Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni lapset syövät perintöni!

Vierailija
20.05.2012 |

Okei, vähän turhan provosoiva otsikko, mutta ei voi mitään. Mua niin ketuttaa vanhempani, jotka suosivat siskoni perhettä ja syytävät rahaa hänen neljälle lapselleen. Itse olen lapseton ja seuraan tilannetta vierestä kettuuntuneena ja kehtaamatta ilmaista ärtymystäni - saako tälläisestä edes olla vihainen?

Jollakin tavoin koen, että vanhempieni sponsoroidessa siskoni lapsia, he samalla tukevat siskoni elämänvalintaa ja samalla viisveisaavat minun valinnastani. En ole pyytänyt vanhemmiltani rahaa mihinkään n.15 vuoteen, mutta sisareni ramppaa jatkuvasti heidän lompakollaan, kun "on niin tiukkaa" jne. Vanhempani ovat kustantaneet mm. siskoni vanhimman lapsen vaihto-oppilasvuoden, puhumattakaan siitä, että ovat kustantaneet alusta alkaen kaikki lasten harrastukset.

Vanhempani ovat varakkaita, mutta tätä menoa "minunkin perintöosuuteni" on käytetty noihin muksuihin.

Kommentit (172)

Vierailija
141/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin tavallista, että vanhemmat tukevat taloudellisesti niitä lapsiaan, jotka tekevät lapsenlapsia. Myös niitä tuetaan, joilla on taloudellisia vaikeuksia. Lapsettomat, itsestään hyvin huolehtineet jäävät vähemmälle. Se on melkein luonnon laki, jota vastaan kapinointi johtaa vain turhiin riitoihin.

Ainakin meidän suvussa sisärukset ja näiden lapset ovat iän myötä muodostuneet lapsettomille sedille ja tädeille erittäin tärkeiksi. Perinnöstä riiteleminen on pistämätön tapa pilata välit näihin tärkeisiin ihmisiin. Senkin takia lapsettoman olisi parempi niellä pettymys ja huolehtia omasta eläkkeestä itse.

Vierailija
142/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun koirat ovat paljon kivempia, mutta ei niiden tarpeita ole paljon huomioitu. Ja mainittakoon vielä, että suurin osa vanhempieni varallisuudesta on niin ikään perittyä. Vanhempani siis hassaavat isovanhempieni työllä ja tuskalla ansaittua omaisuutta.

ap

Et todellakaan kuulosta aikuiselta täysipäiseltä ihmiseltä, jolla on kaikki muumit laaksossa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän he ole perimässä ap:n vanhempia,näin ollen eivät voi ennakkoperintöäkään saada?!

Onko teille jotenkin vaikea ymmärtää sitä, että sisarukset ovat samanlaisessa asemassa perinnön suhteen, vaikka toinen olisi tehnyt liudan siitä söpöjä ja suloisia lapsenlapsia jatkamaan suvun nimeä?

Otat ap asian puheeksi perinnönjaossa. Kannattaa jo tässä vaiheessa merkitä ylös, mitä konkreettista lapset saavat, esim. kaikki matkat, harrastusvälineet, suora rahallinen tuki, jne. Pystyt sitten esittämään jonkinlaisen arvion perinnönjaossa, ja saat enemmän kuin sisaresi.

Vierailija
144/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän erittäin hyvin, miltä susta tuntuu.

Pari vuotta sitten äitimme sai periä oman isänsä ja koska on itsekin jo melko iäkäs, tekikin sitten niin, että muutti koko perinnön rahaksi ja jakoi tasasummina omille lapsenlapsilleen.

Kukin lapsenlapsi sai 46 000 euroa (8 lapsenlasta). Mä olen ainoa sisaruksista, jolla ei ole omaa lasta, ja ihan oikeasti mua tuo jako hiukan harmitti.

Vierailija
145/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teille jotenkin vaikea ymmärtää sitä, että sisarukset ovat samanlaisessa asemassa perinnön suhteen, vaikka toinen olisi tehnyt liudan siitä söpöjä ja suloisia lapsenlapsia jatkamaan suvun nimeä?

Vierailija
146/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä koet, että sulla on joku oikeus siihen myös. Täh!? Erikoista.

NE ON SUN VANHEMPIEN RAHOJA! Jos ne tykkää enemmän lapsenlapsista, se on ihan normaalia.

Vierailija
147/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän erittäin hyvin, miltä susta tuntuu.

Pari vuotta sitten äitimme sai periä oman isänsä ja koska on itsekin jo melko iäkäs, tekikin sitten niin, että muutti koko perinnön rahaksi ja jakoi tasasummina omille lapsenlapsilleen.

Kukin lapsenlapsi sai 46 000 euroa (8 lapsenlasta). Mä olen ainoa sisaruksista, jolla ei ole omaa lasta, ja ihan oikeasti mua tuo jako hiukan harmitti.

Sillä kun nyt ei ole hevon helvettiäkään merkitystä, onko lapsia vai ei.

Vierailija
148/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun koirat ovat paljon kivempia, mutta ei niiden tarpeita ole paljon huomioitu. Ja mainittakoon vielä, että suurin osa vanhempieni varallisuudesta on niin ikään perittyä. Vanhempani siis hassaavat isovanhempieni työllä ja tuskalla ansaittua omaisuutta.

ap

Et todellakaan kuulosta aikuiselta täysipäiseltä ihmiseltä, jolla on kaikki muumit laaksossa...

t. AP

Vierailija
149/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi kuulostaa tämä juttu.. Mutta ihmettelen edelleen tuota ennakkoperintöasiaa,jos kysymys on selkeästi lapsenlapsille osoitetuista rahoista ja lahjoista? Voisiko joku perustella asiaa?

11

Vierailija
150/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden elinikä on 7 vuotta ja luultavasti sun vanhempia ei vois vähempää kiinnostaa pari likaista piskiä.

Vierailija
151/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ap valottaa? Vai tiedätkö summia itsekään? Jos kysymys on silloin tällöin annetusta parikymppisestä tms niin ei kai se ole sulta pois? Ymmärrän toki närkästyksesi, jos tässä puhutaan isommista summista.

Vierailija
152/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai testamenta kaiken vain toiselle.

Perintö on vasta kun joku kuolee

Vierailija
153/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ailuiset ihmiset kehtaavat pyytää vanhemmiltaan rahaa jatkuvasti. Ehkäpä sinun pitäisi ilmaista harmisi heille.

Vierailija
154/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnön suhteen kyllä, mutta vanhemmat on elossa.

Ei perinnöllä ole mitään tekemistä sen kanssa, onko kuollut vai ei. Jos omaisuuttaan jakaa eläessään, kyse on ennakkoperinnöstä, jos omaisuus tulee jakoon kuoleman jälkeen, se on perintöä. Ei sillä ole käytännössä mitään merkitystä. Jos saat vanhempiesi eläessä huomattavia rahasummia ja sisaresi ei, niin vanhempien kuoltua voit vaatia, että ennakkoperintö otetaan huomioon kuolinpesää jaettaessa.

Koeta nyt käsittää, että sillä ei ole mitään merkitystä, monta ihanaa lapsenlasta olet pykännyt maailmaan.

Vierailija
155/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi kuulostaa tämä juttu.. Mutta ihmettelen edelleen tuota ennakkoperintöasiaa,jos kysymys on selkeästi lapsenlapsille osoitetuista rahoista ja lahjoista? Voisiko joku perustella asiaa?

11

Perintökaari. KVG.

Vierailija
156/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhemmat ovat syytäneet rahaa siskoni perheelle mutta samaan syssyyn pistivät minun tililleni rahaa. Nykyään meilläkin on lapsia ja saamme "avustuksia". Siskoni ei taida edes tietää, että olen saanut rahaa. Meillä tämä kyllä tapahtui ihan vanhempieni aloitteesta.

Vierailija
157/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elossa ja he saavat käyttää rahansa kuten haluavat. Aika törkeetä yrittää periä vanhempansa elävältä.

Vierailija
158/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.

Vierailija
159/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko termi ennakkoperintö noin tuntematon palstamammalle?

miten tahtoo.

Pitäisikö munkin tässä tapauksessa kun oma isäni on aikeissa realisoida omaisuutensa ja muuttaa Karibian vesille seilaamaan, kieltää se ja vedota tuleviin perintöihin?

Vierailija
160/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien ei pitäisi suosia toista lastaan enemmän kuin toista, ei myöskään aikuisena. Suorastaan törkeää käytöstä vanhemmiltasi. Ota ap asia puheeksi vanhempiesi kanssa, kerro että tunnet olevasi väärin kohdeltu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan