50 kiloa ylipainoa: mistä aloittaisin kun ihan toivoton olo :(
Kommentit (24)
että laihtuminen on lähes mahdotonta. Ei se varmasti ole mahdotonta, kuten joku kohta viisastelee, mutta jotain peruuttamatonta aineenvaihdunnalleni on tapahtunut tällä menolla, mitä viimeiset parikymmentä vuotta on ollut.
niin eikös aloittaminen olisi helppoa silloin? Tuloksia tulee nopeammin ja se motivoi. Aloita vaikka tänään lenkkeily ja jätä kaikki turha napostelu pois. Tai toinen vaihtoehto on, että ostat Nutrilet-kuurin tai vastaavan. Pikkuhijaa voit alkaa sitten nostamaan "tasoa". Tsemppiä!
Itse olen karpannut jo 7 v, mutta en edes aloittanut karppausta siksi että laihtuisin, vaan kun olo oli niin huono: aina väsytti ja varsinkin ruokailun jälkeen, turvotti ja oli ilmavaivoja, usein flunssaa ja päänsärkyjä, pahenevia pms-oireita jne. Päätin, että nyt loppuu valitus ja teen jotain, ainakin kokeilen. Painoa tippui 13 kg kahdessa kuukaudessa, ekan 2 vk:n aikana 5 kg, luulisin että oli nesteitä ja sitä että vatsa alkoi toimia kunnolla. Olo vaan muuttui niin tyystin toisenlaiseksi, että ei tulis mieleenkään palata leivänsyöjäksi. Aloin myös liikkua kun sain ruokavaliomuutoksesta niin paljon energiaa.
Ystäväni (yli 50 v) on karpannut nyt n. 4 kk ja laihtunut 28 kg ja vielä on yli 10 kg tavoitteeseen. Hän yritti vuosia laihduttaa mm. painonvartijoiden ohjeilla ja viimeksi nutriletilla, sitten hän meni personal trainerille joka oli sanonut että noilla jutuilla hän on saanut aineenvaihduntansa ihan sekaisin. Hän oli tehnyt kunto-ohjelman ja antanut ruokavalio-ohjeet, jotka siis olivat karppausohjeet.
Varmasti laihtuminen on yksilöllistä, mutta suurin osa tuntemistani karppaajista on onnistunut hyvin ja nimenomaan niin että paino on pysynyt pois.
Tsemppiä, onnistut kyllä kun avoimin mielin lähdet etsimään omaan tietäsi normaalipainoon :)
Hei,
itse yritin aiemmin laihduttaa vaikka millä keinoilla, söin liian vähän, väärää ruokaa. Eihän sellanen toiminut, kun ei muuttunut elämäntavaksi.
Sitten kokeilin Fitfarmin ohjeilla 2011 alussa, mutta se ei ollut sopiva minulle. Liikaa hiilaria ruokavaliossa, kun olen hiilariherkkä ja kalorit olivat minulle liian alhaalla. En jaksanut mitään ja oli koko ajan nälkä.
Nyt olen Bodycampin ohjeilla ja todella tyytyväinen. Olen löytänyt itselleni sopivan ruokavalion, laihtunut 4 kg 4 viikossa. Fitfarmiin verrattuna ruokavalioni sopii minulle paremmin (yksilöllisemmin suunniteltu) ja siinä on enemmän kaloreita. Lantiolta ja pepusta lähtenyt 5 cm, vyötäröltä, navan alta ja selästä 8 cm, reisistä 2cm ym. Olen käynyt myös kuntosalilla ohjeiden mukaan ja lenkillä satunnaisesti.
Parhainta tässä on se, että ei ole nälkä ja ei minkäänlaista himoa hiilariruokiin, mitä ennen vedin kaksin käsin ja kärsin ainaisesta nälästä. En ole kuukauteen syönyt mitään ohi ohjeiden, ei vaan tee mieli. :) Tavoitteena on pudottaa vielä 10 kg ja uskon niiden lähtevän jouluun mennessä (tod näk paljon aiemmin, mutta en ota siitä stressiä). Sitten mittani olisivat 165/63.
Suosittelen panostamaan itseensä sen verran, että ostaa ohjeet, jos ei osaa koostaa ruokavaliotaan oikeanlaiseksi eli tarpeeksi kaloreita.. Ne ovat paljon halvempia ja hyödyllisempiä loppuelämää ajatellen, kuin pussikeittokuurit.
saako kysyä,paljonko olet saanut laihdutettua?