Miksi ostatte pakettimatkoja?
Ihmettelen, miksi kukaan ostaa pakettimatkoja matkatoimistosta? No okei, poikkeuksena ne jotka eivät koskaan sitten valita että kallista on..
Just tilasin mulle ja miehelle 10pv matkan Espanjaan, lennot ja hotelli erikseen ja hintaa tuli yhteensä hiukan vajaat 900€. Katselin että viikon matka Aurinkomatkoilla maksaisi samana aikana 1610€ meiltä kahdelta, ja siis viikon, eli lyhyempi tosiaan.
Ainoa ero tuossa meidän on että mennään julkisilla kentältä hotelliin.
Kommentit (83)
Siis Helsingistä kai pääseekin suorilla lennoilla helposti minne vain, mutta esim. Oulu-Thaimaa voikin olla aika lailla lomalentojen varassa.
Tottakai se vaikuttaa, mutta Oulustakin pääsee nykyään niin halvalla Helsinkiin että varmasti suurimmassa osassa tapauksista on kannattavampaa lentää ensin Helsinkiin ja hypätä siellä toiseen koneeseen.
Ihmettelen, miksi kukaan ostaa pakettimatkoja matkatoimistosta? No okei, poikkeuksena ne jotka eivät koskaan sitten valita että kallista on..
Just tilasin mulle ja miehelle 10pv matkan Espanjaan, lennot ja hotelli erikseen ja hintaa tuli yhteensä hiukan vajaat 900€. Katselin että viikon matka Aurinkomatkoilla maksaisi samana aikana 1610€ meiltä kahdelta, ja siis viikon, eli lyhyempi tosiaan.
Ainoa ero tuossa meidän on että mennään julkisilla kentältä hotelliin.
5 tähden hotellit varmaan
Aikaisemmin oltiin omatoimisesti, mutta kokeiltiin huvikseen paljonko maksaisi mennä matkatoimiston kautta. Kun hinta oli aika lailla sama (muutaman kympin kalliimpi per hlö) niin päädyttiin matkatoimistoon. Kätevää kun saa kuljetukset.
Jos sattuu olemaan halpoja lentoja just silloin kun niitä tarvii. Lisäksi sekin hinta kerrotaan meidän tapauksessa neljällä, jos koko perheen voimin reissataan. Viimeksi saatiin halvat lennot, mutta piti odotella Helsinki-Vantaalla reilu 8 tuntia...
Siis Helsingistä kai pääseekin suorilla lennoilla helposti minne vain, mutta esim. Oulu-Thaimaa voikin olla aika lailla lomalentojen varassa.
Tottakai se vaikuttaa, mutta Oulustakin pääsee nykyään niin halvalla Helsinkiin että varmasti suurimmassa osassa tapauksista on kannattavampaa lentää ensin Helsinkiin ja hypätä siellä toiseen koneeseen.
Ihmettelen, miksi kukaan ostaa pakettimatkoja matkatoimistosta? No okei, poikkeuksena ne jotka eivät koskaan sitten valita että kallista on.. Just tilasin mulle ja miehelle 10pv matkan Espanjaan, lennot ja hotelli erikseen ja hintaa tuli yhteensä hiukan vajaat 900€. Katselin että viikon matka Aurinkomatkoilla maksaisi samana aikana 1610€ meiltä kahdelta, ja siis viikon, eli lyhyempi tosiaan. Ainoa ero tuossa meidän on että mennään julkisilla kentältä hotelliin.
5 tähden hotellit varmaan
miten niin paljon? 10 yötä hotellissa oli alle 500€, ja hotelli on hyvällä paikalla. Onko se sinusta paljon?
ap
Ei muuten kanntata lopettaa vastauksen lukemista heti sen ekan lauseen jälkeen :D Tarjolla oli muutakin, mutta ne mitä oli, oli sen verran kalliita, että kannatti ottaa aurinkomatkojen kautta.
öööö... mitä kohtaa tästä et ymmärrä?
Tai sitten ne suorat oli niin törkeen kalliita että oli jo sama ottaa aurinkomatkoilta
Älä sitten kirjoita että oli tarjolla VAIN kolmen pysähdyksen... jos totuus on se että oli tarjolla paljon paljon muutakin. Tämä riitti tästä mulle, en jaksa vääntää idiootin kanssa.
Älä sitten kirjoita että oli tarjolla VAIN kolmen pysähdyksen... jos totuus on se että oli tarjolla paljon paljon muutakin. Tämä riitti tästä mulle, en jaksa vääntää idiootin kanssa.
Silti tuli halvemmaksi ottaa se pakettimatka. Jankuta toki vielä jonkun aikaa :) Mulla on kyllä aikaa.
Thaimaassa ja Malesiassa muistaakseni 2004-2010.
on tullut halvemmaksi kuin itse säädetty. Lisäksi sitten se ettei tarvi mennä kolmen eri koneenvaihdon kautta. Meille ei siis kelpaa ne 10e/vrk motellit....
Mihin nämä teidän matkanne ovat kohdistuneet ja millä ajankohdalla jos noin on? Minä en ole kertaakaan tehnyt koneenvaihtoa näillä omatoimireissuillani vaan aina olen suorilla lennoillakin saanut edullisemman hinnan. Hotelli meillä tuohon Espanjan reissuun on kolmen tähden keskustahotelli, eli ihan sopiva.
Finnair on ainakin tehnyt suoria lentoja Thaimaahan jo ennen vuotta 2004, eli jotain teillä on pielessä siinä etsimisessä jos ette niitäkään ole löytäneet.
Sinä kirjoitit näin: Niihin kohteisiin, jossa käytiin oli tarjolla vain noita kolmen pysähdyksen taktiikalla olevia lentoja. Tai sitten ne suorat oli niin törkeen kalliita että oli jo sama ottaa aurinkomatkoilta :)Ja tuohan ei siis pitänyt paikkaansa, vaan niihin on tarjolla suoria lentoja.
Muttak u nkaikk iei halua ylimääräistä koneen vaihtoa vaan suoran lennon.
Totta, silloin sitten voi maksaa itsensä kipeäksi siitä pakettimatkasta. Jokainenhan hinnoittelee itse sen oman aikansa, eli mikä hintaero on sellainen että ottaa ennemmin sen pakettimatkan kuin vaihtaa konetta Helsingissä.
Jos hinta ero koko porukalta on 200e niin todellakin valitaan suora lento.
Totta, silloin sitten voi maksaa itsensä kipeäksi siitä pakettimatkasta. Jokainenhan hinnoittelee itse sen oman aikansa, eli mikä hintaero on sellainen että ottaa ennemmin sen pakettimatkan kuin vaihtaa konetta Helsingissä.
Seurailen hintoja ja varaan hyvän tarjouksen tultua.
Lisänä koen sen turvallisemmaksi sairauksieni takia.
Ja mitä olen katsonut noita omatoimimatkoja niin kalliimmaksi tulee ja sitten on monesti vielä välilaskuja.
Kiitos ei niille.
Meidän perhe lähtee heinäkuussa lomalle 8vrk ja koko hoito 950e. 2 aikuista + 1 teini.
Ei ole kallista, kun seuraa. Hyödyntää edut ja tarjousket, äkkilähdöt, happy hourit, lomavalvojaiset, matkamessutarjousket, kisatarjoukset yms.
Ja muistaa vielä nämä hintatakuut.
Jos hinta ero koko porukalta on 200e niin todellakin valitaan suora lento.
No siksihän täällä kyselen, että kuulen näitä syitä :)
ap
helvetti miten vajakkeja jotkut on :D
Jep, luetun ymmärtäminen on hankalaa :)
<a href="http://fi.wiktionary.org/wiki/vain" alt="http://fi.wiktionary.org/wiki/vain">http://fi.wiktionary.org/wiki/vain</a>
Siitä vain-sanasta huolimatta. Sä nyt vaan haluat täällä torahampaat pystyssä haastaa riitaa ja provoilla. Sitä säälittävämpää ei ole. Veikkaan, että joko a) luit huolimattomasti ja nyt vänkäät vastaan koska virheen myöntäminen on tregedia tai b) olet provoilumielellä ja haluat takertua kaikkeen mistä saisi haastettua riitaa. Ihan normaali ihminen ei ala vänkäämään noin tosissaan tuollaisesta asiasta, kun normaalilla lukutaidolla varustettu kyllä näkee mitä siinä kommentissa sanottiin.
<a href="http://fi.wiktionary.org/wiki/vain" alt="http://fi.wiktionary.org/wiki/vain">http://fi.wiktionary.org/wiki/vain</a>
Siitä vain-sanasta huolimatta. Sä nyt vaan haluat täällä torahampaat pystyssä haastaa riitaa ja provoilla. Sitä säälittävämpää ei ole. Veikkaan, että joko a) luit huolimattomasti ja nyt vänkäät vastaan koska virheen myöntäminen on tregedia tai b) olet provoilumielellä ja haluat takertua kaikkeen mistä saisi haastettua riitaa. Ihan normaali ihminen ei ala vänkäämään noin tosissaan tuollaisesta asiasta, kun normaalilla lukutaidolla varustettu kyllä näkee mitä siinä kommentissa sanottiin.