näkemään punaista ja Antti Heikkilä nostattaa savun korvista). Tämä herätti minut, ei me lihavat olla vailla itsekuria tai motivaatiota, kyse on muusta.

En ole kokeillut opuksen ruokaohjeita, mutta ruokavalio meni kertaheitolla uusiksi kun luin tuon kirjan. Oikeasti, ei tarvitse laihduttaa, olla nälässä ja kitua, ei todellakaan, eikä juosta maratoneja tai alkaa kehonrakentajaksi.

Mulla säästyy aivan hirveästi rahaa ja aikaa kun noudatan tarkkaa ravintosuunnitelmaa, ja sama kauppalista on aina mukana ruokaostoksilla:)

Vierailija
19/24 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänmuutos on pieniä päätöksiä. Ala hiljalleen pienentämään annoskokoja, esim. otat kaksi leipäpalaa kolmen sijasta. Otat herkkua vain kourallisen, et koko jättipussia. Jos on vaihtoehtoina ruokaisaa salaattia, syö se ennemmin kuin joku hiilarimättö. Herkuttele ja mässää välillä kunnolla, esim. viikonloppuisin niin ei mene kroppa säästöliekille. Arkena sitten tiukempi linja. Älä kiellä mitään kokonaan itseltäsi, siitä vaan tulee kielletty hedelmä ja repsahduksia. Älä tee tiukkaa aikataulua, vaan ajattele, että sulla on loppuelämä aikaa tehdä järkevämpiä päätöksiä ruokavalion suhteen.

Tsemppiä! :)

Nimimerkillä 10 kiloa lähti nopsaan tällaisilla pienillä muutoksilla.

Vierailija
20/24 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen minä myös. Itsellä pudotettavaa reilummin kuin sinulla ja motivaatiota tuli kummasti kun sokeriarvot alkoivat olla koholla. Kun pitää kirjaa kaikesta, mitä suuhun laittaa, tulee helpommin tietoiseksi kuinka paljon ylimääräistä on tullut syötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi