Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ostatte pakettimatkoja?

Vierailija
20.05.2012 |

Ihmettelen, miksi kukaan ostaa pakettimatkoja matkatoimistosta? No okei, poikkeuksena ne jotka eivät koskaan sitten valita että kallista on..

Just tilasin mulle ja miehelle 10pv matkan Espanjaan, lennot ja hotelli erikseen ja hintaa tuli yhteensä hiukan vajaat 900€. Katselin että viikon matka Aurinkomatkoilla maksaisi samana aikana 1610€ meiltä kahdelta, ja siis viikon, eli lyhyempi tosiaan.

Ainoa ero tuossa meidän on että mennään julkisilla kentältä hotelliin.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Me ei reppureissata, jos haluat 5 tähden hotellin pitää maksaa etukäteen."

Olen ollut Ho Chi Minh Cityssä 5 tähden hotellissa, eikä tarvinut maksaa etukäteen. Ihan normaalisti maksettiin kun pois lähdettiin. Koskaan ei ole minkään tasoisessa hotellissa pyydetty maksua etukäteen, tyhmiä olette olleet jos etukäteen olette maksaneet, sori vaan.

T:reppureissaaja

P.S. Termi "reppureissaaja" viittaa omatoimiseen matkailijaan, se ei automaattisesti tarkoita majoitusta 5 dollarin majataloissa.

Vierailija
22/83 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkan järjestää matkanjärjestäjä. -ei ap.-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tullut halvemmaksi kuin itse säädetty. Lisäksi sitten se ettei tarvi mennä kolmen eri koneenvaihdon kautta. Meille ei siis kelpaa ne 10e/vrk motellit....

Asumuksena 185 neliön huvila omalla uima-altaalla, kattoterassilla ja merinäköalalla. Suorat lennot, huvila ja auton vuokraus, kaikki yhteensä vain 440€/henkilö kymmeneltä päivältä. Ei omatoimimatka tarkoita välttämättä "köyhäilymatkaa" :P Tuleva reissu on jo neljäs saman tyylinen reissu.

Vierailija
24/83 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kokemukset pakettimatkan 4 tähden hotelleista surkeat. Lentokoneet on yleensä ihan helvetin ahtaita.

Hotellit täynnä lapsiperheitä. Uima-altaalla tuolit varataan aamuyöllä. Jos haluat lähteä kauemmaksi, tarvitset auton ja maksat uusista hotelliöistä jo maksetun lisäksi. Mieluummin maksan vain kerran per yö.

Jos olisi joku kohde, johon ihan ehdottomasti haluaisin, niin toki menisin pakettimatkalla jos se olisi halvempi. Mutta vielä en ole tuntenut kauheata kiihkoa ja pakkoa päästä Las Palmasiin tai Agios Nikolaokseen. Maailmassa on niin paljon mielenkiintoisempia paikkoja joissa käydä. Säästän rahani mieluummin niihin.

Tässä siis minun syyt, jotka ei ole mitään universaaleja ja ainoita totuuksia!

kun kiinnostaa, että mikä niistä pakettimatkoista tekee niin inhottavia ja huonoja ja kamalia? Eihän siinä tarvitse olla oppaiden tai muiden matkalaisten kanssa missään tekemisissä koko reissun aikana. Lentokenttäkuljetuksetkin voi jättää pois jos oikeen ahdistaa. Itse kyllä ne aina hyödynnetään, kun siinä kuule kivasti lisäinfoa kohteesta, vaikka kuin hyvin olisi itse siihen etukäteen perehtynytkin.

Mitkään opastilaisuudet eivät ole pakollisia, saati retket. Kukaan ei myöskään velvoita pysymään koko aikaa samassa hotellissa, meilläkin on ollut joskus tapana piipahtaaa jossain toisessa paikassa yhden yön reissulla.

Toki sitten lentokentällä se opas neuvoo oikeaan lähtöselvitykseen, mutta itsetuntoni on sen kyllä tähän asti ainakin kestänyt :)

Jos vielä pakettimatka tulee halvemmaksi ja nopeammaksi kuin itse räätälöity matka niin en kyllä keksi yhtään syytä miksi niitä ei voisi käyttää.

Vierailija
25/83 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään käytämme matkanjärjestäjien palveluita. Joku tyypillinen all inclusive - pakettimatka jonnekin aivottomaan rantalomaresorttiin ei ole yhtään hassumpi kokemus silloin tällöin. Lähikenttä, autoparkki matkan aikana ilmainen, sen kun vaan kävelee annetun aikataulun mukaan paikasta toiseen.

Toisinaan taas vuokraamme vaikka talon jostain pikkukylästä ja menemme sinne autolla ihan itse. Se vasta "halpaa" onkin. Emme kylläkään asu Suomessa, joten tämä automatkailu välimerellisiinkin kohteisiin onnistuu suhteellisen helposti.

