Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin ja isän välinen riita - ratkaiskaa tilanne, kiitos!

Vierailija
19.05.2012 |

Tänään tapahtunutta: teini oli kotona katsomassa Suomi-Venäjä -jääkiekkomatsia. Isänsä oli töissä ja tuli kotiin muutamia minuutteja ennen matsin päättymistä. KOMENSI teinin vaihtamaan heti kanavaa. Teini ei siedä komentelua, joten vaihtoi kanavaa hitaasti ja vastahakoisesti kommentoiden samalla, että ei kannata katsoa. Pikkuveli seurasi tilannetta vierestä ja kommentoi 1-6.

Isä raivostui, syyti suustaan painokelvonta tekstiä siitä miten idiootti teini on ja miten hän ei halua nähdä teinin naamaa ja komensi teini huoneeseensa. Lanketti samalla kotiarestia.

Teini asiasta raivona, koska oli sopinut kavereidensa kanssa menevänsä kylille hengailemaan.

Minusta teini teki tosi ikäväsi, kun paljasti isälle tuloksen (vaikka ei itse sanonut tulosta, olisi voinut toimia reippaasti ja vaihtaa kanavaa ,vaikka siksi ajaksi kun isä poistuu paikalta). Ymmärrän isän harmituksen, mutta minusta painokelvpton teksti ei ole sallittua missään tilanteessa, eikä toista haukuta ikävästi. Ymmärrän myös teinin kiukun, kun sovittu meno peruuntuu ja hän ei ollut se, joka varsinaisesti paljasti tuloksen (tosin isä sanoo, että komenntti ei kannata katsoa jo paljasti kaiken).

Kuka on oikeassa ja kuka väärässä ja olisitteko antaneet teinille rangaistuksen?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käsitin oikein niin kyse oli viimeisistä minuuteista, sille teinille loppumatsi on aivan se ja sama. Isällä jääkiekkofanina haluaa katsoa koko pelin ja tästä on varmasti ollut puhetta, teini siis tietää että isälle on tärkeää olla näkemättä loppuminuutteja etukäteen. Isä on varmasti väsynytkin ja tahalleen kettuileva teini voi ihan oikeasti ärsyttää armottomasti, jopa niin kovin että isä lyö käytöksensä yli. Vai onko muiden perheessä saatu jotain ylimääräisiä hermoja kun lapset on syntynyt? Ihmisiä me kaikki ollaan.

Olen samaa mieltä kun aiemmin kirjoittanut, en ihmettele yhtään miksi nykyteinit käyttäytyvät miten käyttäytyvät. Ihme lässytystä koko ketju. Perheissä riidellään, se koostuu X määrästä erilaisia ihmisiä erilaisine haluineen. no can do, ällöttävää paisuttelua Ap:n taholta. Anna Isän hoitaa itse omat suhteensa lapsiinsa.

Tietty tilanne on eri jos isä oikeasti "hallitsee" huutamalla ja uhkaamalla ja pelottelulla. Mutta tämä yksi kerta ei siitä kerro.

Kasvakaa naiset aikuiseksi ja lopettakaa se lässyttäminen.

Vierailija
42/47 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käsitin oikein niin kyse oli viimeisistä minuuteista, sille teinille loppumatsi on aivan se ja sama. Isällä jääkiekkofanina haluaa katsoa koko pelin ja tästä on varmasti ollut puhetta, teini siis tietää että isälle on tärkeää olla näkemättä loppuminuutteja etukäteen. Isä on varmasti väsynytkin ja tahalleen kettuileva teini voi ihan oikeasti ärsyttää armottomasti, jopa niin kovin että isä lyö käytöksensä yli.

Kerropa miksi sen isän piti tunkea itsensä väkisin sinne telkkarin ääreen? Ja miksi se oli teinin syy, että nuorempi sisarus kertoi tuloksen? Ja miksi sinusta on ihan ok, että aikuiset purkavat väsymystään lapsiinsa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan oikein että saa huutaa ja mesota muille perheenjäsenille. telkku kiinni ku mä haluun kattoo ton leffan alusta loppuun, mutta tulin nyt tähän tölläämään kuitenkin, kun te sitä ootte jo kattonu ja se on melkein loppu!

Ei helvetti. Mulla oli tollanen faija, että kaikki piti tehdä häntä miellyttääkseen.

Jos on niin väsynyt että on hermo kireällä, niin pitikö sinne ehdoin tahdoin mennä katkaisemaan se pinna, kun teinit on tunnetusti vähän rasittavia?

Ja jos mulle tulis joku noin rääkymään illalla, niin toivottaisin hornan tuuttiin koko miehen. Mutta teinille onkin helppo langettaa arestia, kun itsellä on ollut kurja ´päivä, eihän sitä isän auktoriteettiä saa millään lailla uhata.

Vierailija
44/47 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku haluaa katsoa jo pelatun pelin, vaikka lopputulos on tiedossa?

No, nyt ymmärrän sanonnan "urheiluhullu" !!

Vierailija
45/47 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuneesta, siitä mikä meni vikaan. Sitten sopia esim. seuraavalla tavalla asiat:

1. jos teini jatkossa katsoo ohjelmaa, niin isä laittaa viestin kotiin ettei kerro tulosta (eikä kerro!) ja teini saa rauhassa katsoa matsin loppuun.

2. Molemmat pyytävät toisiltaa anteeksi.

Meillä mies joskus katsoo urheilujuttuja tallennuksina, laittaa viestin että ethän pidä tv-kanavaa päällä (en siis katso itse urheilua, mutta usein esim. uutisia joissa tulos saatetaan mainita) ja katson ettei kuule tulosta kun tulee kotiin.

Vierailija
46/47 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten ihmetellään, miksi nuoret ei osaa käyttäytyä. ei jeesus. omam miehen arvo nousi taas. plop plop plop...

Vierailija
47/47 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytös todella naurettava täys pellehän se on.Toimita se saunan taakse ja tiedät kyllä mitä sille pitää tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi