Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitan tänään 28.5.2012 ns. 6+1 -dieetin

Vierailija
28.05.2012 |

6+1 -dieetillä tarkoitan sitä, että kuutena päivänä viikossa syön korkeintaan 1000 kaloria ja seitsemäntenä syön niin paljon kuin mieli tekee ja sitä mitä tekee mieli. Tuo seitsemäs päivä tulee olemaan joko perjantai, lauantai tai sunnuntai ja sen takoitus on pitää huolta siitä, ettei keho pääse menemään säästöliekille sekä hillitä himoja muuten viikolla, kun tietää, että koittaa se yksi päivä viikossa, jolloin saan syödä, mitä mieli tekee.

Aloituspainon ilmoitan huomenna, sillä tänään en ole mitannut aamupainoani. Jotakin reilun 80 kilon paikkeilla se lienee ja pituutta on 176cm. Painoindeksi lienee siis tällä hetkellä 25-26 paikkeilla. Tarkoitus olisi ainakin näin aluksi painaa heinäkuun ensimmäisenä päivänä 75 kg, eli kuukausi aikaa.

Kerron täällä etenemisestäni. Pidän tätä päiväkirjanani, puran tänne tuntojani sekä tämän viestiketjun avaamisen tarkoituksena on myös yrittää taata se, etten pääse lipsumaan päätöksestäni, ikäänkuin olisin vastuussa teille päätöksestäni laihtua kertomalla täällä etenemisestäni.

Lähteekö joku mukaan?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla siis mitattu. Katsotaan kuinka käy, toimiiko tällainen dieetti.

Ap

Vierailija
2/49 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun olisi PAKKO alkaa.terveys jo kärsii tästä mun ylipainosta. harmittaa vaan älyttömästi alkaa näin kesällä laihduttaa,kun kaikkia ihania houkutuksia on paremmin tarjolla kuin muulloin. mutta oon jo kaksi vuotta elänyt; kyllä mä huomenna sitten alan laiduttamaan-ajatuksella,eikä mitään muuta kuin lihomista ole tapahtunut.

painoa mulla 89 kiloa ja 162 cm. että mukaan hyppään huomenna.

laita ylös mitä olet syönyt,jos vaikka vinkkejä saisin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsistä. mä jakaisin nekin herkut pitkin viikkoa, söisin sitten vähemmän ja liikkuisin enemmän.

Vierailija
4/49 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, vajaa puolitoista kiloa enää jäljellä. Eilen tuli herkuteltua hyvällä omalla tunnolla, nyt on hyvä jatkaa dieettiä.

Ap

Vierailija
5/49 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytti puntari tänä aamuna. Se onkin alin lukema, jota puntari on sitten viime sunnuntain näyttänyt. Huimaa pudotusta ei siis ole tapahtunut viikossa, vaikka olen pitänyt tiukasti kiinni ruokavaliostani ja pysynyt alle tuhannessa kalorissa päivittäin. Mutta silti tuntuu mukavalta nähdä luvun edes vähän pienentyneen. Seuraava tavoite onkin sitten alle 77 kg, mahdankohan huomenna jo päästä siihen? Tänään on kyllä tiedossa herkuttelupäivä, joten voipi olla, että paino nouseekin tämän hetkisestä huomiseen mennessä. Tosin tänään on tiedossa herkuttelua alkoholin muodossa ja alkoholihan tiettävästi poistaa nestettä, mikä taas voi näkyä pienenä painon pudotuksena. No, tänään nautiskelen hyvällä omalla tunnolla ja huomenna palaan taas alle tuhanteen kaloriin päivässä. Kaksi kiloa enää jäljellä ensimmäiseen päätavoitteeseen, enköhän minä ajassa pysy!

Ap

Vierailija
6/49 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä dieetti siis suunniteltua aikataulua ajatellen. Olin nimittäin neljänpäivän juhannusfestivaaleilla, joille olin hankkinut liput jo ennen päätöstä dieetistä ja siellähän ei kummemmin kaloreita tullut laskettua, kun alkoholia vedettiin kaksin käsin ja roskaruokaa useampaan kertaan päivässä. Siinähän sitten kävi niin, että paino oli noussut kotiin päästessäni useamman kilon, itseasiassa lähes lähtöpainoon saakka. No nestettähän se varmaan oli enimmäkseen, mutta sai silti fiiliksen lässähtämään tämän dieetin suhteen. Sitten menikin pari viikkoa niin, että söin mitä sattuu ja miten sattuu.

Joten nyt uusi yritys! Totesin, että tuo viisi kiloa kuukaudessa oli ehkä vähän turhan tiukkakin tavoite, kilojen palautumista ajatellen. Tämä kesä nyt tulee menemään kaiken maailman kissanristiäisiä viettäen, joten tavoitteeni on nyt heinäkuun aikana päästä siihen 75 kiloon. Katsotaan sitten, miten siitä eteenpäin.

Ehdin jo päättää, etten jatkakaan tätä ketjua enää, mutta oli se vain niin hyvä motivaation lähde kuitenkin, että samalla ketjulla mennään! No, se painohan on tällä hetkellä mitattuna... 77,8 kg. Näillä mennään.

Ap kuittaa.

Vierailija
7/49 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Kivasti pääsin nähtävästi uuteen alkuun.

Nyt kesällä en luultavasti pysty kovin tarkkaan noudattaa tuota "virallista" 6+1 -dieettiä, koska kuten sanoin, lähiaikoina on ollut ja on tulossa kaikenmaailman kissanristiäisiä. Sukuloimaan olen myös lähdössä lähiaikoina, enkä siellä kyllä kovin tarkkaan kehtaa vahtia linjojani, vaan syön sitä, mitä muutkin. En siis määrittele etukäteen mikä päivä viikossa tuo tankkauspäivä tulee olemaan, vaan se voi olla ihan mikä päivä vaan maanantaista sunnuntaihin. Nyt kesällä niitä voi mahdollisesti tulla enempikin viikossa, mutta yritän pitää kalorit kuitenkin sillä mallilla, että keskimäärin viikossa saisin sen 1000kcal päivää kohden korkeintaan. Ja tarkoitus on kuitenkin painaa heinäkuun viimeisenä päivänä viimeistään 75,0 kg!

Minua kyllä tsemppasi nuo kommentit paljon, joten rohkeasti vaan kommentoimaan, risuja, ruusuja, ihmettelyjä, kysymyksiä! Täytyy myöntää, että ehkä eniten minua tsemppasi tuo kommentti, jossa kehuttiin sarkastisesti minun itsekuriani. ;)

Ap

Vierailija
8/49 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vaihteeksi kirjoittaa ylös päivän syömiseni. Tänään olen syönyt yhteensä kolme ateriaa.

1. Kaurapuuroannos + n. ruokalusikallinen margariinia ja sokeria sekä kolme ruokalusikallista pakastemustikoita (namnam!)

2. Kolme keitettyä kananmunaa, joiden päälle ripoteltu suolaa

3. Sama kuin ensimmäinen mutta neljällä ruokalusikallisella pakastemustikoita

Eihän tuossa määrässä kaikkia tarvitsemiaan ravintoaineita saa, mutta näin nyt tänään. Mielipiteitä?

Ap

Vierailija
9/49 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika samanlainen lähtötilanne, pitäisi pudottaa ainakin 8kg, ehkä enemmänkin - 170/73 nyt mitat eli yli normaalipainon ollaan. Pystyisinköhän tuohon samaan kuin sinä, on aika vähän tuo 1000kcal. Töissä syön yleensä salaatin, mutta sitten illemmalla lämpimän ruoan kotona. En muuten herkuttele, mutta viikonloput ovat ongelmallisia, kun herkuttelen viinillä, juustoilla, grilliruoalla ja saunalonkerotkin tulee nautittua silloin.

Mutta hyvä sinä kun sait pudotettua painoa!

Onnistuisitkohan jättämään kaikki muut ateriat pois ja syömään vain tuon salaatin töissä ja lämpimän ruoan illalla kotona? Yleensähän suositellaan syömään pieniä annoksia useita kertoja päivässä, mutta minulla toimii parhaiten se, että syön esimerkiksi yhden täyttävän annoksen päivässä. Minulle ei tule tarvetta muilloin päivän aikana. Jos jakaisin annokset useampaan kertaan päivässä, en luultavasti laihtuisi, sillä en pysty syömään kovin pieniä annoksia kerrallaan vaan on pakko saada se tarpeeksi kylläinen olo. Päätinkin, että kun laihdutukseni päättyy ja palaan "normaaliin" ruokavalioon, alan syömään korkeintaan kolme ateriaa päivässä, yhden lämpimän aterian ja kaksi välipalaa.

Keksin muuten keinon, jolla saan varmistettua, että juon tarpeeksi vettä päivän aikana. Täytän puolen litran vesipullon neljä kertaa päivässä, aamulla ennen töitä, töiden jälkeen, päivällisen jälkeen, sekä vielä "iltapalaksi". Nälkä on pysynyt tällä keinolla minulla hyvin loitolla!

Keksinpä myös erään asian motivoimaan minua! Työhousuni alkavat käydä jo pikkuhiljaa liian isoiksi ja näyttävät jo vähän hassuiltakin päälläni mielestäni, joten kovasti tekisi mieli vaihtaa ne pienempään kokoon. Päätinkin, että kun vaaka näyttää ensimmäisen kerran alle 70kg, saan käydä hakemassa uudet pienemmät työhousut! Normaalia vaatekerrastoakin tarvitsisi pikkuhiljaa uusia näiden kilojen karisemisen myötä...

Ap

Vierailija
10/49 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla alkoi tehdä aivan mielettömästi mieli makeaa, päätin jo, että sisällytän tankkauspäivääni sittenkin jotain makeaakin. Sitten kävin lämmittämässä itselleni iltapalaksi kaurapuurolautasen (mahtui vielä päivän kaloreihin), johon lisäsin sokekeria, margariinia sekä luumupilttiä, makeanhimo hellitti ainakin hetkeksi. Nyt olen taas sitä mieltä, että makeat saavat tällä kertaa jäädä kaupan hyllylle, kun ruokaostoksia menen sinne tänään tekemään, saa nähdä, miten käy.

Ap

Vierailija
11/49 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi 23,87.

Ap

Vierailija
12/49 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ajatellut aikaa jolloin olet haluamissasi mitoissa? Aiotko jatkaa dieetilläsi koko loppuelämäsi vai onko sinulla suunnitelma b:tä? Minusta laihduttamiskeinosi on tehokas, mutta pitkällä tähtäimellä..???

Itse tehokarppasin kaksikin kertaa itseni ihannepainooni, vaan kun sitä tehokarppaustakaan ei loppuelämäänsä jaksa niin ne kilot ovat kyllä hingunneet helpostikin takaisin.

Parempi olisi kunnon ruokaremontti joka kattaa koko elämän.

Tähän kysymykseen olen mielestäni vastannut aiemmin ketjussani, mutta kyllä olen miettinyt asiaa. Kun vihdoin joskus pääsen ihannepainooni, alan luultavasti pikkuhiljaa lisäämään ruokailua päivänaikana painoa tarkkaillen niin, ettei se pääse enää laskemaan, muttei lähde nousuunkaan (toki nestettä luultavasti kertyy kroppaan vähän, kun alkaa syömään normaalisti ja se tulee ottaa huomioon). Otan tällä tavalla selville, kuinka paljon pystyn oikeasti syödä lihomatta ja yritän alkaa elää sen mukaan. Olen varautunut siihen, että joudun tarkkailemaan painoani loppuikäni, ettei se enää pääse lipsumaan ylöspäin, mutta aion silti yrittää ottaa rennosti ja hyvällä omallatunnolla herkutellakin välillä. Tämä on suunnitelmani tulevan varalle. Jos paino meinaa joskus lähteä nousuun, pistän sen taas laskuun. Olen tähän pystynyt nyt, joten toivottavasti tulevaisuudessakin. Jonain päivänä olisi tietysti hienoa, jos pystyisin syödä ihan vain kehoani kuunnellen sen mitä tarvitsen ja paino pysyisi kohdillaan. Se vaatisi harjoittelua minulta. Jos jollakin on tästä käytännön kokemusta, kuulen siitä mielelläni!

Ap

Vierailija
13/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtihän se taas laskuun. Viime viikonloppuna tuli tankattua sen verran, että tämän enempää laskua ei nyt ole tapahtunut sitten viime kerran.

Ap

Vierailija
14/49 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ajatellut aikaa jolloin olet haluamissasi mitoissa? Aiotko jatkaa dieetilläsi koko loppuelämäsi vai onko sinulla suunnitelma b:tä? Minusta laihduttamiskeinosi on tehokas, mutta pitkällä tähtäimellä..???

Itse tehokarppasin kaksikin kertaa itseni ihannepainooni, vaan kun sitä tehokarppaustakaan ei loppuelämäänsä jaksa niin ne kilot ovat kyllä hingunneet helpostikin takaisin.

Parempi olisi kunnon ruokaremontti joka kattaa koko elämän.

Vierailija
15/49 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi 22,76.

Ap

Vierailija
16/49 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi 22,76.

Ap

Tajusinpa sen vasta nyt, hui!

Ap

Vierailija
17/49 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee, hienoa!!

Vierailija
18/49 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että normaalipainoinen aikuinen (?) nainen aina vaan laihduttaa - mikä oikein on tarpeeksi? Et koskaan pääse viettämään ns. normaalia elämää jos vain noin ylitiukalla dieetillä pääset laihtumaan. Kehosi pistää kampoihin, koska olet jo ihannemitoissa. Varothan, ettet pitkällä tähtäimellä sairastu, kun syöt noin yksipuolisesti ja liian vähän.

Vierailija
19/49 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puntari näytti tänäaamuna ennen töihin lähtöäni tasan 69,9 kg! Tunsin itseni niin voittajaksi. Tänään lähti siis työhousut vaihtoon.

En ole viimeaikoina noudattanut kovin tiukasti tuota 1000 kalorin rajaa, sillä alan pikkuhiljaa lisäilemään kaloreita kohti normaalia lukemaa. Tämä on viimeinen päivitykseni tähä ketjuun, suuret kiitokset siis kommenteistanne, risuista, ruusuista ja tuestanne!

Ap

Vierailija
20/49 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tää 6:1 dieetin pitäs mennä niin että 6 päivänä viikossa syödään max 1000 kaloria ja tankkaus/ mässypäivänä niin paljon kun miel tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi