Puistattaa tuo surmatun 8-vuotiaan äiti tänään iltalehdessä...
"kuin pahaa unta" just joo.
Tuliko mieleen että se pieni reppana eli 8-vuotta pahassa unessa, painajaisessa?
Kommentit (49)
nämä av-mammojen jeesustelu-ketjut. Varmasti tuossa tapauksessa ei kukaan ollut hyvä vanhempi, ei myöskään äiti, mutta sitä mitä tarkalleen ottaen tapahtui emme tällä hetkellä tiedä, joten siitä on aivan turha spekuloida. Aikuiset ihmiset ovat vastuussa omista teoistaan, koulu ja lastensuojelu toimivat (yleensä) parhaaksi katsomallaan tavalla, virhearviointejakin valitettavasti sattuu joskus. Jos ne virhearviot ovat toiseen suuntaan niin media huutaa että lastensuojelu tulee ja vie lapset "syyttömiltä" vanhemmilta lapset ja tässä tapauksessa kävi sitten valitettavasti toisin päin. Asia ei kuitenkaan ratkea täällä valittamalla ja viranomaisia syyttelemällä.
on tosi hyvä ja hyvin toimiva sosiaalihuolto. Virheitä sattuu kuten nyt viimeaikoina useat perhesurmat, joissa melkein kaikissa ollut viranomaiset yhteydessä ja nyt sitten tämä 8-vuotiaan ilmiselvä huostaaottotapaus.
Täytyy vaan olla hiljaa ja hyssytellä ja toivoa parasta..eihän tämä minulle kuulu ...sitähän me suomalaiset aina teemme.
NYT MARSSIMAAN EDUSKUNTATALOLLE JA SANOMAAN PÄÄTTÄJILLE, ETTÄ OLEMME SAANEET TARPEEKSI NÄISTÄ VIRHEARVIOINNEISTA. Meidän verorahoillahan tätä systeemiä ylläpidetään kyllä meillä on myös oikeus sitä kritisoida.
Yhdenkään lapsen pahoinpitelyä ja tappamista en enää halua lukea lehdestä.
mun murrosikäiseni yritettiin huostaanottaa sen jälkeen kun hän jäi kiinni näpistyksestä ja oli sepitellyt sossulle tarinan siitä, että häntä on lyöty kotona. Ei ollut lyöty mutta ei siinä selittelyt auttaneet tai edes todisteita ei vaadittu, pojan sana riitti. Hän oli lastensuojelulaitoksessa kolmisen kuukautta ennen kuin saimme hänet kotiin takaisin pitkän taistelun jälkeen. Ihmettelen kyllä todellakin jos päästä revitty tukka ei riittäisi huostaanottamiseen. Siihen riittää suomessa vain sossujen sana, jota siis pidetään kiveen hakattuna ja jumalan sanan vertaisena.
mun murrosikäiseni yritettiin huostaanottaa sen jälkeen kun hän jäi kiinni näpistyksestä ja oli sepitellyt sossulle tarinan siitä, että häntä on lyöty kotona. Ei ollut lyöty mutta ei siinä selittelyt auttaneet tai edes todisteita ei vaadittu, pojan sana riitti. Hän oli lastensuojelulaitoksessa kolmisen kuukautta ennen kuin saimme hänet kotiin takaisin pitkän taistelun jälkeen. Ihmettelen kyllä todellakin jos päästä revitty tukka ei riittäisi huostaanottamiseen. Siihen riittää suomessa vain sossujen sana, jota siis pidetään kiveen hakattuna ja jumalan sanan vertaisena.
tapauksia ja käyttää niukat resurssinsa niihin kun voisi oikeati tarttua hyvin pienten lasten ilmiselviin pahoinpitelyihin.
Tulee hirveästi vaivaa..pitää löytää sijaisperhe jne kun on kyseessä pieni lapsi ..ei ihme, että sosuilla on kiire.
vaikka sijoitusta ei oltu tehty, lapsia asui isovanhempien (isän vanhempien) luona "sopimuksella", joka oli tehty lastensuojelun työntekijän kanssa sosiaalitoimistossa. Sosiaalityöntekijä epäili kykyäni hoitaa lasta joten "sopimusta" jatkettiin vaikka esitin tuoreimpia erikoislääkärin lausuntoja jne.
Olin ollut masennuksen vuoksi sairaalahoidossa. Masennus johtui perheenjäsenen menetyksestä. En ollut vahingoittanut lasta mitenkään ja ennen sairaalaan joutumistani olin koettanut saada myös lapselle keskusteluapua kunnalta (olin köyhä yh), sillä perheenjäsenen menetys koski myös tätä pientä lastani.
Sain lapsen takaisin vasta tehtyäni valituksen sosiaalityöntekijästä johtavalle sosiaalityöntekijälle.
Tapahtui 2000-luvun puolessa välin hyvin eteläisessä Suomessa.
Tämä tapaus on huutava vääryys, mitä tämä 8-vuotias tyttö joutui kokemaan!!
miksi tyttöä ei otettu huostaan??? Mieluummin lapsi vaikka lastenkodissa hengissä, jos sopivaa sijaisperhettä ei löydy, kuin pahoipideltynä ja kuolleena. Sosiaaliviranomaiset ovat mokanneet ja pahasti.
Tosi helppoa olla jälkiviisas ja ettiä syyllistä.
Ja juu, ite sikaillaan ja sotketaan asiat ja parin viranomaisen pitäs järjestää asiat kuntoon. Tehkää itte jotain. Ruokkikaa edes yks muksu teidän pihasta edes kerran viikossa ja kysykää kuulumiset tai ottakaa joskus se yksinhuoltajan lapsi illaks tai päiväks hoitoon, ettei äiti olis pimahtamispisteessä vaan sais vähän levätä.
Ollaan niin saatanan omahyväisiä ja kylmiä ja narsisteja. Minä, minä, minä, mutku, mutku, mutku, mutku, en minä mitään vaan ne muut, joku toinen. Kokeilkaahan kerrankin tehdä pyyteettä jotain toisen eteeen. Jos ei onnistu niin maksakaa lisää niitä veroja, että itä-helsinkiin sais lisää sossuja. Kun niillä voi siellä olla vähän kiire. Mistä te tiedätte montako muuta saman kohtalon muksua ne on sieltä sillä aikaa pelastaneet. Siitä ei tietysti ole ollut puhetta, kun sillä ei voi pönkittää omaa egoa ja olla niin saatanan besserwisser.
puolustella sosiaaliviranomaisia. Tässäkin ketjussa on useampi "hyvä" esimerkki siitä, miten sosiaalihuolto Suomessa toimii. Pikkuasioihin kyllä tartutaan, ja kunnolliset vanhemmat joutuvat taistelemaan hurjasti saadakseen lapset takaisin kotiin. Nämä ilmiselvät heitteillä olevat jätetään oman onnensa nojaan :( Käsittämätöntä ja pelottavaa!
Se sopimus on ollut juuri se sopimus sijoituksesta. Eli lapsesi on ollut sijoitettuna isovanhempien luona.
nämä av-mammojen jeesustelu-ketjut. Varmasti tuossa tapauksessa ei kukaan ollut hyvä vanhempi, ei myöskään äiti, mutta sitä mitä tarkalleen ottaen tapahtui emme tällä hetkellä tiedä, joten siitä on aivan turha spekuloida.
Aikuiset ihmiset ovat vastuussa omista teoistaan, koulu ja lastensuojelu toimivat (yleensä) parhaaksi katsomallaan tavalla, virhearviointejakin valitettavasti sattuu joskus.
Jos ne virhearviot ovat toiseen suuntaan niin media huutaa että lastensuojelu tulee ja vie lapset "syyttömiltä" vanhemmilta lapset ja tässä tapauksessa kävi sitten valitettavasti toisin päin.
Asia ei kuitenkaan ratkea täällä valittamalla ja viranomaisia syyttelemällä.