Vierailija
26/83 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä hyvä pohjatyö ennen kun valitsee kohteen ja hotellin, meni sitten omatoimisesti tai pakettilomalla.

Suunnitelmallisuus on kaiken a ja o, eli kannattaa miettiä missä ja miten pitkään haluaa olla kohteessa, ja mitä haluaa lomalta. Joissakin kohteissa on lähinnä sitä rantaa, toisissa taas voi yhdistää (esim. Egyptissä) kulttuurin, huikaisevat sukellukset ja rantaloman samaan pakettiin.

On olemassa hotelleja joissa on sitä tilaa, eli ei tarvitse aamutuimaan tapella aurinkotuoleista vaan niitä on koko ajan vapaana. On myös hotelleja joissa voi varata huoneen missä on oma terassi aurinkotuoleineen. Ja on hotelleja joissa on ikäraja joko 16 tai 18 vuotta, noissa hotelleissa ei lapsia ole ollenkaan.

Itse en koskaan menisi ahtaaseen turistirysään, koska sellainen ei olisi lomaa. Valitsen hyvän "aikuiseen makuun" hotellin rauhallisella sijainnilla (ja rauhallisessa kohteessa), sellaisen missä on oma ranta ja puistoa ympärillä. Ei ole tarvinnut kärsiä lapsista, ei juopoista, ei ahtaudesta tai muustakaan. Googlaamalla saa hyvin tietoa siitä toimiiko kaikki hyvin, millaista ruoka on jne. eli pettymyksiä ei ole -kop-kop- tullut.

Nuorempana sitä taas valitsi vähän eri perustein, koska silloin lomalta odotti eri asioita.

Lentokoneen ahtauteen en ota kantaa, ihan hyvin olen aina mahtunut, mutta en olekaan mikään iso ihminen.

Vierailija
27/83 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin viestissäni, että se pelkkä lento yleensä on ollut niin kallis suhteutetttuna pakettimatkaan ,että sen majoituksen sietäs olla sitten tosi halpa että ois rahallisesti kannattavaa. Yleensä nuo hotellit mihin on majoitettu on olleet n. 100e/yö.

Ei omatoimimatka tarkoita välttämättä "köyhäilymatkaa" :P

Vierailija
28/83 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan matkusteltu paljon autolla ympäri Keski-Eurooppaa. Kerran satuttiin ihan vahingossa samaan hotelliin suomalaisten pakettimatkaajien kanssa.

Ihan samalla tavalla ja samoissa paikoissa siellä liikuttiin kuin nämä pakettimatkalaiset.

Ainoa ero oli se että meidän ei tarvinnut vuokrata autoa kun omalla siellä kerran kuljettiin.

Silloin ei asuttu Suomessa, joten suomalaiseen porukkaan törmääminen oli oikein piristävä ja hauska juttu :)

Vierailija
29/83 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu paljon pakettimatkoilla ja paljon omatoimimatkoilla. Molemmissa on hyvät puolensa ja mennään aina sillä tavalla, mikä sattuu olemaan edullisinta ja järkevintä.

Joskus pakettimatka on niin halpa, ettei kannata lähteä itse säätämään hotelleja ja lentoja, mutta joskus taas haluaa käydä jossakin, jonne pakettimatkoja ei tehdä.

Tosin tänä vuonna kävi kyllä mielessä ostaa pakettimatka Kreikkaan, kun noita lakkoja on taas luvassa ihan varmasti. Viime kesänä oltiin omatoimisesti saarihyppelemässä kahden pienen lapsen kanssa, ja kahden viikon matkalle osuneet kaksi lakkoa hiukan hankaloitti. Onneksi kreikkalaiset olivat joka välissä tosi joustavia, heidän elannostaanhan siinä on kyse. Siksi siihen oikeasti turisteista riippuvaisten pikkusaarten ihmisten hyvään tahtoon luottaen päätimme tänäkin kesänä lähteä omatoimisaarihyppelylle, kyllä ne kaikki asiat jotenkin hoituu. Vaikka matkatoimisto taustalla olisi ollut kyllä ihan mukava tuki. Etenkin kun lennetään Ateenaan 17.6. mikä sattuu olemaan vaalipäivä :-/ Äkkiä samana iltana heti jollekin saarelle, ennenkuin vaalitulos selviää...

Lasten kanssa on kyllä välillä kiva mennä pakettimatkalle, kun lapsille on suomenkielistä seuraa. Tietyssä iässä se tuntuu olevan hirveän tärkeää, ja Bamse-kerho oli ihan mahtava kokemus esikoiselle pari vuotta sitten. Ihan pienenä lapset ovat enemmän kosmopoliitteja ja ihan millä tahansa kielellä sujuvasti lyövät toisiaan hiekkalapiolla päähän rannalla.

Vierailija
30/83 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppusumma oli silti edullisempi, vaikka maksoikin sen 1-2 yötä kahta huonetta. Meille ainakin se loppusumma ratkaisee, ei se mistä se muodostuu.

Mieluummin maksan vain kerran per yö.

Vierailija
31/83 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä halvoista lennoista tosiaan se, että kuinka monen mutkan kautta lennot menevät? Eli kuinka pitkä matkustusaika on esim. Välimerelle? Pakettimatkalla, jossa useimmiten suora lento, kestää se 4 tuntia Välimerelle.

Vierailija
32/83 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sekä omatoimimatkalla että pakettimatkalla ja kyllä se pakettimatka on sellaista aivot narikkaan lomailua parhaimmillaan. Jos haluan vain aurinkoon löhöämään ja nauttimaan valitsen pakettimatkan ehdottomasti. Omatoimimatkailussa tulee kuitenkin aina sitä säätämistä, joskus isompaa toiste pienempää. Kaupunkilomille menen aina omatoimisesti, koska lentokentiltä on ihan hyvät julkiset kulkuyhteydet keskustoihin/hotelleihin. Rantakohteissa kenttä saattaa olla "kaukana" eikä oikein muuta vaihtoehtoa ole kuin joku taksi.

Ja se raha: matkustan jonnekin noin kerran vuodessa, enkä tahdo kiristää kukkaron nyöriä siinä kohdassa. Voin maksaa enemmän siitä ettei tarvitse ajatella itse ollenkaan. Joku sanoo "Tässä on teidän hotellinne, bussi tulee viikonpäästä hakemaan teitä tästä samasta pisteestä klo xx"

Vierailija
33/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan kohteesta ja muusta tarjonnasta. Itse olen ollut molemmissa, omatoimireissu itse varaten netin kautta jne. ja pakettimatka ja joskus pakettimatka on ollut halvempi ja joskus itse räätälöity reissu. Tosiaan riippuu hirveästi ajankohdastakin.

Matkatoimistosta ostaminen lienee harvinaista nykyisin, koska matkanhan voi varata netistä suoraan matkanjärjestäjän verkkosivuilta. Tarkoititko sitä? Vai etko tiedä, että matkatoimisto ja matkanjärjestäjä ovat kaksi eri asiaa?

Vierailija
34/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka matkanjärjestäjältä sitten, matkatoimistoiksi niitä kyllä puhekielessä sanotaan, mutta ihan sama. Jokainen varmasti ymmärsi idean.

Vierailija
35/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka matkanjärjestäjältä sitten, matkatoimistoiksi niitä kyllä puhekielessä sanotaan, mutta ihan sama. Jokainen varmasti ymmärsi idean.

Matkatoimistossa voi olla myynnissä monen matkanjärjestäjän matkoja. Se on ihan olennainen ero.

Vierailija
36/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreetalle juuri siksi, että oli niin halpa. 10 päivää 200 euroa, sitä halvemmalla tuskin räätälöi mistään.

Vierailija
37/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluan kohteessa valmiit retkipalvelut ja varsinkin suomalaiset lastenkerhot :) Murrosikäisten kanssa mennään varmaan jo omatoimisesti.

Vierailija
38/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että voi selailla hotelleja helposti paperilla, siitä, että minulla on suomalainen opas joka järjestää retkiä yms.

Kyllä me matkustamme muutenkin, osaamme varata netistä lentoja, hotelleja ja autoja. Mutta on se vain helpompaa se pakettimatkan varaaminen silti.

Vierailija
39/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreetalle juuri siksi, että oli niin halpa. 10 päivää 200 euroa, sitä halvemmalla tuskin räätälöi mistään.

Äkkilähtö voi ollakin halvempi, jos voi lomailla sesongin ulkopuolella. Minä katselin äkkilähtöjen hintoja esim. nyt hiihtoloman aikaan, eikä kyllä ollut kovin halpoja, vaan itse räätälöiden oli halvempaa. Mutta oikeassa olet, joskus niiden kanssa onnistuu.

Vierailija
40/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pakettimatkat ovat halvempia kuin omatoimimatkat. Kaveri jonka tyttöystävä asui Etelä-Euroopassa muutaman sadan kilometrin päässä lomakohteesta, osti joskus pakettimatkan, koska se tuli edullisemmaksi kuin ostaa pelkät lennot suoraan sinne minne oli menossa. Jopa hotellin kanssa tämä tuli joskus halvemmaksi kuin pelkkä omatoimimatkana hankittu lento, vaikka kaveri ei siis majoitusta tarvinnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi