Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ostatte pakettimatkoja?

Vierailija
20.05.2012 |

Ihmettelen, miksi kukaan ostaa pakettimatkoja matkatoimistosta? No okei, poikkeuksena ne jotka eivät koskaan sitten valita että kallista on..

Just tilasin mulle ja miehelle 10pv matkan Espanjaan, lennot ja hotelli erikseen ja hintaa tuli yhteensä hiukan vajaat 900€. Katselin että viikon matka Aurinkomatkoilla maksaisi samana aikana 1610€ meiltä kahdelta, ja siis viikon, eli lyhyempi tosiaan.

Ainoa ero tuossa meidän on että mennään julkisilla kentältä hotelliin.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että voi selailla hotelleja helposti paperilla, siitä, että minulla on suomalainen opas joka järjestää retkiä yms. Kyllä me matkustamme muutenkin, osaamme varata netistä lentoja, hotelleja ja autoja. Mutta on se vain helpompaa se pakettimatkan varaaminen silti.

Siis selailet niitä kuvastoja vai? Eikö netistä katsominen ole ihan vastaava (paitsi että noissa netin hotellivarausjutuissa on lisäksi käyttäjien arviot, eli saa enemmän tietoa)?

Meillä ei mies edes kunnolla osaa englantia ja silti on ollut tosi tyytyväinen paikallisiin oppaisiin (ja paikallisilta ostetut retketkin on halvempia kuin pakettimatkojen).

Vierailija
42/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka matkanjärjestäjältä sitten, matkatoimistoiksi niitä kyllä puhekielessä sanotaan, mutta ihan sama. Jokainen varmasti ymmärsi idean.

Matkatoimistossa voi olla myynnissä monen matkanjärjestäjän matkoja. Se on ihan olennainen ero.

Voitko käydä nussimassa pilkkua jossain muualla, kiitos? Täällä keskustellaan matkailusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pakettimatkat ovat halvempia kuin omatoimimatkat. Kaveri jonka tyttöystävä asui Etelä-Euroopassa muutaman sadan kilometrin päässä lomakohteesta, osti joskus pakettimatkan, koska se tuli edullisemmaksi kuin ostaa pelkät lennot suoraan sinne minne oli menossa. Jopa hotellin kanssa tämä tuli joskus halvemmaksi kuin pelkkä omatoimimatkana hankittu lento, vaikka kaveri ei siis majoitusta tarvinnut.

Jotain poikkeuksia joskus on, mutta _pääsääntöisesti_ omatoimimatkailu on huomattavasti halvempaa kuin pakettimatkailu.

Vierailija
44/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tullut halvemmaksi kuin itse säädetty. Lisäksi sitten se ettei tarvi mennä kolmen eri koneenvaihdon kautta. Meille ei siis kelpaa ne 10e/vrk motellit....

Vierailija
45/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapset tykkäävät siitä, kun voivat kuunnella suomenkielistä kerrontaa maan oloista ja historiasta. Niitä sitten muistellaan vielä vuosienkin päästä.

Ja tosiaan viime kesänäkin teimme Keski-Eurooppaan omatoimimatkan pariin eri maahan, varasimme netin kautta kaiken, ja hyvin toimi. Ja sitten teimme Etelä-Eurooppaan pakettimatkan, ja sekin meni hyvin. Hintavampi oli se itse suunniteltu, koska yövyimme kalliissa ja erikoisessa hotellissa, mutta se oli yhdenlainen kokemus sekin.

Vierailija
46/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tullut halvemmaksi kuin itse säädetty. Lisäksi sitten se ettei tarvi mennä kolmen eri koneenvaihdon kautta. Meille ei siis kelpaa ne 10e/vrk motellit....

Kyllä netistä suoria lentoja löytyy vaikka millä mitalla!

Vierailija
47/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin nämä teidän matkanne ovat kohdistuneet ja millä ajankohdalla jos noin on? Minä en ole kertaakaan tehnyt koneenvaihtoa näillä omatoimireissuillani vaan aina olen suorilla lennoillakin saanut edullisemman hinnan. Hotelli meillä tuohon Espanjan reissuun on kolmen tähden keskustahotelli, eli ihan sopiva.

Vierailija
48/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapset tykkäävät siitä, kun voivat kuunnella suomenkielistä kerrontaa maan oloista ja historiasta. Niitä sitten muistellaan vielä vuosienkin päästä. Ja tosiaan viime kesänäkin teimme Keski-Eurooppaan omatoimimatkan pariin eri maahan, varasimme netin kautta kaiken, ja hyvin toimi. Ja sitten teimme Etelä-Eurooppaan pakettimatkan, ja sekin meni hyvin. Hintavampi oli se itse suunniteltu, koska yövyimme kalliissa ja erikoisessa hotellissa, mutta se oli yhdenlainen kokemus sekin.

No sitten se sopii teille, hyvä juttu :)

Vierailija
49/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin kohteisiin, jossa käytiin oli tarjolla vain noita kolmen pysähdyksen taktiikalla olevia lentoja. Tai sitten ne suorat oli niin törkeen kalliita että oli jo sama ottaa aurinkomatkoilta :)

Kyllä netistä suoria lentoja löytyy vaikka millä mitalla!

Vierailija
50/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni 2004-2010.

Mihin nämä teidän matkanne ovat kohdistuneet ja millä ajankohdalla jos noin on? Minä en ole kertaakaan tehnyt koneenvaihtoa näillä omatoimireissuillani vaan aina olen suorilla lennoillakin saanut edullisemman hinnan. Hotelli meillä tuohon Espanjan reissuun on kolmen tähden keskustahotelli, eli ihan sopiva.

Vierailija
51/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa ja Malesiassa muistaakseni 2004-2010.

Finnair on ainakin tehnyt suoria lentoja Thaimaahan jo ennen vuotta 2004, eli jotain teillä on pielessä siinä etsimisessä jos ette niitäkään ole löytäneet.

Vierailija
52/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut niitähän on maailma täynnä vai miten se menikään

Vierailija
53/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut niitähän on maailma täynnä vai miten se menikään

No tämä on keskustelupalsta, jossa käsittääkseni voi miettiä ja jutella myös tällaisista asioista.

Vierailija
54/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti tuli halvemmaksi ottaa se pakettimatka. Jankuta toki vielä jonkun aikaa :) Mulla on kyllä aikaa.

Finnair on ainakin tehnyt suoria lentoja Thaimaahan jo ennen vuotta 2004, eli jotain teillä on pielessä siinä etsimisessä jos ette niitäkään ole löytäneet.

Vierailija
55/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kesällä se sattuu olemaan valmis/pakettimatka, 4 henkeä Kreikkaan viikoksi (hotelli ja lennot) n. 950 e. En löytänyt edullisia lentoja.

Syksyllä lähdemme sitten ei-valmismatkalle, kun löysin sopivat Ryanairin lennot Saksaan.

Vierailija
56/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti tuli halvemmaksi ottaa se pakettimatka. Jankuta toki vielä jonkun aikaa :) Mulla on kyllä aikaa.

Sinä kirjoitit näin: Niihin kohteisiin, jossa käytiin oli tarjolla vain noita kolmen pysähdyksen taktiikalla olevia lentoja. Tai sitten ne suorat oli niin törkeen kalliita että oli jo sama ottaa aurinkomatkoilta :)

Ja tuohan ei siis pitänyt paikkaansa, vaan niihin on tarjolla suoria lentoja.

Vierailija
57/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ne suorat oli niin törkeen kalliita että oli jo sama ottaa aurinkomatkoilta

Vierailija
58/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lennot + hotelli maksoivat meille yhteensä alle tonnin :) Eikä hotelli todellakaan ollut mikään murju tai jossain hevonperseessä, vaan ihan meren rannassa ja hyvä hotelli olikin.

Vierailija
59/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Helsingistä kai pääseekin suorilla lennoilla helposti minne vain, mutta esim. Oulu-Thaimaa voikin olla aika lailla lomalentojen varassa.

Vierailija
60/83 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lennot + hotelli maksoivat meille yhteensä alle tonnin :) Eikä hotelli todellakaan ollut mikään murju tai jossain hevonperseessä, vaan ihan meren rannassa ja hyvä hotelli olikin.

Tätä juuri tarkoitan, pakettimatkana tuo olisi ollut varmasti yli kahden tonnin, lähempänä kolmea..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi