Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin ja isän välinen riita - ratkaiskaa tilanne, kiitos!

Vierailija
19.05.2012 |

Tänään tapahtunutta: teini oli kotona katsomassa Suomi-Venäjä -jääkiekkomatsia. Isänsä oli töissä ja tuli kotiin muutamia minuutteja ennen matsin päättymistä. KOMENSI teinin vaihtamaan heti kanavaa. Teini ei siedä komentelua, joten vaihtoi kanavaa hitaasti ja vastahakoisesti kommentoiden samalla, että ei kannata katsoa. Pikkuveli seurasi tilannetta vierestä ja kommentoi 1-6.

Isä raivostui, syyti suustaan painokelvonta tekstiä siitä miten idiootti teini on ja miten hän ei halua nähdä teinin naamaa ja komensi teini huoneeseensa. Lanketti samalla kotiarestia.

Teini asiasta raivona, koska oli sopinut kavereidensa kanssa menevänsä kylille hengailemaan.

Minusta teini teki tosi ikäväsi, kun paljasti isälle tuloksen (vaikka ei itse sanonut tulosta, olisi voinut toimia reippaasti ja vaihtaa kanavaa ,vaikka siksi ajaksi kun isä poistuu paikalta). Ymmärrän isän harmituksen, mutta minusta painokelvpton teksti ei ole sallittua missään tilanteessa, eikä toista haukuta ikävästi. Ymmärrän myös teinin kiukun, kun sovittu meno peruuntuu ja hän ei ollut se, joka varsinaisesti paljasti tuloksen (tosin isä sanoo, että komenntti ei kannata katsoa jo paljasti kaiken).

Kuka on oikeassa ja kuka väärässä ja olisitteko antaneet teinille rangaistuksen?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaa asian suurentelua isältä. Pelkkä pelihän se oli! Kyllä muakin harmittaa jos saan tietää jonkun tuloksen etukäteen vaikka odotan että näkisin esim. tässä asiassa kyseessä olevan pelin uusintana. Maailma ei kuitenkaan kaadu ja turha siitä mitään kauheita riitoja on repiä!

Mitä itse olit ap mieltä?

Vierailija
2/47 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytyi todella naurettavasti. Provosoi sekä itseään että lapsia ja sitten vielä rankaisi perustelematta lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinin + pikkuveljen teko oli ärsyttävä, mutta miksi isä tuli kotiin telkkarin ääreen varsinkin jos ei halunnut tietää pelin tilannetta?

Isä olisi voinut ennen sisälle tuloa selvittää onko matsi jo loppu. Jos se kerran oli noin tärkeä juttu.

Vierailija
4/47 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi viedä saunan taaksi...

Sitähän sä kysyit.

Vierailija
5/47 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkeä on jännittää peliä, joka päättyi rökäletappioon? Säästi isältään pari tuntia arvokasta laatuaikaa.

Miksei isä voinut mennä ulos odottamaan niitä muutamia minuutteja tai vain poistua paikalta? Niin mä teen jos on jonkun pelin ratkaisuhetket käynnissä jonka haluan katsoa kokonaan rauhassa.

Onko isä kovakin tyranni talossa? Mun ystävällä on ihan järkyttävä määräilijä isänä, ja ystäväni ei siedä yhtään komentelua edes aikuisiällä. On joutunut jopa vaikeuksiin töissä kun ei kestä sitä, että komennetaan ja määräillään ihan vaan sen vuoksi, että halutaan tehdä niin. Teinin isä voi nyt tehdä kyllä käytöksellään hallaa.

Vierailija
6/47 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää käytöstä aikuiselta ihmiseltä. Miltähän miehestäsi tuntuisi, kun esim. pomo tulisi töissä SUORAA HUUTOA sanomaan asiansa, kyllä se vaan on niin, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Miehesi on anteeksipyynnön velkaa teinille ja pahoittelut typerästä arestista (joka tietenkin perutaan).

Vierailija
7/47 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on katsonut jotain ohjelmaa alusta asti. Varmasti teiniä ärsyttää, kun joku tulee tuossa tilanteessa komentelemaan, ainakin jos komento tulee odottamatta. Asiasta olisi pitänyt etukäteen sopia, tai vähintään varoittaa teiniä.

Isä ylireagoi, pitäisi kunnioittaa myös lastaan ja toimia diplomaattisemmin.

Vierailija
8/47 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän käytös tyystin naurettavaa. Jos tuosta lätkäsee arestia, niin mimmosia rangaistuksia teillä sitten jaellaan jos oikeasti töppäilee??? O_O

Vierailija
9/47 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskin käyttäytyi teinin tavoin ja se ei tässä kohtaa ole ollenkaan hyvä asia...

Vierailija
10/47 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että telkku kiinni kun isä tulee, koska isä katsoo matsin myöhemmin.

Jos minä olisin ollut se vanhempi, joka haluaa telkun kiinni, olisin sanonut että telkku kiinni perustuen siihen, että olen kertonut jo etukäteen, että en halua tietää pelin tulosta, silloin teininkin pitää sellaista toivetta kunnioittaa, koska häntä kuunneltaisiin samalla tavalla vastaavassa asiassa. Idiootiksi ei saa haukkua.

Turhaa riitelyä. Tuollaiset asiat pitää selvittää puhumalla ja tuonkin olisi voinut sopia etukäteen niin että kaikilla on hyvä mieli.

Vierailija
11/47 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhassa loppuun. Mikä ihmeen oikeus miehellä on tulla kesken pelin ja komentaa toisia kääntämään telkkarin toiselle kanavalle? Jos ei halua nähdä peliä niin menee muualle ja antaa toisten katsoa pelin loppuun. Jos mulle olis mies tullut tekeen tollasta niin olisin minäkin sanonut tuloksen enkä olis vaihtanut kanavaa. Mun mielestä teineillä on sama oikeus katsoa telkkaria (siis sallittuja ohjelmia) kuin aikuisillakin.

Mä peruisin miehen antaman rangaistuksen ja toteaisin että mies itse mokasi ja siitä on turha syyttää muita.

Vierailija
12/47 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tapahtunutta: teini oli kotona katsomassa Suomi-Venäjä -jääkiekkomatsia. Isänsä oli töissä ja tuli kotiin muutamia minuutteja ennen matsin päättymistä. KOMENSI teinin vaihtamaan heti kanavaa. Teini ei siedä komentelua, joten vaihtoi kanavaa hitaasti ja vastahakoisesti kommentoiden samalla, että ei kannata katsoa. Pikkuveli seurasi tilannetta vierestä ja kommentoi 1-6.

Isä raivostui, syyti suustaan painokelvonta tekstiä siitä miten idiootti teini on ja miten hän ei halua nähdä teinin naamaa ja komensi teini huoneeseensa. Lanketti samalla kotiarestia.

Teini asiasta raivona, koska oli sopinut kavereidensa kanssa menevänsä kylille hengailemaan.

Minusta teini teki tosi ikäväsi, kun paljasti isälle tuloksen (vaikka ei itse sanonut tulosta, olisi voinut toimia reippaasti ja vaihtaa kanavaa ,vaikka siksi ajaksi kun isä poistuu paikalta). Ymmärrän isän harmituksen, mutta minusta painokelvpton teksti ei ole sallittua missään tilanteessa, eikä toista haukuta ikävästi. Ymmärrän myös teinin kiukun, kun sovittu meno peruuntuu ja hän ei ollut se, joka varsinaisesti paljasti tuloksen (tosin isä sanoo, että komenntti ei kannata katsoa jo paljasti kaiken).

Kuka on oikeassa ja kuka väärässä ja olisitteko antaneet teinille rangaistuksen?

ettei teini "siedä komentelua".

Voi voi. Huonoja uutisia sitten elmämän suhteen tulossa. Veikkaan ettei pääse teinipaska ihan heti pomon hommiin..... lol!

Vierailija
13/47 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai teini saa katsoa sen pelin! jos ei isää kiinnosta sitä katsoa voi mennä muualle niiksi muutamaksi minuutiksi! teini ei tehnyt mitään väärää!

Vierailija
14/47 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on naurettava. Ihan turha riita, niin mistä? Jääkiekosta! Ja teeveestä!

Ajatteles, on ihmisiä jotka ei edes katso noita pelejä. Ihan turhasta veti pultit, ihme äijä.

Vierailija
15/47 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka harmittaisi lopputulos, niin ei se teinin aiheuttamaa kyllä ollut!

Vierailija
16/47 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole oikeus katsoa jääkiekkoa sillon kun haluaa...outoa että koko perhe joutuu menemään isän pillin ja töiden mukaan. Olisin itsekin raivostunut ja kertonut tulokset tollaselle diktaattorille.

Vierailija
17/47 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi vaikuttaa todella itsekeskeiseltä ja rasittavalta tyypiltä.

Miehesi oma vika, jos ryntää telkkarin ääreen kesken matsin! Teinin olisi pitänyt saada katsoa ottelu rauhassa loppuun. Hänhän ei edes paljastanut ottelun tulosta. Ja mitä sitten vaikka olisi paljastanutkin? Ei todellakaan mikään arestin paikka. Todella lapsekas "rangaistus", ei mikään aikuismainen kasvatustilanne, vaan ihan puhdas tunteenomainen kosto mieheltäsi. Ja kosto vielä sellaisesta, mihin teini ei ole syyllinen, vaan syy on ihan puhtaasti miehen korvien välissä.

Vierailija
18/47 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin itse on saanut teinin muutettua provoilijaksi. Isällä ei taida olla ihan kaikki kohdallaan ja ilmeisesti ei ole ensimmäinen kerta kun tuollaista tapahtuu. Ja jos käytös on tuota tasoa, ymmärrän hyvin teinin asenteen.

Vierailija
19/47 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenneruuhkat, ruuan kalleus, huono sää ja kaikki mahdollinen oli aina jonkun syytä, etupäässä minun tai äidin. Ei kertakaikkiaan nähnyt jatkuvassa huutamisessaan ja tyranniudessaan mitään väärää, koska " vanhempia pitää kunnioittaa ". Ihan vinkiksi vain ap:lle, että autoritäärisessä kasvatusilmastossa kasvaneesta lapsesta ei tule onnellista eikä hän menesty elämässä ilman huomattavan suuria vaikeuksia.

Vierailija
20/47 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehesi on tuollainen kakara.

Minunkin mieheni oli kauan ja on vieläkin välillä. Todella masentavaa, haluaisin lapsilleni hyvän isän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan