Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hääjuhlaan pukeutuminen- olenko mokannut?

Vierailija
21.05.2012 |

Ostin sukulaisen kesähäihin itselleni vaatetta, mut äitini sanoi etten voi laittaa sitä, koska materiaali on väärä. Hän ei ole nähnyt pukua, mutta omasta mielestäni se on ihan hyvä.

Kyse on mustasta mekosta, jossa on lyhyet hihat, v-pääntie, kevyet rypytykset vatsan kohdalla ja vatsan toisella puolella on samasta kankaasta nauhat, jotka voi sitoa vaikka rusetille. Mekko näyttää päälläni todella hyvältä ja ajattelin lisätä siihen vielä jotkut kauniit korut. Mutta kun se on trikoota :( Voinko silti pukea sen, vai onko se ihan hirvittävä etikettivirhe jota en saa koskaan anteeksi? Olen 28 vuotias, eli en voi edes vedota nuoruuteen ja tietämättömyyteen.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietiskelin asiaa ja päätin kuitenkin uskaltaa pukea tuon mekon. Mulla on vaalea bolero, joka voisi sopia mekon kanssa ja koruistakin varmaan löytyy sopivat. Kengät on vielä vähän kysymysmerkki, mut enköhän mä jotkut kivat löydä :) Jos mun pukeutumista paheksutaan, niin sitten paheksutaan. Ainakin mulla itselläni on mukava olla. Ajattelin asiaa niinkin, että jos olisin itse juhlakalu, niin mun mielestä tuossa asuvalinnassa ei olisi mitään kummallista. Kiitos kaikille näkemyksistä!

Vierailija
2/62 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tosiaan panostaa asusteisiin.

Olisin ollut onnellinen, jos joku olisi omissa häissäni pukeutunut edes tuollaiseen (tarkoitan siis siistiin mekkoon, minusta tuo on nimittäin nätti). Ei, suurin osa vieraista tuli farkuissa. Miehillä sentään oli puvut päällä...siskonpoika oli samoissa vaatteissa, joissa oli edellisellä viikolla leikkinyt poikani kanssa ulkona...

Oli vähän sellainen olo, ettei kukaan ollut viitsinyt yhtään panostaa. Hauskaa toki oli, sitä ei voi kieltää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lempimekkoni on hyvinkin samanoloinen kuin ap:n, ja siinä porhallan aika monennäköiset kekkerit. Trikookin on aika joustava (sic) käsite...

Nyt sitten tämän kesän juhlat kierrän uudessa mekossa (ei trikoota), joka on hieman liian lyhyt pukukoodiin nähden, ja lisäksi se on lähes mahdoton asustaa, en ole keksinyt kaulakorua enkä rannekorua, jotka sopisivat sen tyyliin. Hah, en välitä yhtään, koska viihdyn siinä ja näytän hauskalta. Takuulla sukujen satiinileninki-rouvat katsoo mua kieroon ja ovat omalla tavallaan jopa oikeassa. Ei vaan näin 40-vuotiaana jaksa ihan joka asiasta miettiä, että miten pitäisi olla. Voi olla vaan:-)

Tietysti kunnioittaen juhlakaluja.

Vierailija
4/62 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muut jo sanoivatkin, ei täysin mustaa mekkoa päälle ja trikoovaate kuuluu rannalle, ei juhliin.

Vierailija
5/62 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aivan ihana mekko, sopii kaikille vartalotyypeille

http://www.juhlamekko.fi/cocktailmekko-sifonki-luumu-p-1037.html

Ja muuten, se Seppalan mekko oli viskoosia, ei trikoota.

Vierailija
6/62 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.seppala.fi/tuotteet/tuote/fi_1112_6105031/mekko?openGroup=1…

tässä enemmän juhlavuutta samaan hintaan ja sopii myös kolmikymppiselle

Taidan käydä ostamassa sen itselleni. En tykkää kokomustasta mekosta mutta tuollaisella kuviolla se miellyttää silmääni.

Vierailija
7/62 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos kyseessä eivät ole suuren luokan seurapiirihäät niin ihan ok, jos asustat oikein ja laitat korkeat korot.

Mekko on graafinen joten en ehkä yhdistäisi siihen mitään pikkuisia timanttihörvelyksiä vaan reilusti jotain samaa muotokieltä omaavaa asustetta. Esim. Snö of Svedenin iso käsi-/kaulakoru (sileäkivinen, ei "timanttinen"). Ei boleroa vaan esim. luonnonvalkea, hienomateriaalinen ohut huivi!

Mukavia juhlia!

Vierailija
8/62 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis tämä mekko

Vierailija
9/62 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten, se Seppalan mekko oli viskoosia, ei trikoota.

se kuvaa kankaan kudontatapaa, ei materiaalia. Puuvillatrikoo on kyllä yleisin.

AP:lle sanoisin, että mieti häiden luonnetta. Kesäisiin puutarhajuhliin tai rentoon työväentalo-henkisiin häihin mekkosi sopii (vaikka voisikin olla iloisemman värinen), kartanomiljööhön, kristallien loisteeseen ei sovi.

Minusta ihmiset myös yöipukeutuvat häihin, siis nimenomaan siuhteessa tuohon juhlan tyyppiin. On koomista katsoa, kun leidit vetää hiekkapihalla tai ruohikolla pitkän silkki-iltapuvun helmat maata viistäen, karhutölkki kädessään :D.

Vierailija
10/62 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun olen nähnyt häävierailla kaikenlaisia virityksiä niin tuskin edes kummastelisin sun mekkoasi häissä.

Vierailija
11/62 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta musta? Olen kuullut säännön että naispuolinen häävieras ei saa pukeutua täysmustaan (tulee mieleen hautajaiset) eikä täysvalkeaan (se on morsiamen väri).

Mutta jos mustaan mekkoosi kuuluu jotain kirkasvärisiä lisukkeita, niin sitten luulisi olevan OK.

Vierailija
12/62 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei todellakaan ole mikään etikettivirhe! Ainut mitä mietin, et se musta ei oikeen ole hää-väri, tai laita ainakin muuta väriä piristykseksi!

On se nyt kumma jos jonkun juhlat siitä pilalle menee pyh!

Vierailija
13/62 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan niitä trikoisiakin juhlavaatteita joskus nähty. Niinkuin vaikka se tanja karpelan ekojen linnanjuhlien "iltapuku".

musta trikoomekko on kuit. jotain,missä yhdistyy kaksi riskiä, joten itse ehkä en sitä kokeilisi...

Vierailija
14/62 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta ja trikoo, kaksi pahaa samassa vaatteessa. äitis saattaa hyvinkin olla oikeassa

Vierailija
15/62 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se! Ja väriä asusteilla! Mistä ostit, kuulostaa kivalta mekolta?

Vierailija
16/62 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin siis laittaa mekkoni, mut ainakin olen viisaampi ensi kerralla! Ne korut joita olen ajatellut, ovat pääväriltään punaiset, samoin käsilaukkuni. Tuleeko niistä tarpeeksi väriä, vai pitäiskö ajatella jotain muutakin?

Vierailija
17/62 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoo on vapaa-ajan vaatteen kangasta, ei juhlapuvun.

Mutta toki pistät tuon mekon, jos se on juhlavan näköinen. Häiden suhteen ei ole etiketti ihan yhtä tiukka kuin iltapukujuhlien suhteen.

Mustakin käy, kunhan panet tehosteeksi jotain kirkasta.

https://stockmann.com/info/fi/Inspiraatio-VinkitJaOhjeet-Juhlaetiketti…

Vierailija
18/62 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suurin osa tuskin pitää niin bling bling häitä, etteikö sinne siistissä trikoomekossa voisi mennä.

mä olen ainakin ollut.

ja musta, so what? siihenhän tulee korut lisäksi.

Vierailija
19/62 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se! Ja väriä asusteilla! Mistä ostit, kuulostaa kivalta mekolta?

Seppälästä, oli myös sinisenä :) Olisin itsekin ostanut sinisen, mut kokemuksella voin sanoa, ettei sovi värinä mulle ollenkaan!

Vierailija
20/62 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt ostamaan itsellesi kunnon mekko, jota voit käyttää muissakin juhlissa. Ja pyydä myyjältä väriapua.